Sunday, April 09, 2023

Tinju: Dari Hobi Untuk Bela Diri. Tapi bagi Muslimin...

 

Perkembangan Sasana Bela Diri Campuran Di Indonesia - ONE Championship – The Home Of Martial Arts


SUKAN
Berita dari Jakarta:
Hobi Bertarung & tinju serta Cari Sasana, intip dulu yang ini 

Petarung asal Rusia Kiamrian Abbasov (kanan) melakukan latihan terbuka resmi One Championship di Jakarta, Selasa 22 Oktober 2019. Kiamrian Abbasov akan melawan petarung asal Swedia Zebastian Kadestam dalam ajang tarung bebas (MMA) One Championship bertajuk "Dawn of Valor" tersebut berlangsung pada 25 Oktober 2019 di Istora Senayan. ANTARA FOTO/M Risyal Hidayat

TEMPO.COJakarta - Olahraga tinju atau tarung bebas kini semakin banyak peminatnya, terutama di kalangan anak muda. Apalagi semakin banyak tayangan pertarungan di televisi.

Buat yang hobi bertarung atau tinju, Sasana H Brothers di daerah Cibubur, Jakarta Timur, bisa menjadi pilihan. Sasana yang didirikan Marlaut Farhan Hutapea ini telah sukses mencetak atlet rookie berprestasi, contohnya Irbi Simanjuntak, Dominic Hanschen, dan Rahul Pinem. Belum lama ini, ketiganya memenangkan pertandingan Tinju Rookie Fight yang diselenggarakan oleh Total Boxing di The Pallas SCBD. 

Irbi, Hanschen, dan Rahul berhasil memenangkan pertandingan setelah kurang lebih satu bulan berlatih dan mengikuti Fighter Development Program yang dibentuk oleh Marlaut di H Brothers MMA & Fitness Center. 

Irbi dan Hanschen yang masih duduk di bangku sekolah menyempatkan untuk datang latihan empat kali seminggu di tengah kesibukan mereka. Sementara Rahul yang tinggal di mess H Brothers di Cibubur berlatih setiap hari dengan intensitas dua kali sehari.

Komen Weblog Ibnu HasyimTinju, Dari Hobi Untuk Bela Diri. Tapi bagi Muslimin...

Ya, tapi bagi Muslimin ada peraturan dan disiplinnya, demi mengawal kehormatan dan kemuliaan insan. Iaitu, mengawal aurat, 'Itulah istimewanya Islam berbanding agama-agama sekular yang lain. Al-hamdulillah!

4 comments:

Anonymous said...

Wang simpanan rakyat Malaysia adalah yang ke - 6 tertinggi di simpan di Singapura

Wang asing paling banyak di Singapura ialah Indonesia Dan wang Kartel mafia Mata Sepet Dan barua barua LeeKwanYew@DAP Dari Malaysia adalah No 6 di Singapura..!!

Saya Ulanggg..!!! No 6 terrrbanyak wang orang Malaysia di Singapura..!!

https://youtu.be/qARRqKkzSZw

Walaupun Perdana Menteri silih berganti tapi Kartel Dan mafia Mata Sepet yang berkiblat pada Singapura masih menguasai dan mencatur politik setiap Perdana Menteri Malaysia termasuk PMX.

https://youtu.be/k3v4imdmCWk

Tidak tekecuali di Indonesia keadaan lebih parah bila mafia mafia migas dann mafia menguasai sumber daya alam jugak berkiblat ke Singapura.

Rakyat Indonesia keturunan Tiongkok sudah berislamisasi dengan nama Indonesia tapi ras hubungan sesama kaum Cina di rantau Asia Tenggara sangat kuat dalam isu ras perkauman..!!

https://youtu.be/rGwUQj8ZSWM

Pemerintah Indonesia sukar menentukan siapa talibarut Dan barua Kartel mafia mereka yang berkiblatkan ke Singapura..!!

https://youtu.be/iAPx8NDiKyM

Kalau Jokowi berusaha melingkupkan Singapura yang membuli Indonesia melalui Kartel talibarut mafia Singapura di Indonesia kenapa pemimpin Malaysia terhegeh hegeh pula mahu jadi barua LeeKwanYew@DAP...!?

Anonymous said...

Macamana keadaan ekonomi di Kedah, Kelantan dan Terengganu....

Begitulah akan terjadi kepada Negara klau terus ditadbir geng Islam extreme dan penyakau the 2nd.

Anonymous said...

Ko papa kedana tkde duit, malas usaha nk kaya pas tu nk salahkan org lain dgn kertel la bagai.. Pegi usaha la jadi kaya dari nk salahkan org lain yg usaha jadi kaya hehehe

Anonymous said...

Fakta ini Dari Indonesia sana.. Singapork tu little Israel far east Asia... Klu tak faham adu domba Israel di Timur tengah macam tu lah Singapork mahu laku kan di rantau nusantara...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails