Wednesday, June 17, 2020

Hannah Yeoh dipanggil polis, "Ai, nak tanya lu sikit pun tak boleh juga?"


Hannah Yeoh dipanggil polis berkait tweet perkahwinan bawah umur


Bekas timbalan menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat, Hannah Yeoh berkata, beliau dipanggil Bukit Aman berhubung satu catatan di Twitter yang dibuatnya mengenai perkahwinan bawah umur pada Mac lalu. 
(https://pakdin.my/hannah-yeoh-dipanggil-polis-berkait-tweet-perkahwinan-bawah-umur/)


  “Saya telah dipanggil oleh Bukit Aman untuk memberi keterangan bagi siasatan mengenai tweet ini.
“Sekarang ini, tanya soalan pun tak boleh,” katanya dalam catatan Twitter yang disertakan tangkap layar tweet asal itu.
Tiga bulan lalu, Yeoh menyuarakan kebimbangan terhadap pelan strategi kebangsaan untuk menangani perkahwinan bawah umur susulan kejatuhan kerajaan Pakatan HarapaDalam tweetnya pada 9 Mac lalu, beliau mempersoalkan apa yang akan berlaku kepada pelan strategi itu selepas pelantikan penggantinya, Siti Zailah Mohd Yusoff daripada PAS.
Pelan Strategi Kebangsaan bagi Menangani Punca Perkahwinan Bawah Umur dilancarkan pada Januari lalu untuk memastikan peraturan, garis panduan dan undang-undang di peringkat negeri berhubung perkara itu sejajar dasar persekutuan.
Pelan itu mengandungi program dan tindakan untuk menangani 6 faktor yang dikenal pasti sebagai punca perkahwinan kanak-kanak seperti kemiskinan dan kekurangan akses kepada pendidikan.
Rujukan:
Pemikiran sempit DAP, Hannah Yeoh memburukkan kepimpinan Islam
https://muafakatnasional.net/pemikiran-sempit-dap-hannah-yeoh-memburukkan-kepimpinan-islam/
Komen Weblog Ibnu Hasyim: “Sekarang ini, tanya soalan pun tak boleh,” Kata Hannah Yeoh. Kita tanya balik, "Ai, Bukit Aman nak tanya lu pun tak boleh juga?". Lu pertikai Demokratik DAP boleh ke? Rakyat China pertikai undang-undang komunis China boleh tak? 
Tiba-tiba lu duduk dalam negara umat Islam pertikai perundangan hukum Islam? Tak padan lagi kalau setakat mengatakan lu kurang ajar!!

4 comments:

Anonymous said...

Sunnah Nabi SAW berkahwin lebih dari 4 dalam suatu masa sahaja yang tak boleh ikut! Yang lain semuanya boleh dan kekal relevan sehingga kiamat!

Berani sungguh bekas menteri yang juga pakar mata, Wan Azizah dan rakan2 kafirnya MENIDAKKAN SUNNAH BAGINDA NABI SAW!

Jom semua mufti2, ustaz2, ustazah2 sama2 bangun MENENTANG Wan Azizah!

Anonymous said...

Soal aqidah agama islam, dap tak payah campur tangan. Itu urusan rumah tangga islam.

Anonymous said...

Rumah tangga islam? Istilah baru ni. Tggi ilmu ente

Anonymous said...

RBA 10:36 ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs jangan sibuk campurtangan dalam hal ehwal Islam. RBA belajar di sekolah vernakular tidak faham bahasa Melayu tetapi cuba berlagak bodoh sombong

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails