Sunday, April 16, 2023

Teruja sangat dapat jumpa, Elizabeth Tan terlanggar PM. & tarik gelaran.


Netizen menggangap kejadian itu berlaku disebabkan Anwar tidak nampak kelibat penyanyi itu yang sedang berjalan secara mengundur ke arah beliau. - Foto Gempak

1. Elizabeth Tan mohon maaf tak sengaja terlanggar PM, teruja sangat dapat jumpa

TULAR video memperlihatkan penyanyi Elizabeth Tan dan Perdana Menteri Malaysia Yang Ke-10 iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim secara tidak sengaja terlanggar satu sama lain.
Menerusi video yang tular itu, insiden tersebut berlaku ketika Elizabeth hadir di majlis berbuka puasa penggiat seni bersama perdana menteri (PM).
Bagaimanapun Elizabeth memohon maaf kerana terlanggar PM disebabkan terlalu teruja dapat bertemu dengan beliau.
“Teruja sangat dapat jumpa DS @anwaribrahimofficial sampai I terlanggar dia… omg I’m so sorry,” tulis Elizabeth di kapsyen video yang dikongsikan.
Rata-rata netizen menggangap kejadian itu berlaku disebabkan PM tidak nampak kelibat penyanyi dan pelakon itu sedang berjalan secara mengundur ke arah beliau. “Apabila DSA sedang bersalaman dengan orang di sekeliling, wanita ini (Elizabeth) teruja dan berjalan secara mengundur di mana DSA sebenarnya tidak perasan.
“Nampak macam biasa saja, netizen saja macam over. Yang kenal Elizabeth tahu la. Fikirla positif, takkan PM saje nak buat macam itu dekat public kot.
“Liz ni dah nampak PM datang. Apasal nak gostan lagi. Patut berdiri tepi dan salam,” komen beberapa netizen.
A post shared by Elizabeth Tan (@elizabethtan)
2. Selangor tarik balik gelaran 'Datuk Seri' Anwar Ibrahim 
Selangor telah menarik balik gelaran "Datuk Seri" Anwar selepas ketua pembangkang itu mempersoalkan kewibawaan dan kuasa Sultan Selangor dan Institusi Raja dalam menyelesaikan kemelut pelantikan menteri besar di negara itu.
Darjah Kebesaran yang membawa gelaran "Datuk Seri" yang diberikan kepada Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim telah ditarik balik berkuatkuasa 3 November lalu.
Dalam satu kenyataan, pihak Istana berkata darjah kebesaran itu ditarik balik "berasaskan kepada tindakan dan perlakuan beliau sejak akhir tahun 2013 yang mempersoalkan kewibawaan dan kuasa DYMM Sultan Selangor dan Institusi Raja dalam menyelesaikan kemelut pelantikan Menteri Besar Selangor."
"Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor telah berunding dengan Dewan di-Raja Selangor telah memutuskan bahawa Darjah Kebesaran Dato' Seri yang dikurniakan kepada Yang Berhormat Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah ditarik balik berkuatkuasa 3 November 2014 selaras dengan kuasa Baginda sebagai sumber bagi segala Penghormatan dan Kebesaran dan negeri Selangor sertu kuasa untuk menurunkan Darjah Kebesaran sepertimana yang diperuntukkan di bahawa Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor, 1959," kata Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani dalam satu kenyataan.
Darjah Kebesaran Dato Sri Setia Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (S.S.S.A) dikurniakan kepada Anwar pada tahun 1992.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Teruja sangat dapat jumpa, Elizabeth Tan terlanggar PM. & tarik gelaran.
Itulah PMX Malaysia..

Lihat sebelum ini... 

8 comments:

Anonymous said...

Bulan posa boh...tulisan adalah tulus dr hati sanubari

Anonymous said...

Fakta teekini pinjaman cagar KWSP ...

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Dah miskin lagi nak miskin kan org Melayu

Anonymous said...

Elok jer tarik gelaran tu. Yang pakai tu memalukan. Yang suka yang teruja bukan ulamak pun. Artis. Biasalah. Materialistik.

Unknown said...

Yang tarik gelaran tu berita lamalah

Anonymous said...

Tahu berita lama. Tapi dapat balik ker gelaran tu. Teruja sangat eli tan.

Anonymous said...

Masalah kwsp lagi penting. Royalti. 47 kes. Menu rahmah. Besar besar isu langgar macam jurus ke maksiat.

Anonymous said...

Sapa menang dalam pertarungan rebut kerusi sesama barua DAP@LeeKwanYew dengan UMNo... Siapa bungkoo..!!

DAP Negeri Sembilan memberi bayangan yang mereka tidak akan menyerahkan 11 kerusi yang dimenangi pada Pilihan Raya Umum Ke-14(PRU14) kepada Barisan Nasional(BN) untuk ditandingi pada Pilihan Raya Negeri(PRN) nanti.

Ia susulan selepas BN Negeri Sembilan yang dilaporkan meminta tambahan dua kerusi daripada 20 kerusi Dewan Undangan Negeri(DUN) yang disandang Pakatan Harapan(PH) ketika ini.

Kalau UMNo mengalah pada DAP mme UMNo dah jadi bungkoo dibawah pimpinan Mat Asan...

Anonymous said...

Kroni taikun Cina Tun Mahathir lari dari cukai.. sebab tu Tun tak suka pada cukai GST sbb kroni belaan mata sepet Tun banyak elak bayar cukai

Simpanan tetap pemegang saham utama Tan Sri Lee Kim Yew berjumlah kira-kira RM126 juta yang disimpan dalam bank milik asing telah dirampas oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri.

surat bertarikh 8 Mei bahawa dia "faham" rampasan itu adalah berkaitan dengan liabiliti cukai bernilai RM22.5 juta yang ditanggung oleh unit milik penuh Country Height, Country Heights Sdn Bhd (CHSB), menurut pemfailan Bursa Malaysia Country Height hari ini.

Liabiliti cukai itu terakru dari tahun taksiran 1997 dan 1998, katanya. CHSB ialah anak syarikat utama syarikat itu.

Orang Cina bodoh beniaga harap jadi kroni pada pemimpin Dan bengsa perasuah kaya raya bukan kerana usaha tapi tipu muslihat dalam perniagaan. Lepas tu fitnah Melayu' malas Dan tak tahu berniaga.. Barua DAP@LeeKwaYew bangkrap dikata Melakyu bodoh berniaga

Skg kita tahu kenapa kaum Cina tidak suka cukai GST...!! Lepas tu dilaga Melayu' tak pandai berniaga.. Melayu' malas... Anak dia rugi berniaga minta bailout billion ringgit duit PETRONAS KWSP Tabung Haji

Pantek la kauu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails