Wednesday, August 12, 2020

Petani Indo Buat Helikopter Sendiri. Petani M'sa?

 JOM KREATIF

Kemacetan selalu menjadi fenomena lazim di kota besar (video kemacetan). Tak heran beberapa pejabat penting ataupun ...

Abubakar berusia 50 tahun. Ia dikenal sebagai pekerja bengkel sepeda motor di Desa Suak Raya, Kecamatan Johan Pahlawan ...

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Petani Indonesia buat helikopter sendiri. Petani Malaysia bagaimana? Kalau kerajaan Malaysia kini bantu petani 'memakmurkan' pertanian dengan menggunakan helikopter buatan sendiri, wajarkah? Bertambahkah pengeluaran?


Hibur Hibur Sikit

9 comments:

Anonymous said...

Petani malaysia masih mengharap subsidi

Anonymous said...

Malaysia pun boleh. Tapi ada peraturan kalau 1% petani buat heli sendiri, nanti huru hara ruang udara kita. Drone pun dah beri masalah....

Anonymous said...

Wow! Cef kelahiran Pulau Pinang diberi RM1.2 juta promosi juadah Malaysia di Australia... semuanya di Adam Liaw Heritage Kitchen
Adam Liaw akan menerbitkan program bagi mempromosikan masakan Malaysia.
BOLEH bayangkan jika ada pihak memberi anda wang tunai RM1.2 juta? Syaratnya, anda perlu memasak juadah Malaysia yang enak!

Ia mungkin kedengaran tidak masuk akal dan tidak pernah berlaku, tetapi itulah yang terjadi kepada cef selebriti kelahiran Malaysia, Adam Liaw.

Kerajaan Australia memberinya geran sebanyak AUD$394,900 (RM1.18 juta) untuk menerbitkan sebuah program masakan bagi memperkenalkan dan mempromosi juadah Malaysia yang terkenal dengan kepelbagaian budaya, rempah ratus dan resepi.



Adam akan menerbitkan program Adam Liaw Heritage Kitchen.


Tidak hanya masakan, penerbitan program itu juga adalah sebagai salah satu usaha kerajaan negara itu untuk mengangkat budaya di antara Australia dan Malaysia menerusi makanan.

Program diberi nama Adam Liaw Heritage Kitchen itu juga akan mengetengahkan produk dan hasil terbaik negara Down Under itu dan digunakan untuk memasak masakan Malaysia.

Di samping itu, Adam akan berkongsi mengenai destinasi pelancongan terbaik di Australia dalam program tersebut.

Bagi yang tidak mengenalinya, Adam adalah pemenang program Masterchef Australia musim kedua pada 2010 di mana beliau telah menewaskan pesaing terdekatnya, Callum Hann.

Anonymous said...

Soalnya,bolehkah tambah pengeluaran pertanian atau perlancungan pertanian...

Ibnu Hasyim said...

Kepada, August 13, 2020 at 2:52 AM

T.kasih, atas maklumat tuan. Al-hamdulillah!

Anonymous said...

Ulama Msia lagi hebat.
Siap hantar gambar pelir kat bini orang
Er...maksud aku Ketua Dewan Ulama PAS !

Ulama Indonesia tak mampu buat gitu...

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lagi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Puak RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs gila seks dan berbahaya kepada wanita dan kanak-kanak. Inilah akibatnya RBA menyondol dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi ternakan gonna end.

Anonymous said...

Eloklah minta maaf kat ketua dewan ulamak pas sebelum terlambat. Fitnah yg seperti ini sentiasa berada dalam mental khadam dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails