Monday, April 10, 2023

Zalim ke atas wanita, di negara idaman parti X bertamadun..

 

1. Wanita dirantai di leher dan dikurung, lahir 8 anak 
BEIJING: Enam individu dihukum penjara antara lapan hingga 11 tahun oleh sebuah mahkamah di China, dalam kes berkait penderaan seorang wanita yang menggemparkan negara ini.

Sebelum ini, satu rakaman video yang muncul dalam talian pada Januari tahun lalu, menunjukkan mangsa dirantai di leher serta kelihatan berada dalam keadaan keliru di wilayah Jiangsu.

Rakaman video yang mencatat jutaan tontonan itu mencetuskan kemarahan orang ramai yang menggesa supaya golongan wanita diberi perlindungan lebih baik.

Ia sekali gus menimbulkan polemik mengenai layanan terhadap golongan wanita, khususnya isu pemerdagangan pengantin perempuan di kawasan pedalaman.

Mahkamah di Xuzhou, wilayah Jiangsu, dalam satu kenyataan, hari ini, berkata seorang lelaki dikenali sebagai Dong Zhimin didakwa membeli mangsa pada harga 5,000 yuan (RM3,200) sebelum merantainya di dalam sebuah bilik tanpa cahaya matahari, tenaga elektrik dan bekalan air sejak 2017.

10 comments:

Anonymous said...

DNA komunis adalah genetik yang diwarisi. Mereka membawa ideologi komunis dan sangat bijak dalam menghasut anak bangsa. Mereka juga bijak bertopengkan demokrasi. Hati2!

Anonymous said...

Seronok tengok lakunan Hitler dalam filem kwsp di youtube... kah..kah.. saling tak tumpah?

Anonymous said...

Dulu bukan main lagi dolly kata ajib jual negara kepada cina. Sekarang ni dolly bawa billiun duit dari pelabur.

Kalau orang lain buat uadi salah. Kalau dolly buat tak apa.

Betul kata sebahagian rakyat kerajaan perpaduan pintu belakang.

Anonymous said...

Dia buat hal lagi. Bagi tau dia ada dalam majlis pengampunan. Ex banduan beri atau tidak ampun. Aduh. Caca marba.

Anonymous said...


Dulukan PH kata PN ni untungkan bank saja, tak sambung moratoriumlah, tak bagi KWSP tambahan. Nah, sekarang, PH nak buktikan yang PH jaga rakyat dan bank. Hebat otak PMX kita ni..

https://vt.tiktok.com/ZS8GtTgaa/

Dolu depa kata.. PMX the best Menteri ekonomi in Asia... Betul ka...!! Hang pi terjah video bawah ni haaah ... Yg nak cagar kat bank duit KWSP klu orang miskin ni dah lah miskin ada yg tak ada payslip, Citos, Ccris ada yg blacklist tu the best Menteri Kewangan Asia nak buat lagu mana..!?

Link bawah ni berdesup panas telinga wooii..!!

https://youtu.be/Z_AH8kHs854

Menteri Kewangan terbaik depa kata in Asia dan seantero Doonia ni lebih suka cara riba dari patuh syariah.. link bawah ni haaah.. bedesup lagi

https://youtu.be/PhP6n5l0osI

Sayang Pakar Formula kita dah Mari pulakk..!!

Mintak tolon kat UMNo depa semua dah masuk gua daa..!!

Anonymous said...

Rm200 sebagai ganti pendidikan percuma yg dijanjikan, fulamak setanding dan setara bagai pinang digilis buldozer, hebatnya janji tipuan ph yg diketuai oleh anwar sipmx yg disokong oleh gang2 anwarinas dlm ameno dan (bekas) ahli pas serta mendapat dokongan kukuh dapigs ( adakah pap & dap tu merupakan penerusan golongan "ghonsi republik" yg dulu berselerak di Alam Melayu?)
***Ghongsi republik tu dulu berpusat di perak, singapura, pontianak, bengkalis, riau, jawa dan lain2 tempat dan sifat2 semulajadi mereka bersepadanan dengan difinisi gansterism dan comunism dalam byk hal).

Sebagai seorang yg mempunyai ciri sifat munafik dia itu pmx juga dilihat sebagai seorang yg memiliki sifat yg bersepadanan dengan difinisi "bodoh sombong", mengarut, auta, pembelit, dsb. maka sudah tentulah segala tindakan dia bagi sesiapa yg berakal & berkesedaran wajib meneliti dan memerhati secara penuh kewaspadaan kerana banyak tindakan dia seiras dan tak tumpah seperti pengkhianat kedaulatan negara dan negeri2 yg membentuk Persekutuan Tanah Melayu dan Persekutuan (federasi) Negara Malaysia.

Diantara yg paling patut diperhatikan & diberi tumpuan ialah bila pehak ahli kabinet pmx berkata yg perairan laut Negeri Terengganu cuma 3km sahaja dari aras surut pantai maka mesti dilihat apa helah tersirat darinya kerana perlu diingat sebuah negara federasi dan bukan federasi adalah mempunyai nilai kenegaraan yg berbeza dan bilamana dalam perjaijian sempadan laut pbb hanya menyebut perkataan "state" bukan "nation" atau "federation" maka hak perairan negeri adalah merupakan hak mana2 negeri dalam mana2 federasi yg mana hak itu kekal menjadi milik negeri sekiranya berlaku pemisahan negeri2 terbabit dengan negara persekutuan yg pernah disertai.
Dan dalam melihat kpd statemen yg dibuat oleh pmx yg kunun petronas telah menjalankan usaha carigali di kawasan tuntutan bertidih dengan republik rakyat tiongkok (yg telah membuat nine dash line yg haramjadah dan bersifat provokasi menjajah itu) maka seolah2 si pmx telah mengiktiraf "nine dash line" tersebut dan memberi gambaran yg Pulau Layang2, Tebing Patinggi, dan Zee Terengganu adalah sesuatu tuntutan yg valid dari rep. rakyat tiongkok yg mana malah pulau redang, perhentian, tenggol dan garis pantai sabah, serawak itu diduduki dan dimiliki secara meragukan dan pehak rr tiongkok berhak menuntut.

Bodoh tahap apa ke bahlol nih, Terengganu kunun cuma ada hak 3km saja tapi tiongkok beribu-ribu batu dari garis surut pantai mereka!?
Atau adakah si pmx ni ada mempunyai niat lain sebab dia pun ada menyatakan yg bangsa Melayu jangan jadi angkuh?

Sesungguhnya aku berhak merasa curiga bila melihat perkara ini berlaku dengan begutu jelas didepan mata.

Reply Like

C&P

Anonymous said...

Kalau pasangan Cina berjubo DAP ke depan.. ularmak UMNo ke belakang.. Ularmak PKR masuk gua.. AlJub tak layan...

Ahli parlimen Tebrau, Jimmy Puah berkata dia telah menemui pasangan kekasih yang dirakam melakukan aksi jelik dalam sebuah kereta baru-baru ini serta menawarkan nasihat dan bantuan guaman secara percuma kepada mereka.

Puah berkata, dia dimaklumkan pasangan terbabit bahawa individu yang merakam kejadian itu telah menyamar sebagai anggota polis dan meminta kad pengenalan mereka.

Kalau disabit, ini akan membawa impak yang negatif terhadap pasangan tersebut.

“Dari segi moral, tidak dinafikan bahawa apa yang dilakukan adalah kurang sesuai, tetapi untuk dikenakan hukuman penjara terhadap pasangan tersebut adalah terlalu berat,” kata Ketua Biro Hak Asasi Manusia Muda, Dobby Chew

Anonymous said...

Jimmy puah punya hukum tak sama dengan hukum Islam. Tu pasal aksi pasangan dikira halal. Macam yang suka lewat pun dikira halal. Sekarang nak kata perakam salah. Yang buat kerja terkutuk itu halal.

Sama macam kes sedekah dan rasuah. Supaya kes wak jowo juga dikategorikan sebagai sedeqah. Kes tghh dikatakan rasuah. Kan ker rosak dibuat oleh kerajaan perpaduan. Yang dikatakan madani. Halalkan yang haram. Haramkan yang halal.

Anonymous said...

Porno madani ler tu kot

Anonymous said...

Aper ler teruk nya kerajaan perpaduan madani. Boleh biorkan jimmy bela pasangan buat maksiat. Tak tahu ker bmx zina tu haram. Lewat tu haram. Ngaper ler teruk sampai berkhadam begitu sekali. Komunis dapig berhukum suka sama suka. Islam berhukum ijab qabul.

Perpaduan tu ada had. Bukan semua hukum Islam boleh perpaduan dengan hukum komunis dapig. Jangan sebab nak pertahan kerusi, hukum dirombak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails