Tuesday, August 11, 2020

Patung2 Di Pantai Jeddah, Kahwin Wanita Arab, Mahal...

 Sambungan dari..


38 comments:

Anonymous said...

Nak KAWIN mahal?
Goda aja isteri orang , inilah yang dibuat oleh Ketua Dewan Ulama PAS

Anonymous said...

Kerajaan Pas Terengganu dah mula kutip semula cukai pintu bagi kedai2 mulai bulan ni...

Pas tak ada duit lagi kerana bayar gaji geng2 pas dlm glc berpuluh ribu sebulan...yayasan terengganu pon tak bagi pinjaman lagi kpd pelajar terengganu...

Nasib ler orng terengganu pilih pas..

Anonymous said...

Barang wanita arab barang baik...tu passl mahal...

Anonymous said...

Ahmad Said dedahkan ada warga England diberi 12 jawatan GLC di Terengganu


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kijal, Datuk Seri Ahmad Said mempersoalkan tindakan Kerajaan Terengganu melantik individu tertentu memegang terlalu banyak jawatan penting dalam syarikat milik kerajaan negeri itu.
Beliau berkata, lebih mendukacitakan, individu yang mempunyai rekod tidak baik dan pernah dipecat turut dilantik memegang sehingga 13 jawatan termasuk pengerusi, ahli lembaga pengarah dan penasihat.
“Saya berasa dukacita apabila individu yang tidak mempunyai rekod yang bagus di Kelantan dan pernah dipecat tetapi hari ini mendapat gaji RM800,000 setahun iaitu kira-kira RM67,000 sebulan dengan dilantik menjadi pengerusi di sebuah syarikat, 11 pengarah dan turut menjadi penasihat.
“Seorang warga England pula dilantik menjadi pengerusi di enam buah syarikat dan pengarah di enam buah syarikat dengan gaji keseluruhan RM650,000 setahun.
“Itu masalahnya, sampai berbelas-belas bagai (jawatan). Tiada orang lainkah? Seorang pegang terlalu banyak syarikat. Hebat sangatkah dia? Mampukah tumpu kepada syarikat? Takkan tiada anak Terengganu yang berkemampuan,” katanya ketika ditemui selepas Mesyuarat Kedua Penggal Ketiga Dewan Undangan Negeri (DUN) ke-14 di Wisma Darul Iman di sini hari ini.
Mengulas lanjut, Ahmad yang juga mantan Menteri Besar Terengganu berkata, amalan melantik seorang individu memegang terlalu banyak syarikat tidak pernah dibuat semasa zaman pemerintahan Barisan Nasional (BN) di Terengganu sebelum ini.
Menurutnya, paling banyak seorang individu dilantik memegang tiga jawatan dalam syarikat milik kerajaan negeri.
Terdahulu, semasa sesi perbahasan, Ahmad menegur pengurusan tadbir korporat kerajaan negeri kerana hampir kesemua lantikan lembaga pengarah melibatkan orang politik.
“Justeru, saya harap ia dapat diperbetulkan dari semasa ke semasa,” katanya.

Anonymous said...

Pas bebas rasuah..

*SPRM siasat kes rasuah ADUN Terengganu*

KUALA TERENGGANU - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Terengganu mengakui sedang melakukan siasatan berhubung dakwaan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Terengganu terbabit dengan rasuah berjumlah RM500,000.


Pengarah SPRM Terengganu Ruslan Che Amad berkata, pihaknya sedia maklum dengan isu yang ditularkan pihak tertentu sejak semalam dan pelbagai maklumat telah dikumpulkan.

Tanpa mahu mendedahkan secara terperinci, beliau yang dihubungi Bernama berkata, isu yang ditularkan orang ramai itu telahpun berada dalam pengetahuannya sebelum ini dan berharap tiada pihak yang menyebarkan apa jua maklumat di media sosial.


“Tindakan menyebar maklumat sepertimana yang berlaku semalam itu, sedikit sebanyak mengganggu siasatan. Jika ada pihak yang yakin dan mempunyai bukti yang dapat membantu siasatan, bolehlah tampil ke SPRM.

“SPRM tidak bersandar dengan apa yang tular semata-mata tetapi mengumpul bukti dengan penuh integriti,” katanya.

Semalam, beberapa 'tangkap layar' perbualan menerusi aplikasi WhatsApp mengenai projek pasir dan imbuhan yang perlu diberikan kepada ADUN terbabit tular di media sosial.

Ia dikatakan perbualan antara seorang pegawai kanan sebuah institusi milik kerajaan negeri yang mewakili ADUN terbabit dengan seorang kontraktor.

Sementara itu, ADUN Kemasik Ir Saiful Azmi Suhaili yang menyedari telah dikaitkan dengan isu tersebut menyatakan kesediaannya untuk bekerjasama dengan SPRM bagi membolehkan siasatan dijalankan.

“Saya tiada masalah (untuk siasatan SPRM), sebab saya tak terlibat langsung dengan perkara tersebut. Saya juga sudah melantik peguam dan akan merujuk pada arahan atau keputusan yang dicadangkan oleh peguam, untuk tindakan selanjutnya,” katanya ketika ditemui pemberita pada waktu rehat Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu hari ini.

Ditanya sama ada beliau akan membuat laporan polis dalam waktu terdekat, Saiful Azmi berkata, beliau akan merujuk kepada peguamnya sama ada terdapat keperluan untuk berbuat demikian.

Beliau juga menegaskan tidak berjumpa dengan pegawai kanan berkenaan selepas isu tersebut tular. - Bernama

Anonymous said...

Harga wanita arab saudi mahal kerana orang arab kaya2...

Anonymous said...

Ha ha ha Teruskan meroyan. biar puak jilat juboq gian end Tak basuh. Kepala dah penyet ekor saja terkodek. dah nak mampus. Kesian. hina di dunia dan akhirat. Ikutlah bos lu sampai ke neraka.

Anonymous said...

RBA dan fitnah berpisah tiada kerana mereka kembar Siam.

Anonymous said...

RBA sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak. Dakwaan RBA tanpa bukti adalah fitnah.

Soalan untuk RBA:

Kerajaan PAS Trengganu tidak mengutip cukai pintu. Pernahkah KERAjaan PH meringankan beban rakyat dengan tidak mengambil cukai pintu ?

Nasiblah rakyat negeri PH. Siapa suruh undi PH ?

Anonymous said...

Hoi RBA, dakwaan kamu tanpa bukti adalah fitnah. Jika tidak bohong, itu bukan RBA.

Cabaran untuk RBA, namakan warga England tersebut dan berikan bukti.

Anonymous said...

Kah kah kah355..penganut Pasumno kepanasan..nak hujah, mmg xde akal..

Anonymous said...

Siasat bukan bererti bersalah. Seseorang itu tidak bersalah sehingga dia dibuktikan bersalah.

Bagaimana pula gonna end Yang sedang didakwa di mahkamah ? Mengapa RBA tidak menjatuhkan hukuman bersalah ke atas gonna end ? Hipokrit !

Malangnya puak pakatan hancing pimpinan gonna end dan RBA mereka telah menjadikan media massa sebagai hakim untuk menjatuhkan hukuman bersalah ke atas pihak lawan. Inilah hukum rimba yang menjadi amalan RBA.

Anonymous said...

Dah tau bangang tahap dewa, tp nak merintah jgk..selain cukai, byk lg cara lain blh tmbh pendapatan kerajaan negeri la Bahlol!

Anonymous said...

Lembu pas gi tanya nik CIA. Dia suma ana tau..ana tau..

Anonymous said...

Didakwa di mahkamah blm tentu bersalah. Musa aman lg melambak kes, turun naik mahkamah. Blh je hakim bg lepas.
Ko kalo dah bodoh sgt, baik berenti jd org..kah355

Anonymous said...

Akhirat tu Pasumno punya ke bahlol?

Anonymous said...

Kalau nak beri isteri, beri kat dewan ulama PAS

Anonymous said...

Hoi RBA, dakwaan kamu tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...

RBA meroyan histeria sejak gonna end tumbang baham tanah. Kesian tak cukup dedak cap roket. Ha ha ha 500x

Kerajaan PAS Terengganu terbaik kerana tidak kutip cukai pintu untuk meringankan beban rakyat.

KERA jaan Pakatan Hancing pimpinan gonna end hanya pandai kencing rakyat. Amat memalukan.

Anonymous said...

RBA sudah mengaku RBA bohong !

Ha ha ha ha 300x.

Hj Aduka said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ada sorang tu VVIP PAS tunjuk gambar kote kat isteri orang

Anonymous said...

Aku benar-benar kasihan melihat puak RBA sangat terdesak untuk menfitnah parti Islam sehingga tulis komen dalam asap ganja.

Anonymous said...

yang memakai serban itu dihasut oleh general syaitan

Anonymous said...

Puak RBA hanya pandai memaki hamun kerana mereka tidak percaya pada ajaran Islam. tressa cock sendiri menolak Tuhan. Dasar komunis !

Hj Aduka said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

RBA ternakan puak kafir harbi rojet yang bernaung di bawah general Iblis memang benci Islam dan ulama Islam sebab Islam melarang kemungkaran dan kesesatan .

Anonymous said...

Fuu..sdp sembang general iblis bagai..mesti lama ko training maki org ni..kah355

Anonymous said...

rembat bini orang adalah perjuangan suci PAS setelah makan dedak UMNO

Anonymous said...

Kenyataan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiyyah Malaysia (YADIM), Nasrudin Hassan bahawa pendakwah yang aktif di media sosial perlu mendapatkan tauliah adalah kenyataan dangkal dan mengelirukan.

Kenyataan beliau menunjukkan ‘warna sebenar’ beliau dalam dunia dakwah Islamiyyah, bahawa beliau bukan mahu memudahkan para pendakwah atau membantu mengembangkan dakwah, sebaliknya lebih menyekat dakwah golongan yang bukan senada dan seangkatan dengannya.

Apa yang dikesalkan kenyataan itu terbit dari mulutnya sendiri selepas memegang teraju sebagai Yang Di Pertua YADIM. Kerana terlalu mahu menjaga kedudukan dan periuk nasinya, beliau tergamak bertukar menjadi ‘garang’ dan tegas terhadap para pendakwah terutama di ruang media sosial sehingga meminta pendakwah di media sosial untuk mendapatkan tauliah.

Sedangkan sepatutnya YADIM sebagai sebuah agensi yang memudahkan para pendakwah, memberi galakan dan dorongan kepada semua umat Islam berdakwah lebih lagi melalui ruang media sosial, bukan meletakkan syarat mendapatkan tauliah.

Beliau sepatutnya berfikir bagaimana dapat memudahkan tauliah kepada semua pendakwah supaya mesej Islam dapat disebarkan seluas mungkin di bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

Wah RBA 10:11 ternakan DA-Pigs berlagak suci sambil menulis komen maki hamun berunsur fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam.

Anonymous said...

Wah RBA sakit mental tahap gaban sibuk menfitnah PAS sesuka hati. Inilah akibatnya apabila RBA menyondol dedak cap roket.

Anonymous said...

Mengapa puak kafir harbi DA-Pigs sibuk campurtangan dalam urusan agama Islam dan menghina agama Islam walaupun puak DA-Pigs tidak mempunyai tauliah dari pihak berkuasa Islam ?

tressa cock sendiri menolak Tuhan untuk membuktikan puak DA-Pigs menolak Tuhan maka puak DA-Pigs ini tidak layak menjadi rakyat Msia. Kulit evangelis, hati komunis ????

Kesian RBA lidah biawak, buta, pekak dan dunggu.

Anonymous said...

Wah Lembu Pasumno sakit mental tahap gaban sibuk memfitnah PH sesuka hati. Inilah akibatnya apabila Lembu Pasumno menyondol dedak cap bulan. Kah355

Anonymous said...

Lembu Pas dgn modal maki..hahah355

Anonymous said...

Kami pas silap melantik ketua dewan ulama kaki seks.
Sama jugak dgn kaki porno kat german. Alhamdulillah dia dah tobat skrg jd ketua yadim. Kehkeh

Anonymous said...

Dewan pengamal syiah. Memang la. Mutaah

Anonymous said...

Woiii. Dia taraf ulamak dalam dewan la. Dia nak tunjuk kote pun apa adahal. Kami pas boleh berdoa diampunkan la. Doa kami direct. Allah akan ampunkan. Takkan la allah tanak ampun sbb kami berjuang demi allah. Tu pun ko tak tau ke.
Hidup pas

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails