Tuesday, August 11, 2020

e-Sukan: Perlu segera wujudkan garis panduan

 

AKTIVITI Sukan Elektronik (e-Sukan) menjadi satu bidang yang menarik minat ramai terutamanya para remaja dan belia di seluruh dunia sekarang juga telah menjadi satu tumpuan di Negeri Pahang.

Permasalahan yang timbul sekarang adalah tidak ada pusat e-Sukan yang boleh dibuka selagi tidak ada sebarang garis panduan khusus diwujudkan di bawah bidang kuasa Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Tiada lesen yang boleh dikeluarkan kerana masih belum ada klasifikasi bidang yang khusus untuk kegiatan e-Sukan.

Tindakan segera pihak negeri dan PBT mengeluarkan garis panduan bakal membantu pengusaha-pengusaha pusat e-Sukan membuka pusat operasi mereka serta membolehkan para peminat e-Sukan menjalankan kegiatan mereka dengan lebih terkawal.

e-Sukan telah diterima sebagai satu bidang sukan di peringkat Antarabangsa seperti seperti Sukan Olimpik, Sukan Komenwel dan begitu juga di dalam SUKMA.

Oleh itu untuk mempertingkatkan peluang pemain-pemain e-Sukan berlatih dengan lebih teratur serta mengawal kegiatan mereka, maka satu garis panduan khusus perlu diwujudkan.

YB TUAN HAJI ANDANSURA RABU 
Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang – HARAKAHDAILY 10/8/2020

4 comments:

Hj Aduka said...

Mana HUDUD yang diperjuangkan PAS?
Kami mahu kanun HUDUD......

Anonymous said...

"Marilah menodai isteri orang", fatwa Dewan Ulama PAS terbaru.

Anonymous said...

Meroyan lagi geng jilat juboq takbasuh gian end.. Kesian..

Anonymous said...

Kahkahkah. Lembu Pasumno dah mati akal!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails