Monday, February 05, 2024

Agenda LGBT, seperti Israel guna seks.. Ditangkap di taman laut?

Gambar atas:Tuan Ibrahim Tuan Man. Gambar bawah: Fadeev menuduh penduduk Palestin memalsukan kematian untuk mendapat perhatian pihak media. - Newsflash

Bantah konsert yang promosi agenda LGBT, liar dan hedonisme

KUALA LUMPUR: Konsert hiburan artis yang mempromosi nilai bertentangan dasar negara dan budaya tempatan seperti membawa agenda LGBT, liar dan hedonisme mestilah tidak dibenarkan dan ditentang sama sekali.

Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan, semua pihak harus jelas hala tuju dan masa depan yang mesti dibina ke atas negara dan rakyat selari dengan dasar kebudayaan nasional sedia ada.

Tegas beliau, hakikatnya Islam tidak menghalang hiburan kerana ia telah wujud dalam masyarakat termasuk kaum Muslimin sejak zaman Rasulullah SAW lagi, oleh itu dasar hiburan negara mestilah ke arah budaya ketimuran berteraskan Islam.

Ahli Parlimen Kubang Kerian itu menjelaskan, garis panduan hiburan yang telah ditetapkan pihak berkuasa mestilah diikuti dalam penganjuran konsert sebagaimana terdapat di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

“Hiburan tidak dihalang dalam Islam, kita (PAS menerusi pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan) pernah di era Tan Sri Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (almarhum) menganjurkan konsert artis Mawi di Kota Bharu,” imbaunya.

Beliau mengulas bantahan PAS terhadap konsert artis antarabangsa, Ed Sheeren yang bakal diadakan di Kuala Lumpur di mana artis itu diketahui berlatarbelakang dan mempromosikan unsur LGBT dalam persembahannya di seluruh dunia.

Bagaimanapun, bantahan PAS itu dipertikaikan oleh bekas Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang mendakwa Naib Presiden PAS, Datuk Ustaz Idris Ahmad ketika sebagai Menteri Agama hanya meminta konsert dikurangkan.

Terdahulu, teguran agar membatalkan konsert itu turut disuarakan Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor, namun Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil mengumumkan bahawa konsert tersebut akan tetap diteruskan.

Sebelum ini juga penganjuran konsert kumpulan artis antarabangsa pernah ditegur Mufti Wilayah, Prof Datuk Dr Luqman Abdullah, namun Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim menyatakan itu hanya pendapat bukan fatwa. – HARAKAHDAILY 2/2/2024  

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Agenda LGBT, seperti Israel guna seks.. Ditangkap di taman laut?

(i) Israel guna video seksi askar wanita untuk pulihkan imej.

TEL AVIV, ISRAEL – Tentera Israel dikecam netizen kerana berkongsi beberapa video yang memaparkan askar wanitanya berpakaian seksi bagi menggambarkan kononnya mereka bukan pihak yang kejam, lapor akhbar The Sun semalam.

Video yang dimuat naik di akaun TikTok Tentera Pertahanan Israel (IDF) itu menunjukkan beberapa wanita seksi yang didakwa askar Israel sedang menari sambil memegang senjata api.

Salah seorang daripada mereka, Natalia Fadeev, mendakwa dia bertugas sebagai polis simpanan IDF selama tiga tahun.

Dalam satu klip videonya, wanita itu menuduh penduduk Palestin memalsukan kematian untuk mendapat perhatian pihak media.

“Saya berbangga kerana berkhidmat sebagai polis tentera selama tiga tahun di IDF. Sekarang sila beritahu saya, adakah saya kelihatan seperti seseorang yang sanggup mencederakan orang awam yang tidak bersalah?

“Berhenti menyebarkan penipuan mengenai Israel. Kami mempunyai anggota tentera yang paling bermoral!” tulis wanita itu dalam satu daripada hantarannya.

Video-video yang dimuat naik menerima kecaman netizen yang meluahkan rasa marah mereka atas kezaliman Israel terhadap penduduk Palestin selain ada yang mempersoalkan ketulenan status wanita-wanita itu sebagai tentera.

“Adakah anda seorang tentera? Tentera tidak bermain TikTok,” tulis seorang netizen.

“Berapa ramai orang yang kamu telah tembak?” kata seorang lagi pengguna. – AGENSI 


(ii) Ini, nakal, di majlis libat urus bersama nelayan Terengganu.  

Foto daripada portal rasmi Jabatan Perikanan Malaysia

'Ditangkap bukan kerana berlindung di taman laut'

KUALA TERENGGANU: Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Indutsri Asas Tani, Keterjaminan Makanan dan Komoditi negeri, Dr Azman Ibrahim menyifatkan soalan yang dikemukakan oleh peserta pada satu majlis libat urus bersama nelayan sebagai ‘nakal’.

(Selanjutnya, sila rujuk 'Ditangkap bukan kerana berlindung di taman laut' -– HARAKAHDAILY 1/2/2024) 

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails