Wednesday, April 12, 2023

Ini, kerajaan Islam contoh di Malaysia.. Sila teliti!

 


1. Kelantan, Terengganu model diketengah PN di peringkat pusat

AMPANG: Kelantan dan Terengganu merupakan model keadilan kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang akan diketengahkan di peringkat persekutuan apabila mendapat sokongan rakyat pada pilihan raya akan datang. 

Pesuruhjaya PAS Selangor Dato Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, pemerintahan kedua-dua negeri tersebut bebas rasuah yang merupakan prinsip utama perjuangan PN.

“Lihat Kelantan yang diperintah PAS sejak lebih 30 tahun masih dinobatkan sebagai negeri pengurusan kewangan yang terbaik di peringkat negara,” katanya pada persidangan media di Hotel Grand Barakah semalam. (Foto atas)

Menurut beliau, kejayaan tersebut boleh dijadikan sebagai jaminan bahawa rakyat akan mendapat manfaat yang sama sekiranya PN menang dalam PRN tidak lama lagi.

“Dalam pemerintahan kami amat menekankan pemerintahan yang bersih iaitu tiada rasuah sebagai asasnya,” katanya yang juga Adun Sijangkang dan ahli parlimen Kuala Langat.

Beliau turut menambah PN akan berusaha untuk membina masyarakat pelbagai kaum yang mempunyai sifat toleransi serta hormat-menghormati antara satu sama lain walaupun perbezaan agama.

Beliau turut menolak dakwaan yang menyatakan kononnya PAS sebuah parti yang bersifat perkauman.

“Sekiranya sesiapa mengenali PAS mereka akan melihat apa yang dilabelkan oleh pihak lawan itu berbeza dengan realiti sebenar dan di Kelantan sendiri sebagai bukti kebajikan masyarakat berbeza agama dan bangsa dijaga PAS dengan baik,” katanya. – HARAKAHDAILY 9/4/2023


2. Kelantan pupuk tunjang keimanan, ketakwaan dalam pentadbiran 


PASIR PUTEH: Ramadan merupakan wadah terbaik untuk memperkemaskan jentera parti bagi menghadapi persediaan termasuk pembubaran Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Jun depan.

Menteri Besar, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, pemerintahan PAS di Kelantan yang sudah menjangkau usia lebih 30 tahun perlu dipertahankan dengan penuh rasa keimanan dan ketakwaan.

“Pada Jun nanti insya-Allah kita akan bubarkan Dun untuk PRN15 bagi negeri-negeri, untuk itu persiapan terakhir Ramadan kali ini diharap kita mendapat faedah daripada keberkatan Ramadan untuk membina kekuatan iman dan rasa sayang kepada pentadbiran kerajaan sekarang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada program penghayatan Nuzul al Qural dan Badar al Kubra di Padang Majlis Daerah Pasir Puteh di sini malam tadi.

Ahmad yang juga Pesuruhjaya PAS Kelantan berkata, tunjang keimanan serta ketakwaan sentiasa dipupuk dan dilaksanakan dalam pentadbiran kerajaan negeri sejak sekian lama.

Menurutnya selain program sedemikian banyak lagi program yang berbentuk keagamaan dibuat bagi mengekalkan kesedaran rakyat terhadap kepentingan menjaga agama dalam kehidupan harian.

“Setelah kita berjalan selama ini kita nak tunjang inilah apa yang kita adakan program-program seperti Badar al Kubra dan Nuzul al Quran, kalam allah yang bermukjizat.

“Maka apa yang kita anjurkan ini untuk memberi cetusan kesedaran berpanjangan dalam kalangan rakyat untuk kita bersama-sama mempertahankan bumi Kelantan,” katanya.

Menurutnya umat Islam terus gagah ketika berperang walaupun sedang berpuasa seperti yang berlaku dalam beberapa siri peperangan selain Badar al Kubra, Ain Jalut dan perang Mesir dan Israel 1973.

Beliau berkata, ia menjadi sebab kenapa penat dan lelah ketika berpuasa bukan menjadi halangan utama untuk terus istiqamah selain kerjasama dan muafakat utuh antara pihak dalam Islam. – HARAKAHDAILY 9/4/2023


3. Semakin kecil Umno di mata PH Selangor 

SETIAUSAHA (SU) PH Selangor sebagaimana dipetik HMetro menafikan ada kerusi PH akan dikorbankan di Selangor buat rakan baru mereka yakni Umno.

Sebelum itu FMT melaporkan konon PH termasuk DAP akan korbankan kerusi selamat mereka seperti Sg Pelek dan Kota Kemuning untuk ditandingi Umno.

Jika benar pula penafian ADUN Paya Jaras yang juga SU PKR Selangor ini, makin tersepitlah Umno dan gelaplah masa depan mereka di Selangor.

Saya secara peribadi memang tidak yakin PKR mahu pun DAP akan korbankan mana-mana kerusi-kerusi disandang mereka untuk mudah-mudah ditandingi Umno. 

PH Selangor tidak perlu pada Umno pun untuk memerintah. Mereka memerintah selesa apa perlu pada Umno yang terpalit pelbagai skandal itu.

Pasti laporan FMT dan khabar angin yang bertiup adalah hasil mainan saraf Umno.

Sejak merobohkan Muafakat Nasional dan memilih ‘bersyarikat’ dengan PH yang di dalamnya ada DAP, hidup Umno makin kacau khasnya di Selangor.

PRU Parlimen 15 baru-baru ini buktikan pengundi Melayu termasuklah di Selangor dambakan penyatuan dan kesatuan kuasa politik umat Melayu Islam. 

Mereka tak sanggup lihat umat Melayu berpecah. Mereka mahukan politik Penyatuan Ummah kerana itu hampir 56 peratus pengundi Melayu memberi undi pada calon-calon PAS dan BERSATU yang bernaung bawah PN.

Calon PN Kuala Langat umpamanya menang dengan sokongan padu lebih 72 peratus undi Melayu.

Umno tersilap langkah angkara dibawa mengejar agenda peribadi Presidennya yang diselaputi masalah peribadi. Kesilapan ini bakal dibayar dengan harga yang mahal dalam PRN ke-15 nanti.

PH pun tak perlu Umno di Selangor, rupanya hidung tak mancung maka tersorong-soronglah pipi ke sana ke mari.

ROSLAN SHAHIR DATUK MOHD SHAHIR
Setiausaha Perhubungan
Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor – HARAKAHDAILY 10/4/2023 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini, kerajaan Islam contoh di Malaysia..

Al-hamdulillah, kini terbentang di hadapan kita 2 bentuk kerajaan melalui pilihan raya di negara ini.

Satu: kerajaan Islam

(i) Kelantan dan Terengganu merupakan model keadilan kerajaan PN yang akan diketengahkan di peringkat persekutuan. Mempersembahkan pemerintahan bebas rasuah yang merupakan prinsip utama perjuangan PN.

(ii) PN akan berusaha untuk membina masyarakat pelbagai kaum yang mempunyai sifat toleransi serta hormat-menghormati antara satu sama lain walaupun perbezaan agama.

(iii) Umat Islam terus gagah ketika berperang walaupun sedang berpuasa, seperti peperangan Badar al Kubra, Ain Jalut dan perang Mesir dan Israel 1973. Maka dari pengkalan berpuasa inilah PAS Malaysia bertolak untuk mnegakkan sebuah negara Islam.

Dua: Kerajaan bukan Islam.

Iaitu kerajaan yang tidak berasaskan agama Islam. Bahkan wujudnya pun untuk anti Islam. Kadang-kadang menjadi penentu dan induk kepada parti-parti Melayu yang mengaku Islam, tetapi bertindak tidak selaras dengan Islam.

Sekian. Undi di tangan anda. 

7 comments:

Anonymous said...

Sudah sampai masanya kita lahirkan beribu ribu taikun dan billionaire Melayu dan wujudkan serta menguasai semua rantaian rangkaian kartel kartel mafia Melayu.

Seperti biasa lepas ni akan di ikuti CNN, CNBC. Korea News, Japan News, Zambia Post Uganda Post dan akhir skli Straits Times Singapork ( media bapak kepala batu api fitnah Malaysia). Dulu bossku skg Mahiuddin dan gang.. kartel mafia LeeKwanYee@DAP mata sepet sedang tepok tangan.. Tak serik serik kena bodoh kann..

Lepas itu Tun dan Boboi dan walau terkinja kinja jadi belukang konon nya Malaysia paling teruk di donia.

Dan itulah yg berlaku bila Tun Mahathir menggulingkan Najib menggunakan fitnah jijik 1MDB dengan jadi hamba George Soros, Washington Post Straits Times Singapork dll akhbar doonia.

Lepas itu PH, Tun Brother Anwar Bin Ibrahim PKR, PAN dan Boboi dan walau terkinja kinja jadi belukang konon nya Malaysia paling teruk di donia di masa itu.

Jho Low dicanang satu doonia masa itu dlm kes 1MDB. Satu doonia media antarabangsa sebarkan fitnah Tun dan walaun mereka sebaliknya Jho Low yang dijadikan kambing hitam lesap terus sambil bersenang lenang dan bermewah mewah.

Pulau Batu Putih dah hampir 2 tahun Tun Mahathir di serah pada anak Lee Kwan Yew. Rakyat semua tahu PAP dan DAP adalah Lee Kwan Yew tuan mereka.

Dia bawah Lee Kwan Yew ada DAP dan taikun taikun kartel mafia mata sepet menguasai negara dengan memberi dana politik pada semua parti parti Melayu..

Meraka sesama sendiri akan tepuk tangan bila pemimpin Melayu bercakaran dan berbunuhan sesama sendiri.

Sudah sampai masanya kita lahirkan beribu ribu taikun dan billionaire Melayu dan wujudkan serta menguasai kartel kartel mafia Melayu.

PRN 6 negeri ini Mei 2023 ini masa terbaik untuk melingkupkan semua pemimpin saki baki kartel DAP@LeeKwanYew pula.

Pengakhiran sakaratul maut sedang menjemput akhirnya baru rakyat sedar rupa rupanya semua pemimpin Melayu hanyalah barua barua tunggangan LeeKwanYew@ DAP dan kertel kertel taikun taikun belaan mereka iaitu kartel mafia mata sepet yang menguasai negara semuanya.

Jho Low tepuk tangan bila Tun Mahathir singkirkan Najib dan BN. Bangsa Jho Low , LeeKwanYew@DAP tumpang tepuk tangan pemimpin Melayu bercakaran sesama sendiri.

Hanya Jho Low seorang ultra melayu ini berjaya di bodoh bangangkan supaya orang Melayu bercakaran. Jho Low mengambarkan betapa bodoh bangang ultra ini yang sangat lemah pemimin Melayu utk dikudakan oleh Bangsa Jho Low.

Wahai pemimpin Melayu kau orang tak serik serik kena bodoh bangang kan oleh Bangsa Jho Low atau seronok terkinja kinja kena bodoh bangang oleh bangsa Jho Low..!?

Perhah dengar ke.. pemimpin DAP dan pemimpin Cina lain memgutuk Jho Low..!?Malah dalam senyap mereka memuja sebagai pejuang bila sekor Jho Low kerajaan BN jatuh angkara barua 'acah acah power Melayu Islamik' Tun Mahathir dan Brother Anwar Bin Ibrahim..!!

Brother Anwar Bin Ibrahim memang dah totok kena bodoh bangang oleh DAP, Yahudi Zionis dan Amerika Syarikat.

Bangsa Jho Low sedang bertepuk tangan lihat betapa bodoh bangang saki baki barua LeeKwanYew@DAP kalangan pemimpin tertinggi Melayu di adu domba semula. Tak serik serik lagi rupanya orang tua ini kena bodoh bangang oleh bangsa Jho Low..!

Tun Mahathir Mohamad mana ada telo nak saman sekarang... kuasa dah tak ada skg Tun Boboi Mokhzani Mirzan Marina tunggu masa jadi mangsa .... takkan LHDN tak semak cukai pendapatan ank Tun... campakkan suma sampah sara Tun di Pejabat AG skg maka Tun akan kepanasan dan mengamuk semula.... Brother aje yang tak ade telo sebenarnya ...

Sapa yg demam sebenarnya.. Brother atau Tun Mahathir..cakap gebang jer lebihh

krik..krikk..

#bawaotakbukanpisau

Anonymous said...

Masa untuk wujudkan rangkaian kartel mafia Melayu. Itu formula yang sebenarnya.

60 tahun Melayu dikudakan oleh kaum Cina ini melalui jaringan keluarga Lee Kwan Yew @DAP/MCA maka sekarang masanya Melayu ambil semula dan ujudkn billionare billionaire Melayu...

Himpunkan Persatuan Peniaga Melayu, Rangkaian Peniaga Muslim , Felda, Felcra Persatuan Pemborong Melayu , gangster dan mafia Melayu untuk melawan kartel DAP@LeeKwanYew ini.

Kita harus mengadakan taikun dan billionaire seperti Abd Rahman Auf dll seperti di zaman rasulallah...

Billionaire Islam spt ini yang patut diwujdkan untuk dijadikan contoh bukan taikun judi, taikun mafia dan kartel monopoli sambil sorok dan lambakkan barang keperluan sesuka hati mengaut keuntungan dengn cara menipu.!!

Ujudkan kartel kartel Melayu, ujudkan mafia mafia Melayu ujudkan dan kuasai semua rangkaian mafia kertel Melayu di semua sudut lapangan rantaian pengedaran dan perkhidmatan barang2 keperluan pada semua rakyat Malaysia.. Hapuskan taikun dan kartel barua barua LeeKwanYew@DAP.

Ini lah formula Ketuanan Melayu yang akan menurunkan harga barangan pengguna di negara ini.

Masih ada pemimpin pemimpin yang teekinjaa kinja jadi barua Lee KwanYee @DAP

Elok kita tukar nama nama taikun kartel mata sepet ini spt Vincent Tan, Leow Tiong Lay, Ananda, Lim Got Tongong, Robert Tan ,Lim Chi Pan, Lim Ping Pong Lim Pan Tat , Lee Ci Bai, Robert Tok Kok, Kok Bu Toh, Lim Chi Pet, Tue Na Seng , Pak Chu Cheng dll pada nama Taikun Melayu pulak...

Bila barua mereka PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel LeeKwanYew@ DAP ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

Bila banyak taikun Melayu menguasai pasaran maka harga barang keperluan dan perkhidmatan boleh dikawal oleh harga Melayu pulak...Ujudkan rangkaian mafia dan kartrl Melayu secara menyeluruh di Malaysia

Bila PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel mata sepet ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

Bayangkan tak ada satu bijik tolo ayomm di Singapura tak ada satu reban ayomm pun di Singapura tapi keperluan tolo tolo ayam di Singapura mencukupi...

Tak ada satu pokok pun kelapa sawit di Singapura tapi keperluan minyak masak di Singaura mencukupi tapi bekalan minyak masak di Malaysia yang tak ada..

Kita dah tak perlukan taikun kaum mata sepet ini.. Monopoli dan menentukan harga barangan asasi memgikut tuan mereka 'little Israel' di Singapura di sana.

Selagi negara bergantung pada kartel mafia kaum Lee Kwan Yew ini harga barang tak akan turun. Ujudkan kartel Kaum Melayu vs Kaum Kartel Cina pasti lingkup kartel Lee Kwan Yew@DAP.

PRN bulan Mei ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

#hapusbarualeekwanyeelingkupSingaura

Anonymous said...

PRN bulan Mei 2023 ini masa terbaik melingkupkan saki baki barua LeeKwanYew@DAP dari tampuk kuasa

Formula turun harga barang ialah dengan melingkupkan saki baki barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dari tampuk kuasa negara.

Langkah ke dua mewujudkan beratus ratus billionaire Melayu dan jaringan kartel mafia Melayu di segenap sktor

Kita dah tak perlukan taikun kaum mata sepet ini..Tak kan Melayu nak bergantung pada rangkaian mafia kartel judi, kartel bapak ayam, kartel dadah, kartel arak, kartel babi.

Kartel mafia mata sepet yang monopoli dan menentukan harga barangan asasi memgikut tuan mereka 'little Israel' di Singapura di sana.

Ini lah kebodohan pemimpin Melayu 60 tahun lama nya dibaruakan oleh kaum mata sepet ini sambil bergantung harapan pada kartel mafia LeeKwanYew@DAP/MCA tak guna ini.

Pemimpin Melayu dan PM silih berganti tapi kartel kartel mafia mata sepet tetap orang yang sama, tetap nama yang sama dan tetap menguasai semua sektor perekonomian negara..

Formula mereka mudah sebab nya PM yang ada dolu memang dibawah kawalan kartel mata sepet LeeKwanYew@DAP/MCA berpusat di Singapura@Little Isreal Asia Tenggara..!!

Ayoh semua bangun orang Melayu lingkupkan pemimpin barua mereka ini dari tampuk kuasa negara pada PRN Mei 2023 ini.

Kalau dolu ada billionaire Melayu tetapi mereka di adu dombakan di batu apikan sesama sendiri supaya berbunuhan dan bercakaran sesama Melayu. Ujudkan Team A dan Team B dalam Parti UMNo supaya kartel ini mudah membatu api dan adu domba supaya berbunuhan sesama Melayu..!!

Selagi negara bergantung pada kartel mafia kaum Lee Kwan Yew ini harga barang tak akan turun. Ujudkan kartel Kaum Melayu vs Kaum Kartel Cina pasti lingkup kartel Lee Kwan Yew@DAP.

PRN bulan Mei ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

#LingkupkanbaruaLeeKwanYewPRNini

Anonymous said...

Kedah pun dah tutup premis judi. Tu yang makpus marah. Sebab komunis dapig x boleh judi kat kedah. Makpus tu khadam no wahid komunis dapig.

Menang saman pun bawah pentadbiran kerajaan liberal. Tak boleh bangga pun.

Anonymous said...

Klu PN menang hapuskan Judi online.. Menteri SKMM tido.. klu web sugar daddy masa BN bole tutup dan sekat.. Judi online apa masalah tak boleh sekat...

Tubuhkan pusat Aduan Judi online.. kumpul semua laman Dan link web Judi online..tekan button sekat Judi online pun SKMM tak boleh buat.. bukan nak pergi rempuh kedai Judi pun.. tekan butang ,'enter' sambil gentel gentel telo pun menteri SKMM tak boleh buat..!!

Masa tu baru padan muka Kartel Judi mata Sepet ini...!!

Anonymous said...

Perpaduan takkan tekan button tu sambil gentel telor. Sebab itu dana untuk politik komunis dapig. Judi online hapus, dana politik akan shortage. Lagi pun perasuah ada dalam kerajaan, takkan berlaku tekan button. Duit rasuah dan duit judi halal menurut kerajaan perpaduan. Walau pun halal itu tak didokumenkan, halalkan rasuah dan judi diaktifkan dengan perlantikan 47 kes sebagai second man.

Ini antara undang undang tidak bertulis di bawah pentadbiran kerajaan perpaduan.

Anonymous said...

Dulu ada ahli baru parti kris. Jadi ahli kononnya nak cuci tong najis, kena cuci dari dalam. Apa punya filosofi mamat gentel ni. Patutnya nak cuci tong najis, cuci dari luar. Guna hose. Kalau pekat sangat, guna hose bomba. Bukan najis jer terpelanting, tong najis pun terpelanting.

Filosofi mamat gentel ni masih x berubah. Masih guna pakai filosofi sesat. Walaupun dah berpuluh tahun. Dah masuk siries 70. Belum insaf. Nak cuci rasuah, guna perasuah.

Kata ulamak nak berubah ialah pada umur 40 puluhan. Kalau dah kutai macam ni, buluh pun patah bila dilentur. Inilah malang buat rakyat. Bawa trend baru. Filosofi salah akan berterusan dari mamat gentel.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails