Sunday, May 02, 2021

Pastor sebar dakyah Kristian didakwa kutip derma tipu umat Islam

 

Mohd Fadel (tengah) dan Kamalariffin (kiri) menunjukkan laporan polis yang dibuat berhubung tindakan pastor Kristian yang didakwa membuat kutipan derma membabitkan masyarakat Islam, hari ini. - NSTP/ MOHAMAD FAHD RAHMAT

KLUANG: Dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini mendesak pihak berkuasa menyiasat kegiatan seorang pastor yang menyebarkan agama Kristian kepada orang ramai termasuk masyarakat Islam dan membuat kutipan derma secara haram di daerah ini.

Dua NGO terbabit iaitu Tindakan Ekonomi Komuniti B40 Johor dan Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) Johor mendakwa aktiviti pastor terbabit menyebabkan ketidaktenteraman dan mengganggu keharmonian agama Islam di negeri ini.

Pengerusi Tindakan Ekonomi Komuniti B40 Johor, Datuk Mohd Fadel Alwi, berkata gesaan itu hadir susulan klip video bertajuk 'Pastor Kristian Disangka Muslim Meminta Derma' yang didedahkan dalam laman Facebook Firdaus Wong Wai Hung pada Jumaat lalu.

"Pastor terbabit didakwa pemilik profil Facebook (FB) bernama Zerah Kingdom giat meminta derma daripada orang Islam dengan menggunakan akaun bank peribadinya.

"Wang yang diterima itu kemudian dipercayai digunakan untuk melakukan aktiviti kebajikan kepada masyarakat di Kluang termasuk memberi derma dan sedekah serta menganjurkan kelas mengaji Iqra kepada orang Islam di Kluang.

"Pemilik akaun Zerah Kingdom juga menggunakan ayat bersifat Islamik untuk kerja dilakukannya itu walhal beliau adalah seorang pastor Kristian.

"Pendedahan dalam klip video itu menyatakan terdapat bukti ramai orang Islam terpedaya dengan taktiknya itu membuat sumbangan ke dalam akaun miliknya," katanya selepas membuat laporam polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang, hari ini.

Hadir sama, Pengerusi IKHLAS Johor, Kamalariffin Abdul Rahman.

Mohd Fadel berkata, laporan polis berkenaan dibuat bagi menjamin kesejahteraan agama Islam sebagai agama Persekutuan mengikut Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan.

"Siasatan lanjut dan tindakan tegas juga mesti diambil kerana pihak berkenaan sudah menipu dengan menyalahgunakan akaun bank persendirian mengutip sumbangan orang ramai terutama orang Islam bagi tujuan penyebaran agama Kristian," katanya.

7 comments:

Anonymous said...

Enemy At The Gate : 48 Tahun Baru Allah Tunjukan. Jika Singapura Masih dalam Malaysia.

Berapa kah kerusi Parlimen di Singapura? 80 lebih.. Jika Tunku tidak membuat Singapura keluar dari Malaysia apa akan jadi kepada negara?

Setelah hampir 48 tahun baru kita sedar jika Singapura masih berada di dalam Malaysia kerusi parlimen PAP membawa jumlah 80 lebih akan di campur dengan DAP maka orang cina DAP tidak perlu menagih undi kaum lain.

Dalam kes 1 MDB ada kah Cina DAP mengutuk keras apa yang Jho Low lakukan.!? Pernah Lim Kit Siang kutuk Jho Low atas perbuatan menghuru harakan negara..!? Yang lebih lebih ultra melayu tua mudah lupa dan kuncu kuncu nya..!!

Mungkin dalam hati mereka bersatu hati mengangkat Jho Low sebagai pejuang pula kerana berjaya meruntuhkan kerajaan BN diterajui UMNO.

Masih mau percayakan lagikah mata sepet ini dalam semua urusan kerajaan..!? Belajar lah dari sejarah si kitol dan kitol moden ini. Kenali siapa musuh dalam selimut.

Ketika Tunku membiar kan Singapura keluar dari Malaysia, UMNO mendapat kutukan dan cerca dari rakyat yang politik nya cenderung kepada pembangkang. Nah sekarang kita mendapat jawapan dari apa yang tangan Tunku lakukan.

Kini Singapura sedang mencari jalan untuk masuk kembali melalui DAP dan barua nya. Kembali bukan sebagai kawan tetapi sebagai Tuan.

Laluan sedang luas di buka oleh kuncu nya dari dalam yang sebangsa dengan nya, tetapi amat pelik bukan sahaja kuncu sebangsa kiasu nya sahaja yang membantu. Melayu penyokong liberal ,syiah , LGBG dan plural dan melayu mudah lupa yang suka suka hati buat U turn pun tumpang sekaki jadi baruanya.

Terhegeh hegeh sama ada lah orang yang tak malu dulu dikenali ultra Melayu dengan muka tebal suka u turn tiap hari tiada pendirian yang konsistant.

Malah ada terhegeh hegeh muka tak malu Melayu libral dan plural LGBT yang bertuankan DAP menunggu tuan besar dari Singapura mencatur pengabungan Malaysia + Singapura.

Next PRU 15 pastikan Melayu@DAP sokong liberal dan plural ini dikuburkan bersama Melayu mudah lupa adu domba fitnah jijik.

Next PRU 15 bila mereka tewas kali ini Melayu perlu membuang politik fitnah , surat surat SD yang meloyakan dan menuju politik matang bukan adu domba fitnah jijik.

Melayu perlu faham isu dan bijak menguasai sesuatu isu dari dimanipulasi oleh kaum Cina DAP@PAP Singapura dah kartel kartel barua tunggangan mereka.

Jauhi politik fitnah jijik, kuasai dan fahami isu isu semasa dari disabotaj dan adu domba barua tunggangan DAP@PAP

#umnopasbersatubaruaDAP@PAPhancur

Anonymous said...

Bukankah slogan 'Johor for Jesus' Malaysia for Jesus' dll mendedahkan niat dan matlamat sebenar puak evangelis yang memimpin sebuah parti kafir harbi ???

Bukankah tindakan sebilangan pemimpin Melayu liberal bersekongkol dengan puak evangelis tersebut membuktikan mereka adalah pengkhianat agama dan bangsa atau musang berbulu ayam ???

Bukankah ini bererti umat Islam perlu mengundi parti Islam dan sekutunya dalam PRU15 untuk menggagalkan rancangan kristianisasi ?

Anonymous said...

Pembetulan komen 10:50

Bukankah slogan 'Johor for Jesus' dan 'Malaysia for Jesus' dll mendedahkan niat dan matlamat sebenar puak evangelis yang memimpin sebuah parti kafir harbi ???

Anonymous said...

Dah 60 tahon lebih dok undi parti Islam UMNO dan PAS malangnya Melayu Islam makin JAHANAM di TANAH MELAYU tercinta nih

Dan sekarang As Syekh Takhiyuddin Hassan dari Melayu Islam PAS adalah Menteri Undang Undang Kerajaan Negara Islam Tanah Melayu @ Malaysia cuma jadi TOKONG sembahan penyokong PAS, TIDAK MAMPU mengambil tindakan undang terhadap kafir2 yang MENGHINA ISLAM dan UMAT ISLAM sekarang.

What you say?

HAMPASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Kes Adib bomba!
-Kes bantai pak guard puasa
-Kes tendang pekerja melayu islam
-Kes cemar sungai najis babi
-Kes 8 cabutan TOTO naik jadi 22 cabutan
-Kes kilang arak tak tutup
-Kes rasuah anggota polis
-Kes rasuah ahli politik sampai Ketua Polis dipecat
-Kes rasuah JPJ Johor
-Kes kastam imigresen
-Kes kepala judi haram
-Kes Amanat Hj Hadi diharam Majlis Fatwa Tanah Melayu Malaysia
-Kes zina & anak haram sebab PAS gaduh dgn UMNO
-Kes bughat Memali
-Kes sembayang 2 imam
-Kes menggunakan perlembagaan penjajah
-Kes orang UMNO kafir
-Kes gulai kawah sektul babi
-Kes denda peniaga rm50k rm10k di Kelantan
-Kes batal saman Hj Hadi Rewcastle di London
-Kes Ana Tahu ejen CIA
-Kes RUU355 sumpah Padang Merbok
-Kes Pemandu mabok langgar Melayu Islam
-Kes menggunakan Rampasan Kuasa Kerajaan Tebok Atap Hj Hadi
-Kes Impot pendatang haram
-Kes Pengkhianat Mandat Rakyat PRU14
-Kes RM600 bilion belanjawan hangus licin
-Kes ghanimah sokong kerajaan PN Tebok Atap
-1001 kes lagi

bila lebai nak isytihar Negara Islam Malaysia?

Anonymous said...

Dan sekarang Kerajaan Melayu Islam PN kehabisan duit, minta hutang dgn keluarkan kertas hutang berjenama SUKUK tapi penuh dengan RIBA jugak!

MEMBANGUN BERSAMA ISLAM

ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Semoga Allah ampunkan dosa kamu wahai pencaci Islam.

Anonymous said...

Jumlah semua ni tak lah sebesar dosa menganut agama liberal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails