Tuesday, July 07, 2009

Ada Masalah Pembantu Rumah? Baca Ini..

PENGGUNA

Berita Selasa Julai 7, 2009: Indonesia batal pembekuan penghantaran pembantu rumah Ogos depan

KUALA LUMPUR: Indonesia mungkin membatalkan pembekuan tenaga kerjanya ke Malaysia seawal-awalnya 1 Ogos depan sekiranya rundingan kedua-dua negara pada pertengahan bulan ini mencapai kata putus yang positif, kata Menteri Tenaga Kerja dan Transmigrasi Indonesia Dr Erman Suparno.

Beliau berkata mesyuarat tersebut yang dijangkakan berlangsung di Kuala Lumpur adalah bagi mengkaji semula Memorandum Persefahaman (MoU) mengenai tenaga kerja yang ditandatangani pada Mei 2006 oleh kedua-dua buah negara.

Katanya pembekuan sementara penghantaran pembantu rumah untuk bekerja di Malaysia akan ditarik balik selepas perbincangan mengenai kajian semula memorandum persefahaman (MoU) mengenai perkara itu diselesaikan.

"Kami optimistik untuk meneruskan penghantaran tenaga kerja. Bagaimanapun semuanya bergantung kepada keputusan perbincangan akan datang.. Ogos nanti semuanya akan normal seperti sediakala jika semuanya okay dan semua pihak berpuas hati," katanya kepada pemberita di Kedutaan Besar Indonesia di sini semalam.

Iklan dibawah ini sebagai satu cara penyelesaian mengenai masalah pembantu rumah. Oleh itu pihak Blog Ibnu Hasyim tolong perkenalkan, walaupun kami belum kenal secara dekat...

PERHATIAN:

Maaf, iklan ini telah dibatalkan dan ditarik balik. Kemaskini pada Julai 26, 2009.

(AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails