Saturday, June 20, 2020

Elok PH kekal jadi pembangkang -Dr Najihatussolihah



KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) dinasihatkan supaya lupakan hasrat untuk mengambil kembali tampuk pemerintahan negara yang kini diterajui kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS, Dr Najihatussolihah Ahmad menyifatkan kedudukan PH hari ini seperti berada di penghujung jalan mati yang tidak boleh untuk diteruskan lagi.
“Eloklah PH mengubah strategi mereka dengan kekal menjadi pembangkang dan menjadi kuasa pengimbang bagi kerajaan PN yang ada pada hari ni.
“Pergolakan dalaman yang tidak menghasilkan kata sepakat dalam PH khasnya dalam menentukan bakal perdana menteri menjadi ‘signal’ untuk PH mengubah cita-cita politik mereka.
“Rakyat yang ada pada hari ini inginkan sebuah kerajaan yang dapat memenuhi aspirasi baru rakyat Malaysia,” katanya kepada HarakahDaily.
Menurutnya, rakyat kini sudah jemu dengan permainan persepsi yang dimainkan oleh pemimpin PH selama ini.
Meneliti perkembangan politik dalaman PH yang sehingga kini masih terumbang ambing dan tiada penyelesaian dalam menentukan calon perdana menteri PH.- HARAKAHDAILY 19/6/2020

7 comments:

Anonymous said...

Puan doktor sila panggil profesor2 kangkong yg 115 org tu ari kalu tak faham Kenyataan Rasmi Ketua S/u PH di bawah nih

Adalah tidak benar jika ada sumber yang menceritakan bahawa PH mengangkat nama selain Anwar dalam siri perbincangan PH Plus.

Sebaliknya nama Dr Mahathir dicadang sendiri oleh beliau ( Dr Mahathir ) dan Shafie Afdal memberi sokongan.

Tiada keputusan konklusif dicapai dalam mesyuarat PH Plus.

SAIFUDIN NASUTION
Ketua Setiausaha Pakatan Harapan

**************

pemberita2 kangkung boleh joint sekali

Anonymous said...

keledai keledai hamPAS mana faham bahasa politik bro, basa akademik doktor mdme tau laaaa

hamPASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Suatu masa dahulu hampir setiap hari Abdullah, Najib diserang dengan pelbagai tomahan dan fitnah oleh Atok dan networkingnya sehingga mereka JATUH TERSUNGKUR! Kini tiba giliran Din Pagoh pula diserang!

Ada yang saran Din Pagoh, PM baharu yang sangat disayangi supaya segera MENYERANG BALAS. Tindakan yang tidak bermoral ini kalau dibiarkan akan mempengaruhi pemikiran rakyat. Perkara ini tidak boleh dibiarkan untuk berterusan sehingga PRU15!

Hati2 PM baharu, bertindaklah segera, takut2 nanti MENYESAL!

cikminah said...

Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad dan DAP sudah mengeluarkan kenyataan bersama berkaitan SIAPA PERDANA MENTERI, kalau HARAPAN berjaya ambil Puterajaya. Kenyataan ini berdasarkan mesyuarat Presiden Harapan di IBU PEJABAT, PKR pada 30Mei, dipengerusikan oleh Anwar Ibrahimb sendiri. Mesyuarat buat DUA pilihan yg dipersetujui Anwar sendiri. Pilihan itu ialah;

1. ANWAR IBRAHIM jadi Perdana Menteri if he got the numbers. Semua orang (termasuk Tun Mahadir dan 4 orangnya) BERSETUJU.

PILIHAN KEDUA PULA;

2. Tun Mahadir sebagai PM selama 6 bulan, iaitu hingga akhir tahun dan Anwar Ibrahim Timbalannya dan akan mengganti Tun M bila beliau letak jawatan, akhir tahun 2020.
Anwar dan Tun sama-sama beri persetujuan dgn pilihan ini.

Sebab itu Anwar naik JET Pribadi tokey j@#i, terbang ke Sarawak nak jumpa Abang JO. Tapi Abang Jo dan Shafie Afdal tak mahu beri sokongan, bahkan Abang Jo langsung tak mahu jumpa Anwar masa dia datang ke Sarawak.

Anwar tak berputus asa. Dia pergi jumpa Muhyidin dan PAS. Ini korang yg cakap.... tapi, korang tak tahu apa yg dibincang dan hasilnya.

Tun M got the numbers sebab Sarawak dan Shafie (khabarnya) sokong Tun. Tapi malangnya, Anwar pulak buat U-TURN dan sebar mscam-macam cerita utk burukkan Tun, seolah-olah Tun gila kuasa, tak mahu dia jadi PM, padahal Anwar fail to get the numbers.

Apapun, saya cikminah sgt bersyukur, Anwar buat U-turn kerana saya tak sanggup berperdana Menterikan dia, apatah lagi NAJIB dam Wak Jahid Komidi.

Drama is not over yet. Kita tunggu, katak-katak melompat dari satu kolam ke kolam yg lain untuk perkembangan selanjutnya..

Anonymous said...

Lawak terbaharu !

Dua pemimpin pembangkang yang sudah tua bangka dunia kata "Porrahhh" dan kubur kata "Mari" sedang bergaduh seperti budak kecil berebut aiskrim kerana berebut mahu menjadi PM dengan restu gonna end kepala bapak kafir Harbi.

Rakyat ketawa tergolek-golek melihat wayang opera pimpinan kit sial kerana sudah terbukti kebodohan Pakatan Hancingggg mengalahkan kebodohan lembu.

Tepuk ........

Anonymous said...

Sudah sudahlah. Kembalilah bawah satu payung. Tinggalkan dap yg cuba pecah belahkan orang melayu. Atok tua dan atok muda trending yg tersasar dan backward. Move forward for greater achievment.

cikminah said...

Ya....tangkaplah semua yang tak sokong, sumbat dalam oenjara, kalau berani. Kita tengik, apa akan jadi. Berani tak rakyat Malaysia bangkit macam yg berlaku di Pakistan, Bangladesh dan negeri-negeti Arab.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails