Thursday, August 13, 2020

"..Ahli daripada kerajaan mungkin tidak faham Perlembagaan..". Pulak dah...

 DR Mahathir. FOTO Arkib NSTP

Saya tidak letak jawatan - Tun M

"SAYA tidak letak jawatan. Ahli daripada kerajaan mungkin tidak faham Perlembagaan kita, apabila parti Bersatu keluar dari Pakatan Harapan (PH), maka PH pun jatuh tak jadi kerajaan lagi," kata Tun Dr Mahathir Mohamad (Bebas-Langkawi).

Dr Mahathir yang juga mantan Perdana Menteri berkata, beliau tidak boleh lagi menyandang jawatan Perdana Menteri apabila PH sudah tidak menjadi kerajaan.

"Jadi macam mana saya nak letak jawatan lagi, saya dah tak ada jawatan. Ini saya fikir payah nak difahami... diulang perkara ini berkali-kali macam tak boleh dengar ke tak tahu lah.

"Tetapi sebenarnya tak ada peletakan jawatan. Saya cuma memberitahu kepada Yang di-Pertuan Agong keadaannya iaitu saya letak jawatan.

"Ini bukan bermakna saya buat keputusan sendiri nak letak jawatan. Apabila parti saya keluar dari PH, PH tak jadi kerajaan lagi dan semua ahli PH tentulah tergugur kerana tindakan itu," katanya ketika membahaskan usul Rang Undang-undang Perbekalan (Penguntukan Semula Peruntukan Perbelanjaan 2020) di Dewan Rakyat, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika bangun mencelah perbahasan Datuk Hasbulllah Osman (BN-Gerik).

Sebelum itu, Hasbullah berkata, adalah tidak munasabah pihak pembangkang menuduh mereka menjatuhkan kerajaan kerana Perdana Menteri ketika itu (dari kerajaan PH) yang meletak jawatan. (MyMetro)

6 comments:

Anonymous said...

Akhirnya seorang atuk telah berjaya menubuhkan parti anak-beranak yang dinamakan parti peju-wang untuk menjaga kepentingan anak-beranak dan kroni dengan sokongan pengikut bodoh berlapis-lapis yang telah dihina sebagai kaum pemalas dll oleh atuk sendiri.

Anonymous said...

DARI KAU MENYALAK ISU KASHMIR LEBIH BAIK KAU BAWAK ISU SINGAPURA (NEGARA JIRAN) SEPERTI DALAM BAIT BAIT PUISI KAU TU...

SEKURANG KURANGNYA ADA JUGA RAKYAT RASA HORMAT KAT ATOK.

Menteri Dalam Negeri Singapura K Shanmugam mempersoalkan dua baris kenyataan Dr Mahathir Mohamad yang ditulis dalam gaya sajak semalam, yang menyebut "negara jiran".

Dalam kenyataan di media sosialnya, Shanmugam petang semalam memetik baris berkenaan yang turut menyebut "Melayu lagikah negara mereka?"

"Tertanya negara mana yang dimaksudkan Dr Mahathir," katanya di Facebook.

Baris berkenaan adalah sebahagian daripada 36 baris lain yang ditulis dalam gaya sajak oleh Ahli Parlimen Langkawi itu yang juga bekas pengerusi Bersatu ketika mendedahkan nama parti politik barunya - Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) konon..!!

Bila kau dah tak ada power di tangan setakat nak acah acah power ajer, baik kau lupakan saja retorik bait bait "negara jiran" kau tu..!!

Buat menyemak jer..!!

saya ulanggg..!!

ps : Walaun saja yang terkinja kinja keriangan...2 kali jadi PM jambatan bengkok buat buat lupa..pundek lahh..!! Retorik bodoh tektik lapok dah tak boleh pakai lagi dah...!!

Anonymous said...

Dah dikatakan, atok makin tidak sihat, terutamanya bahagian mental. Tiada lagi perjuangan untuk negara, melainkan untuk keluarga dan anak beranak. Makin bermain wayang dengan bait bait sajak. Cukup cukuplah.

Anonymous said...

Udah dikatakan bahawa atok sekarang sedang meniti zaman libang libu. Suruh orang melayu jangan takut dengan dap. Apa ni? Ucapan pun dah berbelit. Tiada arah tuju. Nasihat untuk atok ialah bentang sejadah dan mohon keampunan atas segala dosa kepada berjuta rakyat muslim dan melayu.

Anonymous said...

Terletak jawatan pm. Tak pernah berlaku di mana2 tempat dalam dunia. Hanya berlaku di malaysia dari keturunan al kutty.

Anonymous said...

Hidup bila sudah banyak, lama sangat MENIPU, bercakap pun macam keling pariah, pallas, berbelit2?

Itulah hakikat BAPA PERPECAHAN ORANG2 MELAYU yang sudah sangat tua ini!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails