Wednesday, April 12, 2023

Lagi, mabuk punya hal, biadap pada wanita berbuka. & Biadap antarabangsa..

 

Tangkap layar video viral kejadian seorang lelaki menghalang seorang wanita daripada mengalih kenderaannya selepas membeli juadah berbuka puasa di Bandar Springhill petang semalam.

1. Lelaki biadap terhadap wanita beli juadah berbuka puasa, ditahan polis

PORT DICKSON: Tindakan biadap seorang lelaki yang dipercayai mabuk dan enggan berganjak, walaupun diminta mengalihkan kenderaan yang menghalang kenderaan di hadapan sebuah kedai serbaneka dekat Bandar Springhill di sini petang semalam, ditahan polis petang tadi.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Aidi Sham Mohamed, berkata lelaki berusia 38 tahun itu ditahan untuk siasatan lanjut.

Beliau berkata, susulan satu laporan polis dibuat seorang wanita selepas video berdurasi 34 saat dimuat naik oleh pemilik akaun Twitter @nanmanjoi8715.

"Dalam video itu yang memaparkan seorang individu menghalang sebuah kereta keluar daripada tempat meletak kenderaan sambil mengeluarkan kata-kata lucah terhadap seorang wanita.

"Kes ini disiasat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana dipercayai mengaibkan kehormatan serta mengeluarkan perkataan tidak sopan di khalayak awam.

"Saringan awal urin terhadap lelaki itu adalah negatif dan tiada rekod kesalahan lampau," katanya dalam satu kenyataan media di sini tadi.

Aidi Sham meminta orang ramai tidak mencetuskan kegusaran awam dengan viral video itu serta memberikan komen yang boleh menggugat ketenteraman awam kerana boleh menyalahi Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Semalam tular satu video kejadian sekitar jam 6.30 petang apabila seorang wanita yang bernama Tir Thira dalam media sosial Facebook.

"Wanita itu yang mahu keluar selepas membeli juadah berbuka puasa sudah, cuba menegur lelaki itu yang duduk dalam sebuah kereta jenis Perodua Kelisa yang menghalang kenderaannya.

"Dengan penyebaran video itu, ia mendapat perhatian netizen dan masing-masing berasa marah dengan lelaki itu yang cuba bersikap biadap selain mengeluarkan kata-kata yang berunsur lucah," katanya.(BH)


2. Larangan wanita bekerja, PBB dipaksa buat 'pilihan mengecewakan' 

Golongan wanita kini tidak dibenarkan untuk bekerja dengan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). - Foto AGENSI

KABUL: Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) terpaksa membuat 'pilihan yang mengecewakan' sama ada meneruskan operasi di Afghanistan, susulan kerajaan Taliban melarang wanita bekerja untuk pertubuhan itu.

Di bawah syarat ketat pihak berkuasa Taliban sejak rampasan kuasanya, kerajaan Afghanistan mengenakan sekatan ke atas kaum wanitanya dengan melarang mereka mendapat pendidikan tinggi serta menghalang bekerja dalam sektor kerajaan.

Pada Disember lalu, mereka melarang wanita Afghanistan bekerja untuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sama ada di dalam atau luar negara dan kini larangan itu diperluaskan ke pejabat PBB seluruh negara.

PBB dalam satu kenyataan hari ini berkata, larangan itu melanggar undang-undang antarabangsa termasuk piagam PBB dan disebabkan itu, pertubuhan berkenaan tidak dapat mematuhinya.

Melalui larangan itu, pihak berkuasa Taliban memaksa PBB untuk membuat pilihan yang mengecewakan sama ada kekal dan memberikan sokongan kepada rakyat Afghanistan atau berpegang pada prinsip yang ditetapkan.

Ketua misi wanita PBB, Roza Otunbayeva, berkata pihaknya sudah memulakan 'semakan operasi' bagi memutuskan langkah seterusnya.

"Adalah jelas bahawa sebarang kesan negatif daripada krisis ini kepada rakyat Afghanistan akan menjadi tanggungjawab pihak berkuasa," katanya.

Badan dunia itu menggajikan kira-kira 400 wanita Afghanistan di negara itu.

Penyelaras kemanusiaan PBB di Afghanistan, Ramiz Alakbarov, berkata tiada pihak berkuasa yang boleh memberikan arahan kepada pertubuhan itu berkaitan pengambilan pekerjanya.

Selain melarang wanita bekerja dalam sektor kerajaan, NGO serta PBB, pihak berkuasa itu turut menghalang wanita mendapat pendidikan di sekolah menengah, menghalang mereka melancong tanpa saudara lelaki dan diarah menutup muka dengan burqa ketika di luar rumah.

Mereka juga diharamkan untuk mendapat pendidikan di universiti, tidak dibenarkan memasuki taman, gimnasium atau tempat mandi awam. - AFP 


Komen Weblog Ibnu HasyimLagi, mabuk punya hal, biadap pada wanita berbuka. & Biadap antarabangsa..

Biadap antarabangsa sebenarnya adalah usaha Islamfobia puak-puak tertentu di barat untuk menghapuskan agama Islam. Contoh terdekat, sila lihat di Afghanistan sejak beberapa tahun lalu Islamfobia barat tetap diteruskan untuk hancurkan Afghanistan.  

Difitnahkan, konon 'Perhimpunan wanita Afghanistan dalam protes yang diluluskan Taliban'Tapi sebenarnya tuntutan wanita Afghanistan bila diteneliti adalah:

(i) 'tunjuk perasaan memprotes sekatan ke atas Taliban.'

(ii) 'menyeru Barat untuk membebaskan pembekuan aset negara ketika krisis kemanusiaannya semakin mendalam.'

(iii) Beberapa orang memegang sepanduk bertulis: "Kami wanita Afghanistan menyokong Emiriah Islam," (mahu kerajaan Islam)

(iv) Sepanduk juga menyeru Washington untuk membuka akses kepada AS$9.5 bilion (RM39.81 bilion) dalam aset bank pusat Afghanistan. 

(v) "Mereka yang bertindak bertentangan dengan nilai-nilai Islam dan kebangsaan negara bukanlah wakil wanita Afghanistan..."

Lagi Islamfobia 'syaitan barat' untuk hancurkan  Afghan  ..

Kesimpulan

Di Malaysia ada puak-puak anti Islam yang menyalin balik kegiatan Islamfobia di barat, melaksanakan di sini, untuk menutup kegagalan dan kejahilan mereka, yang bersembunyi dibawah tempurung sempit perkauman kecinaan komunis yang sia-sia..

Sekian, harap maklum.

7 comments:

Anonymous said...

HARI ini Sinar Harian melaporkan, YAB Perdana Menteri berkata, ‘kalau nak jatuhkan kerana saya lawan rasuah, silakan’. Jika benar apa yang dilaporkan, maka ini adalah falasi terbesar kita dapat lihat dalam negara kita.

Kami berpendapat, oleh kerana terlalu amat takut kehilangan kuasa khususnya jawatan Perdana Menteri, Perdana Menteri ke-10 (PMX) secara terburu-buru telah mencipta satu falasi yang hakikatnya akan memamah naratif politik beliau pada hari ini.

Anonymous said...

Bagaimana rakyat boleh meyakini seorang Perdana Menteri mahu melawan rasuah sekiranya dia sendiri melantik timbalannya dalam kalangan mereka yang mempunyai 47 tuduhan rasuah, pecah amanah dan pengubahan wang haram di mahkamah?

Anonymous said...

Tidak ada salah apa yang Tok Guru sebut itu, ianya juga telah diakui oleh satu kajian daripada universiti tempatan bahawa 88 peratus dari pemberi rasuah adalah dalam kalangan bukan-Melayu.

Anonymous said...

Ahmed Razman tidak menafikan bahawa sebelum ini Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim ada menyebut akaun FSA2 KWSP yang dikatakan adalah untuk dijadikan sebagai cagaran hutang.

“Akan tetapi, selepas itu KWSP telah membuat kenyataan media bahawa akaun tersebut hanyalah akaun sokongan sebagai pembetulan kepada kenyataan Perdana Menteri pada hari yang sama,” katanya.

Anonymous said...

HASRAT untuk menjaga anak bangsa dari terus ketagih Nikotin nampaknya semakin samar.

Keterdesakan kerajaan madani untuk mengaut keuntungan melalui cukai Nikotin sehingga sanggup membuat keputusan mengeluarkan Nikotin dari Akta Racun 1952 adalah satu tragedi buat negara.

Walau telah dinasihat dan dilarang oleh Lembaga Racun Negara, Persatuan Perubatan Malaysia (MMA), dan Persatuan Farmasi Malaysia (MPS), Kementerian Kesihatan nampaknya lebih memilih untuk memenuhi kehendak Kementerian Kewangan merangkap Perdana Menteri berbanding risiko kesihatan yang akan ditanggung.

Anonymous said...

Nasib Barnie Maddof sceme ponzi NYSE scheme jauh bezanya dengan Zety Jho Low..!! (Thank You Netflix siar Barnie Maddof tiba tiba teringat muka haramjadah penyamun Zety Jho Low dan Tun Mahathir)

Bila barua Melayu DAP@LeeKwanYew mula cari Melayu.. makna nya apa.!!

Apa UMNo boleh buat sekarang ini..!?

https://www.malaysia-today.net/2022/09/07/sebab-apa-tindakan-tidak-diambil-terhadap-lebih-dari-350-penerima-duit-1mdb-yang-bukan-dari-umno/

Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi.

kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA

Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

Link dibawa di mana mantan AG lantikan Tun Mahathir iaitu Tomy Tomas menghalang siasatan ke atas Zety dan Taufik Aman dilakukan

https://captainmgs.blogspot.com/?m=1

Sepanjang 22 bulan berkuasa dalam kerajaan PH. Pakatan Harapan memerintah negara selama 22 bulan dibawah Mahathir, hutang negara bertambah .

Kebanyakan senarai penerima ini dari Pulau Pinang dan mereka telah menerima sejumlah RM780 juta, pada hal orang Umno menerima hanya RM19 juta sahaja. Link

https://youtu.be/C2vYX3CwfE8

Senarai nama Parti DAP sembunyikan 346 kes melibatkan 346 entiti dan individu yang telah menerima RM307 juta wang 1MDB semasa PH jadi kerajaan diterajui barua meraka Tun Mahathir Mohamad.

Link bawah kenapa UMNO / BN bisu skg..!?

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2022/10/04/jejak-wang-1mdb-250-penama-rm700-juta-umno-p-pinang-lapor-sprm/

1. Laverage Asia Sdn Bhd 31.5 juta
2. Enr Marketing. 24.3 juta
3. Mega Utilities Sdn Bhd. 18.3. juta
4. Kek Lok Si Tample 12 juta
5. Homewin Renovation n Cons 11.44 juta
6. Music Melody Store. 6.58 juta
7. G Event Managmnt. 2.93 juta
8. Pers Cintai A. Sekitar P. Pinang. 2.65 juta
9. Jaya Printing & Advertising. 1.07 juta
10. MCA Bah Tanjung P.Pinang. 1 Juta
11. Geh Choh Hun. 22.8 juta
12. Oii Teng Seng. 4.55. juta
13. Cheah Kah Chye. 4.4 juta
14. Yeap Chee Cheong 4.4 juta
15. Goh Kheng Huat. 4.2 juta
16. Oii Kheng Hin. 4.01 juta
17. Choo Keng Hock 3.84 juta
18. Toh Lean Seng. 3.5 juta
19. Chong Thong Yeow. 3.24 juta
20. Teh Hun Liang. 3.04 juta
21. Lembaga Union Pinang School 2.25 juta
22. Pinang Chinese High School. 1.25 juta
23. Chung Ling High School. 1 juta
24 J/K Chua Nan School. 0.5 juta
25 Pers Penduduk B. Daya Penang. 0.4 juta
26. Chung Ling High School. 0.25 juta
27. Smjk Phor Tay School Commitee. 0.25 juta
28. Pers Kebudayaan Pangkalan Kota P. Pinang. 0.204 juta
29. MCA Bah Tanjung P. Pinang. 1 juta
30. Parti Gerakan Rakyt Johor. 0.4 juta

Bukan ke ini conflict of interest?

Jho Low sedang tepuk tangan ketawa terbahak kaum nya yang paling banyak dapat habuan.

Berbeza denda Barnie Maddof scheme Ponzi terbesar di NYSE.. ( tgk siri Netflix) nasib nya di penjara seumur hiddup, anak nya mati sbb malu teramat dasyat isteri nya jedi gelandangan bila harta dirampas.

Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan hutang yang ditinggalkan Kerajaan PH yang dicatat menghampiri RM850 billion. Sejumlah RM164 billion hutang dijana olih PH selama 22 bulan.

Tidak seperti Jho Low, Zety Nik Faisal sampai sekarang hidup mewah.. memang celaka lah pemimpin barua Melayu Lee Kwan Yew@DAP ini..!!! Macam pukimak...!!

Angkara penipuan Bangsa Perasuah bernama Jho Low tepuk tangan saksikan pemimpin Melayu diperbodohkan dan bercakaran sesama sendiri.

Otak barua lama dan baru tetap masih sama juga..!!Barua Lama Vs Barua Baru Lee Kwan Yew..

sampai skg sekor babi pun tak diheret ke mahkamah..!!

haha tepokkkk..!!

Anonymous said...

Kan dah kata sewel. Nak cuci najis guna najis. Nak cuci rasuah guna rasuah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails