Monday, May 03, 2021

Bagaimana Bayraktar TB2 9 Turki menangkan Azerbaijan &Pilihan raya Somalia.

 

1. Rakyat Armenia sangat ingin-tahu, bagaimana Bayraktar TB2 9 (kenderaan udara tanpa pemandu) memenangkan Azerbaijan

Kenderaan udara tanpa pemandu Turki telah diikuti oleh seluruh dunia baru-baru ini.

Kenderaan udara tanpa pemandu Turki Bayraktar TB2, yang memberi sumbangan besar kepada kemenangan Azerbaijan di Karabakh, semakin hari semakin membuat penasaran.

Yang paling banyak ingin tahu Bayraktar TB2, yang telah dicari ribuan kali di seluruh dunia di mesin carian Google, adalah orang Armenia.

Menurut data Google, carian terbanyak untuk Bayraktar TB2 dalam 1 tahun terakhir dibuat dari Armenia.

Setelah Armenia, diikuti Azerbaijan dan Turki.

Greece adalah antara negara yang paling banyak mencari Bayraktar TB2 di Google.

Pada 27 September 2020, ketika pertembungan antara Azerbaijan dan Armenia dimulai, terdapat peningkatan besar dalam pencarian untuk Bayraktar TB2.

Pencarian untuk Bayraktar TB2 di internet mencapai puncaknya antara 4-10 Oktober, ketika pertempuran meningkat.

2. Turki puas-hati keputusan pilihan raya Somalia.








Turki telah mengumumkan bahawa ia menyambut baik keputusan Majlis Persekutuan, yang merupakan majelis rendah Parlimen Somalia, untuk mengadakan pilihan raya secepat mungkin berdasarkan perjanjian 17 September.

Dalam pernyataan bertulis yang dibuat oleh Kementerian Luar Negera, ditekankan bahawa diharapkan perkembangan ini dapat memulai kembali perundingan konstruktif di antara pemangku kepentingan politik secepat mungkin dan berfungsi untuk maju berdasarkan konsensus sosial dengan menghilangkan perbedaan pendapat.

Dalam kenyataan itu,"Turki, yang selalu disokong oleh rakyat Somalia yang ramah dan bersaudara, akan terus mengekalkan sokongan kuat dalam konteks ini." kenyataan diberikan.

(IH)

2 comments:

Anonymous said...

Turki bantu negara Islam. Tapi kat malaysia, pkr dan pan bantu avengalist dap utk berkuasa.

Anonymous said...

Tun Mahathir kena saman off course Zety kena panggil jadi saksi, Tipah Koyak jadi saksi... round 2 kita tengok citer dari molot Zety dan Tipah Koyak dan Amit Badut skali..

Dolu depa comolot sesama depa.. kita lihat sapa yang kenaaaa...

Atok jangan buat buat sakit masuk spital... sekurang kurang buat lah sumpah laknat dolu...

10 jota jumlah saman celah gigi atok jer bayor nyer tuuhh...!! Yang penting bukan jumlah saman... citer depa masa comolot dolu...

Cuma orang Melayu espcially golongan muda jangan terpengaruh adu domba anasir yg cuba pecah belahkan orang Melayu dlm isu ini... kena fahami isu ini dng betul betul supaya tak terjebak dng adu domba musuh seperti barua anasir yg sekongkol dng kaum mata sepet ini.

hahhhh tepokkkkk...!!


#kasigrillsamadepa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails