Thursday, June 18, 2020

Oh Periuk Nasi, Kerusi Belum Cukup. Dah Berebut Calun PM...


Demi Malaysia tinggalkan PH


KONONNYA semalam Pakatan Plus akan memuktamadkan keputusan siapakah calon Perdana Menteri (PM) mereka.

Pakatan Plus ini terdiri daripada PH yang dianggotai PKR, DAP dan PAN manakala Plus pula terdiri dari 5 MP bekas BERSATU yang diketuai Tun termasuk WARISAN yang punya 9 MP.

Khabarnya PH khasnya PKR mahukan Anwar sebagai calon PM manakala Plus pula masih mahukan Tun. Masing-masing saling bergantung, jika PKR tarik diri Tun terlepas peluang demikian juga jika Plus yang bawah pengaruh Tun enggan sokong maka Anwar akan melopong lagi.
Lalu dilancarlah kempen #DemiMalaysia kononnya untuk merayu kedua tokoh ini agar berdamai dan bertolak ansur.
Demikianlah PH Plus walau bilangan kerusi dalam tangan belum pasti cukup namun sudah berebut calon PM.
Langsung mereka tidak peduli nasib dan sengsara rakyat. Yang diutamakan adalah kuasa dan kedudukan.
Barangkali kerana itulah ramai sudah hilang keyakinan pada kepimpinan PH mahupun Tun. Tiada lagi agenda rakyat kecuali kepentingan periuk nasi masing-masing. Faktor itulah yang kemungkinan mendorong Jugah Muyang dari Lubok Antu untuk menyokong PN dan demikian juga Dr Dorayah ADUN Sementa dan terkini dua ADUN dari Sabah.
Semoga ramai lagi yang akan meninggalkan bahtera PH yang semakin sendeng dan lapuk itu.
Rakyat hari ini sudah begitu selesa dan tenteram di bawah kepimpinan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) dipimpin Tan Sri Muhyiddin. Marilah kita semua bermuafakat membina kembali Malaysia yang baru.
ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 17/6/2020

5 comments:

Anonymous said...

ako kopi pes dari laman reformasi

Jika Dr M mungkir janji, kami akan ‘paksakan’ pilihan raya, kata Anthony Loke dari Parti DAP berkait janji baru PH plus (PH+).

Janji manipesto yg dolu sudah lokos kena kencing kini buat janji baru pula.

Yang tambah pelik DAP yang 'paksakan' tun undur atau buat pilihanraya jika janji itu dicapati.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang beri arahan adalah DAP yang terima arahan puak Atok, puak PKR Bang Non dan puak PAN Mat Sabun.

Nampak tak siapa yang mencatur, memberi arahan dan mengarah itu ini dalam PH+..!? Pemimpin Melayu dalam PH+ hanya lah Melayu bacul seperti lembu dicucuk hidung.

Perjanjian baru dalam Pakatan Harapan (PH+) untuk mencalonkan semula Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri bakal menyaksikan kerajaan gabungan itu tumbang sekali lagi jika pemimpin veteran itu enggan berundur dalam tempoh 6 bulan yang ditetapkan, dedah seorang pemimpin DAP.

Pada walaun unta sekelian dalam PH+ yang menang ialah Cina DAP.

Sesungguhnya aku dah beri pesan dan aku sudah menjalankan tugas aku memberi peringatan.

Selebihnya lu fikir lah sendiri Melayu atau Cina DAP yang untung..!?

Anonymous said...

kamu pk tugas kamu tu bagus sgt ke? intipati rencana pun spt berkata kpd PN sendiri.yg pentingkan jwtn..pergi perbodohkan org yg bodoh sudahlah

Anonymous said...

Jatuh ph sebab rebut kuasa. Kini sesuatu yg belum pasti, jawatan sudah direbut. Berhentilah jadi makhluq bawah kawalan dap.

Anonymous said...

Ada ramai pelancong cina yg datang, tapi tak balik. Ini kedaulatan negara. Rebut kerusi macam budak2. Untuk serakah dan tambah pelancong tak balik bila dapat kuasa.

Anonymous said...

"Dakwa ahli parlimen Langkawi itu, sesiapa yang menolak tawaran berkenaan akan diugut dan didera".

MADEY membuka pekung sendiri..Itu lah yang dia lakukan oleh MADEY Dahulu selama 22 tahun dia menjadi PM..dalam sedar dia membuka aib salah satu cara dia melakukan siksaan pada orang yang menentangnya dahulu..
Perancangan ALLAH itu lebih sempurna dari perancangan MADEY..ALLAH pusingkan balik apa yang dikatakannya untuk Rakyat menilai sapa MADEY 22 tahun lepas yang di lakukan nya terhadapa MP dan rakyat yang memberontak..ALLAH jadikan MADEY sendiri membuka RAHSIA DAN BAGAIMANA MADEY menggunakan KUASANYA sewaktu berkuasa..Madey dah buka RAHSIANYA..Masih mahu menjadi Pentaksub MADEY lagi kah?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails