Saturday, August 01, 2009

ISA Gerakan Pun Bantah Juga.

LIM SI PING/ PEMUDA GERAKAN BANTAHAN ISA

Demonstrasi esok bukan landasan terbaik selesai isu ISA: PM
Demonstrasi yang dirancang beberapa pihak di ibu negara esok bukan landasan terbaik bagi penyelesaian kepada isu berkaitan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri yang juga Presiden Umno berkata demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno di sini, sebentar tadi. – Berita Harian 1 Ogos 2009

Baca: Testimoni anak seorang tahanan ISA,

Nama saya Suhaib. Saya berusia 16 tahun. Ketika bapa saya, Mat Sah Satray ditahan di bawah ISA pada 18 April tahun 2002, saya berusia 8 tahun 5 bulan. Saya masih terlalu kecil dan tidak dapat mengingati semua peristiwa. Ketika itu saya sedang tidur, tetapi terjaga apabila beberapa orang polis masuk ke bilik tidur saya dan dengan kasar menyelak cadar, mengangkat hujung tilam, menarik rak baju, membuka serta menutup almari pakaian hingga mengeluarkan bunyi kuat yang membuatkan saya terjaga. Baca lanjut di sini.(Harakah)

Pemuda Gerakan turut hantar memorandum bantah ISA

KETUA Pemuda Gerakan, Lim Si Ping (dua dari kiri), berbincang sesuatu dengan pegawai polis ketika hendak menyerah dokumen memorandom bantahan ISA di Istana Negara, petang ini. Foto di atas Berita Harian Online 31 Julai 2009.

Tunggu apa jadi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails