Sunday, April 03, 2022

M'sia-Wales aksi hoki Dunia. M'sia bersukan menurut syariah?

 

Aksi Malaysia menentang Wales (jersi gelap) dalam saingan Piala Dunia Remaja Wanita bagi Kumpulan D di Potchefstroom, Afrika Selatan, hari ini. Keputusan berakhir 3-3. - Foto ihsan MHC

Malaysia, Wales terikat aksi hoki Piala Dunia Remaja

KUALA LUMPUR: Skuad projek khas wanita kebangsaan kembali bangkit daripada episod hitam dibelasah Jerman 0-10 semalam, apabila mengikat Wales 3-3 dalam aksi kedua Kumpulan D Piala Dunia Remaja Wanita 2022 di Potchefstroom, Afrika Selatan, hari ini.

Pada aksi itu, barisan pemain muda negara terlebih dahulu berada di depan menerusi Elizaberth Epui Anak Martin yang meledak gol padang pada minit ke-16.

Bagaimanapun, Wales kembali menyamakan kedudukan menerusi pukulan sudut penalti yang disempurnakan Isabelle Howell minit ke-24.

Malaysia berjaya kemudian kembali mendahului menerusi pukulan sudut penalti dan gol padang yang dijaringkan Nuramirah Shakirah Zulkifli masing-masing pada minit ke-34 dan 38.

Ketika, skuad remaja negara di ambang untuk mengutip tiga mata pertama dalam penampilan sulung di kejohanan tertinggi dunia itu, Wales memusnahkan impian itu apabila Jessica Hill meledak gol padang pada minit ke-52 untuk merapatkan jurang sebelum Cerys Preston menyamakan kedudukan 3-3 dua minit kemudian.

Dalam pada itu, prestasi cemerlang dipamerkan Nuramirah Shakirah dalam perlawanan itu menyaksikan dia dipilih sebagai pemain terbaik perlawanan.

Malaysia akan melengkapkan aksi peringkat kumpulan bertemu India, pada Selasa ini jam 9 malam.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Gambar di atas, aksi Malaysia menentang Wales (jersi gelap) dalam saingan Piala Dunia Remaja Wanita bagi Kumpulan D di Potchefstroom, Afrika Selatan, hari ini. Keputusan berakhir 3-3. Malayia berpakaian jersi putih bersopan macam ke arah bersukan menurut syariah?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails