Monday, July 27, 2009

Satu Lagi Projek Tipu BN - Tan Sri Muhyiddin.


KOTA BHARU . Menteri Besar, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am PAS menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau ada menyebut soal perpaduan antara Umno dan PAS. Beliau menganggapnya sebagai satu lagi “Projek Barisan Nasional” di dalam kenyataannya pagi ini.


Tok Guru mencabar media massa supaya buktikan dengan rakaman video atau audio bahawa beliau menyebut soal perpaduan sedia menghulurkan salam perpaduan Umno-PAS. “Umno ni dah jadi macam cerita Laila Majnun, kejadian ini menunjukkan sikap ‘desperado’ Umno yang gilakan PAS. “Saya bercakap pasal kerjasama antara Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri seperti semangat Federalisme bukan pasal antara parti,” kata Tok Guru di pejabatnya.


Katanya lagi, yang duduk cakap pasal parti ialah Mustapha Mohamed (Dato’) sambil merujuk kepada sidang media selepas majlis pelancaran Fiesta Kelantan di sebuah Hotel terkemuka di Kuala Lumpur, Jumaat lalu. Sementara di Padang Majlis Daerah Kuala Krai, di Laloh, Anggota parlimen Machang, Saufuddin Nasution Ismail berkata, pemimpin Umno sekarang sudah benar-benar terdesak apabila gagal membezakan kerjasama di antara kerajaan dan parti.


“Apabila sahaja disebut perkataan kerjasama cepat-cepat mereka melihat dalam konteks parti di antara Umno dan PAS.. Sedangkan apa yang disebut Menteri Besar sebelum ini kerjasama di antara kerajaan negeri dan pusat selepas banyak hak-hak negeri cuba dinafikan kerajaan persekutuan,” katanya pada ceramah sempena kesyukuran kemenangan PAS di Laloh, malam semalam.

Program tersebut diadakan selepas PAS berjaya mempertahankan Dun Manek Urai pada pilihan raya kecil yang diadakan 14 Julai lalu. Hadir sama Tuan Guru Nik Abdul Aziz, anggota parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli, Yang Dipertua PAS Kuala Krai, Ustaz Abdul Latif Abdul Rahman dan Adun Manek Urai, Mohd Fauzi Abdullah.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Apa tidaknya, cuba lihat laporan kenyataan ini sebelum kenyataan di atas. Antaranya..

[Uganda: Langkah awal yang akan diambil untuk mengadakan pertemuan serius dengan pemimpin Pas ke arah merapatkan hubungan kedua-dua parti itu akan dibincangkan pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno, Jumaat ini.

Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyambut baik kesediaan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk berbaik-baik dan melupakan sengketa politik kerajaan negeri Pas itu dengan Kerajaan Pusat, berkata senario itu akan membuka satu lembaran baru dalam hubungan antara kerajaan pusat dengan kerajaan negeri Kelantan dan parti Pas.

“Saya bersyukur kerana ini adalah satu kenyataan yang positif daripada Nik Aziz yang menunjukkan satu sikap Muslim yang baik.. Oleh kerana ada keputusan seperti itu, langkah susulan kita boleh ambil dan terbaik dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada penghujung bulan ini iaitu 31 Julai,” kata Timbalan Perdana Menteri kepada pemberita Malaysia di sini, hari ini.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata demikian ketika diminta mengulas kesediaan Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas untuk berbaik-baik dan melupakan sengketa politik kerajaan negeri Pas dengan Kerajaan Pusat demi menjaga kepentingan rakyat dan perpaduan Islam.]

Nampak punya tak faham, atau buat-buat tak faham. Kalau tak faham, bodoh namanya, boleh ditipu oleh pembawa beritanya sendiri. Kalau buat-buat tak faham, memang niat jahat untuk menipu dan memanipulasi berita, kerana menganggap PAS masih 'musuh'nya. (Jiwa Kelate/AK)

Lihat juga bblog http://seriiskandar.wordpress.com ...
PALUAN GENDANG MAHYUDDIN MEMULAKAN KEMBALI NEGARA PERPADUAN PAS – UBN

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails