Thursday, September 16, 2021

Bengang, MPN (Majlis Pemulihan Negara) tak dapat pada Tun M..

 

Komen rakyat dalam blog ini

1 comment:

Anonymous said...

Balasan orang yang suka kencing merata rata. Sepandai pandai Tun mengencing akhirnya kena kencing juga.

Mukhriz ‘bengang’ jawatan pengerusi MPN tidak dapat pada Mahathir. Ingatkan banyak la isu rakyat yang dia nak sentuh. Last-last dia cadangkan bapak dia dilantik jadi Pengerusi MPN. Isu untuk rakyat eeelekk poodah citt.!!

Presiden PEJUANG, Mukhriz Mahathir mendedahkan bahawa Ahli Parlimen Langkawi, Dr Mahathir Mohamad dijanjikan jawatan pengerusi Majlis Pemulihan Negara (MPN) jika Ismail Sabri Yaakob diangkat sebagai perdana menteri.

Mukhriz yang juga Ahli Parlimen Jerlun bagaimanapun berkata, perkara itu tidak berlaku.

“Saya dimaklumkan apabila Ahli Parlimen Bera (Ismail) jumpa Ahli Parlimen Langkawi (Mahathir) sebelum beliau dilantik menjadi perdana menteri baru-baru ini, (beliau) telah dijanjikan MPN akan ditubuhkan sekiranya Bera menjadi perdana menteri dan Langkawi dilantik pengerusinya, malangnya janji tak dikotakan,” katanya ketika membahaskan titah Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat.

Muhkhriz menegaskan pihaknya tetap mencadangkan Mahathir sebagai pengerusi MPN.

“Adalah cadangan kami, Ahli Parlimen Langkawi (menjadi) pengerusi MPN. Ini kerana, tiada kepentingan politik yang nak diletakkan, beliau sendiri umum akan letak jawatan pengerusi PEJUANG, sekiranya dilantik pengerusi MPN,” katanya.

Balasan pada orang yang suka kencing merata akhir dikencing jua. Meletakkan atok jadi Pengerusi MPN, lagi tak layak sebab atok bukan saja gagal pertahankan kerajaan PH tapi dia satu-satunya PM yang menjatuhkan kerajaannya sendiri.

Siapa boleh jamin, jika Tun jadi Pengerusi MPN hari ini, esok lusa dia letak jawatan macam dia letak jawatan sebagai PM itu hari. Tak ke sia sia saja nama nye tuhh..!!

Menifesto yang terang lagi BERSULUH dimungkiri apalah sangat janji seseorang yang mahu dapatkan kuasa.

Membuka cerita PM tidak tunai janji sebenarnya lebih mengaibkan Tun sendiri apabila rakyat sudah Tak kesah lagi pun dengan orang tua tersebut.

Padan muko kau boboi..!!

4 comments:

Anonymous said...

PH gagal lucut hak, fitnah RM2.6bilion terkubur. Tg Zafrul cuba membantu kesilapan LHDN tetapi dia dihalang. Fitnah jijik Tun Mahathir dan kerajaan PH semakin nyata.

Mahkamah rayuan kekalkan keputusan mahkamah tinggi untuk tolak permohonan lucut hak 9 responden.

Mahkamah kata pihak pendakwaan tidak berjaya membuktikan ianya adalah duit 1MDB ataupun dari aktiviti haram.

Memang bukanpun wang 1MDB sebab dana yang disebut RM2.6b itu sudah dipulangkan kepada penghantar 4 bulan selepas diterima.

Yang bossku terima adalah dana sekurangnya RM642 juta yang dipindah terus dari Kementerian Kewangan Arab Saudi pada bossku.

Dalam masa yg sama Latheefa Koya juga wajar disiasat lantikan Mahathir mengenakan Najib dan terlalu banyak kes penganiayaan politik oleh Latheefa Koya, Zety Aziz, Pegawai LHDN dan Tommy Thomas.

Kredibiliti Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya SPRM telah terjawab. Memang beliau dilihat sangat tidak layak memegang jawatan Ketua Pesuruhjaya SPRM namun rakyat tidak mampu berkata apa-apa berkenaan perkara tersebut memandangkan beliau adalah lantikan politik era pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang diterajui Dr Mahathir Mohamad.

Kekusutan yang dicetuskan oleh Latheefa Koya kini membebankan SPRM. Perlu kita ingat bahawa tindakan Latheefa Koya tersebut atas arahan mereka yang berkepentingan politik atau lebih tepat yang melantik beliau.

Polis juga mengesahkan sudah mengambil keterangan Tawfiq Ayman dan anak lelaki, suami bekas gabenor Bank Negara, Zeti Akhtar Aziz, hari ini bagi membantu siasatan berhubung dakwaan penerimaan dana dikaitkan dengan 1MDB. Paling aneh dan sangat pelik sampai sekarang tidak ada tindakan dari polis.

Najib dedah Tg Zafrul pernah cuba bantu setelah sedar kesilapan LHDN, tapi dihalang. Link bawah ni haahh siall..!!

https://www.tuncarlos.com/2021/04/notis-muflis-najib-dedah-tengku-zafrul.html?fbclid=IwAR3OwMk4r0iHJk3wjOVSm6B-S4vSvWo-j3TwLyMSGr9_-AQONUtEE3ZKf34&m=1

Malah sungguh mengejutkan apabila mengetahui maklumat terbaru pegawai LHDN menerima tekanan dari ahli politik mahu dirinya dikenakan tindakan undang-undang termasuk penalti cukai terhadap bekas pemimpin nombor satu negara itu.

Zaman PH sehingga zaman PN kini, tiada seorang pun yang berani menjawab kenapa wang yang dipulangkan kepada penghantar selepas 4 bulan dikira sebagai pendapatan peribadi dan dicukai serta dikenakan penalti 40% +10% +5%.

Presiden Makkal Sakthi, Datuk Seri RS Thanenthiran namun pada masa sama beliau melahirkan rasa kagum dengan cara Najib mengendalikan isu tersebut.

Bossku boleh berhujah, bersumpah laknat dan berdepan di kandang mahkamah. Tidak bertindak bacul dan pengecut oleh sesetengah pemimpin bila dihadapkan ke mahkamah.

Perang rasuah Mahathir samasa 22 bulan sebenarnya cuma kempen balas dendam terhadap pemimpin UMNO saja bukan untuk seluruh negara.

https://www.tuncarlos.com/2021/04/ada-usaha-jahat-halang-dapatkan-dokumen.html?m=1

Kejahatan, Kedengkian, Hasad Dengki Tun Mahathir Semakin Hari Semakin Terserlah… Kejahatan, Kedengkian, Hasad Dengki Tun Semakin Hari Semakin Terserlah… Apa Atok PM7 Sangat Kebal Kah?

Anonymous said...

2.6b pulang kn tanore finance dol, tanore tu sapa punya? Jgn la bodo sgt dol

Anonymous said...

1.37 @ 1.42


kikiki...

Samdol ni tatau apa dia tulis atau maen tulis ikut skrip tuan depa kottt..!!

Apa yg di tolis atas tuhhh fakta mahkamah.. cerita dalam mahkamah.. cerita Tommy soal balas sama bossku..

Bab Tanore la bab tandorii la bab ayam masak tandorii tak masuk dlm fakta mahkamah... lagi pelik kenapa keling Tommy tak masuk kan pasal Tandore itu..!?

Klu bab suh baca news luar nagara baik ko refer kat Tun Mahathir ajer.. bab news luar negara ni suma Tun tahu tapi bila di bahas dan berhujah banyak fakta yg di luar jangka terjadi.. Tun akan jawab 'Dia Tak Tahu'

Samdol anon kami klu tolis kami tak suka goreng mamak... kami tulis atas fakta mahkamah..!!

Period.

Anonymous said...

Dia ikut bossnya abam yg pandai goreng dan tipu rakyat. Tu yg masuk macam2 tanpa fakta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails