Saturday, May 09, 2020

PH Tak Malu Ke? Bertindak Melampau Batas..


Tidak malukah PH dengan rakyat?

DEWAN Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengambil maklum keputusan Kerajaan melalui Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) mengadakan Sidang Parlimen selama sehari bagi memenuhi peruntukan Perlembagaan yang mensyaratkan untuk diadakan sidang dalam tempoh setiap 6 bulan.

Memandangkan situasi wabak pandemik COVID-19 masih belum reda, pelaksanaan selama 1 hari ini adalah tindakan tepat, dan Pemuda PAS menyokong penuh pelaksanaan ini tanpa ragu-ragu.

Jika melihat daripada pengamalan Sidang DUN di setiap negeri, ada negeri yang tetap melaksanakan Sidang DUN semaksima 2 hari sahaja dan yang sependek 2 jam, kerana mengambil langkah berjaga-jaga yang sama untuk mematuhi disiplin pengawalan wabak COVID-19 ini.



Oleh yang demikian, Pemuda PAS melihat desakan untuk pelanjutan Sidang Parlimen dilaksanakan seperti kebiasaan adalah desakan yang tidak perlu dan tidak penting, kerana keutamaan sekarang ini adalah untuk memastikan penularan wabak COVID-19 berjaya dikawal. Malah, persidangan dan perbahasan bukan hanya berhenti setakat ini, tetapi akan disambung semula pada tarikh baru iaitu pada bulan Julai melihat kepada situasi semasa.
Mengejutkan, PH terbukti bertindak melampaui batasan simpati kepada rakyat di mana, PH telah mendesak YDP Speaker Dewan Rakyat untuk membentangkan Usul Undi Tidak Percaya kepada Perdana Menteri (PM) dan mahu mengusulkan Undi Percaya kepada Tun Mahathir untuk dilantik semula menjadi Perdana Menteri. Polemik ini tidak mustahil akan memberi suasana yang tidak tenteram kepada rakyat yang masih gelisah untuk berhadapan dengan COVID-19 seterusnya merosakkan prestasi baik pihak berautoriti yang berjaya mengawal wabak ini dengan cemerlang.
Justeru, Pemuda PAS menyeru supaya desakan ini tidak perlu dilayan. Kami juga mengajak semua rakyat termasuklah para pemimpin masyarakat supaya terus menjaga dan mematuhi SOP yang ditetapkan bagi mengawal penularan wabak, serta bersatu padu menjaga negara ini, kerana kita semua adalah rakyat Malaysia yang sangat sayangkan negara.
“Demi Islam”
“Islam Memimpin Perpaduan”
YB AHMAD FADHLI SHAARI
Ahli Parlimen Pasir Mas
Timbalan Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 8/5/2020

71 comments:

Anonymous said...

Apa yg dimalukan. Sepatutnya PAS dan Geng2 Pintu Belakang tu yg malu. PAS sepatut terlebih malu dgn pendirian yg sentiasa berubah2, npk sgt nakkan jawatan. Kalau ATGNA masih hidup mereka2 ini akan diludahnya. PAS ni ibarat suami kematian isteri, kubur isteri belum ditumbuhi rumput sisuami dah cari isteri lain. Gitulah tak sampai sebulan ATGNA meninggal pemimpin2 PAS berduyun berkerjasama dgn umno. Dlm ceramah2 para2 ustaz berapi2 menafikan yg PAS tidak akan berkerjasama dgn umno. Ni sepatutnya lebih malu.

Oasispg said...

Aali-Imran 3:28

لَّا يَتَّخِذِ ٱلْمُؤْمِنُونَ ٱلْكَٰفِرِينَ أَوْلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلْمُؤْمِنِينَۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىْءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُوا۟ مِنْهُمْ تُقَىٰةًۗ وَيُحَذِّرُكُمُ ٱللَّهُ نَفْسَهُۥۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلْمَصِيرُ

Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah dia dari pertolongan Allah, kecuali kerana (siasat) menjaga diri dari sesuatu yang kamu takuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu akan diri (siksa)-Nya, dan hanya kepada Allah tempat kembali.

Anonymous said...


Rujuk kepada May 9, 2020 at 7:20 AM

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.

Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Jangan cemar nama Islam sepertinya cemarnya covid19,ini tidak rata-rata jual air liur mengata diri betul,lagi pelik non Muslim pun terpinga-pinga Islam jenis apa yang hendak ditonjolkan,sepatutnya orang Islam terang hati tajam indera apa yang berlaku bukan sebaliknya,itulah sebab habuan dunia gelap mata,tidak seperti arwah TGNA berduyun kafir bawa kerusi sendiri untuk menatap ceramah yang disampaikan oleh arwah,kini satu contoh seperti itu pun langsung tak ada,pikir-pikirlah

Anonymous said...

Lepas puas keluar kata2 nista Dan jelek
Akhir sekali basah gusi dengan.......hiiiiii
Sampah tak ada nilai intelek

Anonymous said...

Slogan " Islam pemimpin perpaduan" begitu kedengaran
Tapi apa yang berlaku sebaliknya mencari musuh setiap ruang yang ada,Cuba hidup dengan realiti bukan khayalan,cukup manis dibibir busuk dihati

Unknown said...

Tak sudah sudah jual nama arwahyarham tgna, masa dia hidup dulu kau orang maki jugak dia, akhlak kau ada ke mcm dia, dan kau ingat dengan fahaman liberal tgna nak sokong puak kau?

Anonymous said...

Harimau mati tinggalkan belang,manusia mati tinggalkan nama dah berpahat sejak zaman berzaman,malang seribu kali
masih ada ketinggalan warisan bangsa menjadi tauladan

Anonymous said...

Kedudukan PH sebagai Kerajaan Persekutuan kemudian roboh apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri ke-7 sekaligus menyaksikan Kabinet yang dianggotai Ahli Parlimen Pakatan Harapan terbubar.

Kumpulan Muhyiddin dan Azmin kemudian membentuk kerjasama dengan Ahli Parlimen Barisan Nasional dan Pas di bawah Perikatan Nasional.

Muhyiddin kemudian dipilih sebagai Perdana Menteri ke-8 selepas Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berpuas hati Ahli Parlimen Pagoh itu mendapat sokongan majoriti Ahli Parlimen.-

Anonymous said...

Tak sudah sudah menuduh pas. Sedangkan masalah bermula dalam ph yg masing2 rebut jawatan. Anwar sering buat dakwaan dipenjara kerana fitnah. Pas tidak akan keluar dari pr jika tidak ditikam dari belakang oleh dap. Dap juga yg ajak mahathir dan dap juga yg desak mahathir letak jawatan.
Apakah dap ingin negara ini bapak mereka yg punya.

Anonymous said...

RBA seolah-olah menulis komen karut marut dalam asap ganja kerana cuba menafikan pelbagai fakta seperti KERAjaan PH terbubar sebaik sahaja TDM meletakkan jawatan PM. Maka kerajaan PN adalah kerajaan yang sah bukan kerajaan pintu belakang.

Pakatan kafir harbi-liberal dipimpin oleh parti kafir harbi yang telah menghina Islam. Sebaliknya TGNA mmenyokong perjuangan Islam maka sudah pasti beliau akan menolak pakatan parti kafir Harbi-liberal yang telah menghina Islam.

Sikap munafik RBA sangat jelas kerana RBA mahu menggunakan nama tokoh Islam TGNA untuk memecah-belahkan umat Islam bukan untuk mengikut ajaran TGNA yang memperjuangkan Islam.

Cukup-cukuplah si munafik RBA menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menipu dan memecah-belahkan umat Islam.

Anonymous said...

TGNA mengajar umat Islam berjuang menegakkan Islam. Mengapa RBA sibuk berjuang menegakkan parti kafir Harbi ? RBA kepala bapak munafik.

Anonymous said...

Islam pemimpin perpaduan adalah benar tetapi malangnya parti kafir Harbi dan khadam-khadam munafik liberalnya sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan Islam dan memecah-belahkan umat Islam.

Anonymous said...

Setuju dengan 9:20. Puak kafir Harbi dan khadam liberal mereka adalah kepala bapak munafik yang memusuhi Islam dan menolak ajaran TGNA yang berjuang menegakkan Islam.

Anonymous said...

Di waktu rakyat sedang hidup menderita kerana covid-19, pemimpin-pemimpin PH sibuk berpolitik kerana mahu berkuasa. Bukankah ini membuktikan pemimpin PH gila kuasa dan mementingkan agenda peribadi mereka sahaja bukan kebajikan rakyat ?

Bahkan merekalah yang membenarkan kemasukan beramai-ramai rakyat China komunis bersama virus covid-19 ke negara ini sehingga rakyat negara kita dijangkiti oleh covid-19.

Kita tetap menolak KERAjaan PH 30 hinggit kerana PeeH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Kerajaan PN adalah kerajaan yang baik kerana menolong rakyat di waktu rakyat diserang oleh covid-19.

Anonymous said...

Pembetulan komen 11:46 AM:

Kita tetap menolak KERAjaan PH 30 hinggit kerana PH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Anonymous said...

HINA JAWI, LAWAN HUKUM ISLAM & CACI PERJUANGAN ORANG MELAYU MUSLIM, KINI BERKUASA DALAM KERAJAAN


1. MAH HANG SOON
Pernah mengisytihar Jawi merupakan beban kepada murid & kalah dlm PRU14 (Parlimen Tanjung Malim).
Kini dilantik sebagai Timbalan Menteri Pendidikan, antara Kementerian yg terpenting di Malaysia.

2. CHONG SIN WOON
Pernah menggesa supaya Hudud dimatikan serta merta & kalah dlm PRU14 (Parlimen Seremban).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pelabuhan Kelang, pelabuhan yg paling sesak & bernilai di Malaysia.

3. TI LIAN KER
Pernah mengisytihar bahawa MCA akan sentiasa membantah Hudud & digigur dlm PRU14.
Kini dilantik sebagai Timbalan Menteri Perpaduan.

4. TAN TEIK CHENG
Pernah gesa Tun M jaga hati orang Cina melalui pengiktirafan UEC & kalah dlm PRU14 (DUN Machang Bubok).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Pelabuhan Penang, antara pelabuhan terkaya di Malaysia.

5. KOH CHIN HAN
Pernah tuduh UMNO jahat kerana mempercepatkan pembentangan usul RUU355 & digugur dlm PRU14 (DUN Bemban).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Pelabuhan Melaka.

6. CHAI KIM SEN
Pernah mendabik dada melaung MCA parti konsisten menentang Hudud & digugur dlm PRU14.
Kini dilantik Senator Dewan Negara.

– – – – – – – – – –
Latar belakang: MCA yg dikuasai dan dianggotai 100% Cina Kafir telah dibungkus oleh PH dalam PRU14. Satu-satunya Ahli Parlimen yg survive adalah Dewa Wee Ka Siong (Ayer Hitam).
Namun, dengan hanya seorang Ahli Parlimen sahaja, MCA pimpinan Dewa Wee Ka Siong telah menambah seorang lagi Cina Kafir, Wee Jeck Seng melalui PRK Tanjung Piai.
Kemudian Dewa Wee Ka Siong mengorak langkah lagi & berjaya melobi tokong-tokong lain menyertai Kerajaan, meskipun mereka semua calon yg digugur atau kalah dlm PRU14. Malah mereka semuanya mempunyai track record cemerlang dalam menghina Jawi, melawan hukum Islam & mencaci perjuangan orang Melayu Muslim.
Kini, MCA mempunyai seorang Menteri iaitu Dewa Wee Ka Siong sendiri dan juga berpuluh-puluh Timbalan Menteri, Senator, Pengerusi Pelabuhan, Pengerusi Lembaga, Pengerusi GLC, Ahli Majlis dan sebagainya yg menjadi sebahagian daripada Kerajaan.
Penghina Jawi, pelawan hukum Islam & pencaci perjuangan orang Melayu Muslim sudah berkuasa dalam Kerajaan.
Itulah kehebatan & kuasa Dewa Wee Ka Siong yg selalu diangkat ke langit oleh Najib, pemimpin2 & macai2 UMNO PAS.
Di manakah telur Melayu Muslim UMNO PAS?
Sudah dipicit ditekan dihempas dipecah oleh dewa-dewa & tokong-tokong MCA?
Tak berani tegur Dewa Wee Ka Siong & tokong-tokong dia?
Dipetik dari FB Adrian Lim Chee En.

Anonymous said...

HINA JAWI, LAWAN HUKUM ISLAM & CACI PERJUANGAN ORANG MELAYU MUSLIM, KINI BERKUASA DALAM KERAJAAN


1. MAH HANG SOON
Pernah mengisytihar Jawi merupakan beban kepada murid & kalah dlm PRU14 (Parlimen Tanjung Malim).
Kini dilantik sebagai Timbalan Menteri Pendidikan, antara Kementerian yg terpenting di Malaysia.

2. CHONG SIN WOON
Pernah menggesa supaya Hudud dimatikan serta merta & kalah dlm PRU14 (Parlimen Seremban).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pelabuhan Kelang, pelabuhan yg paling sesak & bernilai di Malaysia.

3. TI LIAN KER
Pernah mengisytihar bahawa MCA akan sentiasa membantah Hudud & digigur dlm PRU14.
Kini dilantik sebagai Timbalan Menteri Perpaduan.

4. TAN TEIK CHENG
Pernah gesa Tun M jaga hati orang Cina melalui pengiktirafan UEC & kalah dlm PRU14 (DUN Machang Bubok).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Pelabuhan Penang, antara pelabuhan terkaya di Malaysia.

5. KOH CHIN HAN
Pernah tuduh UMNO jahat kerana mempercepatkan pembentangan usul RUU355 & digugur dlm PRU14 (DUN Bemban).
Kini dilantik sebagai Pengerusi Pelabuhan Melaka.

6. CHAI KIM SEN
Pernah mendabik dada melaung MCA parti konsisten menentang Hudud & digugur dlm PRU14.
Kini dilantik Senator Dewan Negara.

– – – – – – – – – –
Latar belakang: MCA yg dikuasai dan dianggotai 100% Cina Kafir telah dibungkus oleh PH dalam PRU14. Satu-satunya Ahli Parlimen yg survive adalah Dewa Wee Ka Siong (Ayer Hitam).
Namun, dengan hanya seorang Ahli Parlimen sahaja, MCA pimpinan Dewa Wee Ka Siong telah menambah seorang lagi Cina Kafir, Wee Jeck Seng melalui PRK Tanjung Piai.
Kemudian Dewa Wee Ka Siong mengorak langkah lagi & berjaya melobi tokong-tokong lain menyertai Kerajaan, meskipun mereka semua calon yg digugur atau kalah dlm PRU14. Malah mereka semuanya mempunyai track record cemerlang dalam menghina Jawi, melawan hukum Islam & mencaci perjuangan orang Melayu Muslim.
Kini, MCA mempunyai seorang Menteri iaitu Dewa Wee Ka Siong sendiri dan juga berpuluh-puluh Timbalan Menteri, Senator, Pengerusi Pelabuhan, Pengerusi Lembaga, Pengerusi GLC, Ahli Majlis dan sebagainya yg menjadi sebahagian daripada Kerajaan.
Penghina Jawi, pelawan hukum Islam & pencaci perjuangan orang Melayu Muslim sudah berkuasa dalam Kerajaan.
Itulah kehebatan & kuasa Dewa Wee Ka Siong yg selalu diangkat ke langit oleh Najib, pemimpin2 & macai2 UMNO PAS.
Di manakah telur Melayu Muslim UMNO PAS?
Sudah dipicit ditekan dihempas dipecah oleh dewa-dewa & tokong-tokong MCA?
Tak berani tegur Dewa Wee Ka Siong & tokong-tokong dia?
Dipetik dari FB Adrian Lim Chee En.

Anonymous said...

Kesian..pegawai polis mati kena langgar keling mabuk, pas cuma cakap, setuju pemabuk balik naik e hailing..itu aje? Mana taring harimau tembaga dulu? Dah cabut?

Anonymous said...

12. Apabila Tun bersama sekutu politik PH dilihat cuba menyingkirkan Muhyiddin selaku PM, rakyat juga akan bertanya: “Tun mahu siapa sebenar yang jadi PM?”

13. Paling menyedihkan, Tun yang sedang dipergunakan oleh “pihak-pihak tertentu” itu, akan dilihat sebagai pemimpin tamak yang sedang menyusun permainan politik paling kotor dalam sejarah, ketika negara kita sedang berdepan krisis pandemik COVID-19.

14. Sepatutnya Tun dan pemimpin PH turut bersolidariti dan berganding bahu dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin untuk membangunkan negara dan memulihkan kesejahteraan rakyat akibat penularan wabak tersebut.

Anonymous said...

Kami ahlul pas akan mencarik hujah nas al quran dan hadis untuk memenangkan wali2 kami dari phak kafir mca. Tungguu!!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) memandang serius isu pemandu mabuk yang mengakibatkan seorang anggota polis, Koperal Safwan Muhammad Ismail maut di tempat kejadian.

Insiden itu berlaku ketika mangsa sedang bertugas menjaga sekatan jalan raya bagi Ops Covid-19 di Plaza Tol Kajang Selatan Lebuhraya LEKAS, awal pagi tadi.

Anonymous said...

Masa pas dan kapir dap saling bekerjasama bak imam dan makmum kami ada dalil alquran dan hadis. Masa tu kami pas dibolehkan bekerjasama dgn kapir dap.

Anonymous said...

Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata, Pakatan Harapan berpendapat Muhyiddin Yassin tidak mempunyai sokongan majoriti ketika mengangkat sumpah sebagai perdana menteri.

DR Mahathir Mohamad mengakui beliau tidak mempunyai sokongan majoriti di Parlimen kerana penyokongnya “dibayar” oleh Muhyiddin Yassin.

Bekas perdana menteri berkata Muhyiddin tidak mendapat sokongan majoriti ahli Parlimen ketika menghadap Yang di-Pertuan Agong pada Februari

Kesian mamak. Zaman dia dulu bayar beli undi. Orang kayalah katakan. Duit berbilion.

Anonymous said...

Konsisten dari dulu arak adalah haram.

Anonymous said...

Puak rba mca dikesan.tahniah

Anonymous said...

Admin melihat Dr. Mahathir tidak keseorangan dalam usaha melakukan usul undi tidak percaya ini.

Dr. Mahathir memerlukan sokongan dari Ahli Parlimen Pakatan Harapan untuk berjaya dalam usul undi tidak percaya ini.

Tanpa sokongan dari Ahli Parlimen Pakatan Harapan, adalah mustahil usul ini akan dapat diluluskan.

Sebenarnya, ini adalah konspirasi antara Dr. Mahathir dan Anwar untuk menjatuhkan kerajaan sekarang.

Anonymous said...

Tiada ucapan takziah dari pas, kenapa dah jadi setan bisu tentang pemandu mabuk..kenyataan² pemimpin dan walaun² pas bernada lembut kini..apakah telo² mereka telah dipegang si kafir mca hingga terbungkam mulut² mereka untuk memaki seperti zaman PH? Atau hamparan kemewahan jawatan dan habuan keduniaan telah membutakan mata dan fikiran mereka? Sungguh terserlah betul sifat2 kemunafikan pas

Anonymous said...

Bila masa tgna menegakkan islam? Dia cuma pemimpin beraga islam yg taat.
Dia berlecimpung dgn parti politik yg sama shj dgn parti2 politik yg wijud dinalaysia ni. Berpaksikan sistem ciptaan demokrasi. Tkasih

Anonymous said...

Wah RBA membodohkan diri dengan membuat komen karut-marut untuk menghina otak RBA sendiri.

TGNA selalu melaksanakan dakwah Islam secara live di Kota Bharu setiap hari Jumaat dan melalui media massa. Ini membuktikan TGNA berjuang menegakkan Islam. Mengapa RBA sibuk menegakkan ideologi kafir Harbi ?

Anonymous said...

Hoi RBA bodoh, pas berkerjasama dengan dap kerana dap bersetuju untuk menghormati hak Islam. Apabila dap menghina Islam, pas membatalkan kerjasama dengan dap kerana pas memperjuangkan Islam.

Nabi Muhammad S.A.W. pernah berkerjasama dengan puak Yahudi di Madinah. Apabila puak Yahudi memusuhi Islam, Nabi menentang musuh Islam tersebut.

Anonymous said...

Wah RBA sangat terdesak menyamar sebagai ahli pas. Politik RBA lebih kotor dari najis babi.

Anonymous said...

Wah RBA lupa dap sokong festival arak terbuka. Mengapa RBA tidak mahu kutuk dap ??? Mengapa PH tidak haramkan arak ? RBA kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Wah RBA lupa dap sokong festival arak terbuka. Mengapa RBA tidak mahu kutuk dap ??? Mengapa PH tidak haramkan arak ? RBA kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Wah RBA lupa dap sokong festival arak terbuka. Mengapa RBA tidak mahu kutuk dap ??? Mengapa PH tidak haramkan arak di waktu PH berkuasa ? RBA kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Dap Hina Islam,mengapa Pakatan Diam ?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

https://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/2017/08/dap-hina-islammengapa-pakatan-diam.html?m=1

Anonymous said...

Tiada ucapan takziah dari pas, kenapa dah jadi setan bisu tentang pemandu mabuk..kenyataan² pemimpin dan walaun² pas bernada lembut kini..apakah telo² mereka telah dipegang si kafir mca hingga terbungkam mulut² mereka untuk memaki seperti zaman PH? Atau hamparan kemewahan jawatan dan habuan keduniaan telah membutakan mata dan fikiran mereka? Sungguh terserlah betul sifat2 kemunafikan pas

BERAPA BANYAK DAPAT BAYARAN DARI DAP UNTUK YULISAN SEPERTI INI. TIADA FAKTA DAN SEMPIT DUNIA ISLAMNYA.

Anonymous said...

Pagi semalam, ADUN DAP mengeluarkan kenyataan media yang tuduh tindakan Speaker Parlimen untuk tolak usul undi percaya pada PM7 dari Shafie Apdal adalah tidak masuk akal.

ADUN DAP ini kena faham bahawa Speaker Parlimen yang kamu tuduh tak masuk akal ini adalah ahli parti PAN yang korang lantik sebagai speaker manakala anak dia kerja sebagai setiausaha media boss DAP kamu, Guan Eng.

Anonymous said...

Dap Hina Islam, mengapa Pakatan Diam ?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

https://pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/2017/08/dap-hina-islammengapa-pakatan-diam.html?m=1

Anonymous said...

Pemerhati politik menasihatkan Tun Dr Mahathir Mohamad agar tidak terlalu obses terhadap kuasa semata-mata sehingga sanggup membelakangkan keutamaan yang perlu diberi tumpuan pada waktu ini, iaitu menangai wabak Covid-19.

Pensyarah Kanan Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Prof Madya Dr. Jeniri Amir menegaskan, rakyat sudah muak dengan permainan politik demi kuasa semata-mata, seterusnya membelakangi keperluan yang sepatutnya diberi perhatian.

Anonymous said...

RBA 12:14 dikesan.tahniah.

Unknown said...

September 2018:


-Arak dihapuskan/diharamkan terus dari Malaysia.






▶️ Mei 2020:


Arak tak jadi diharamkan atas guna alasan;






-Arak dilaporkan membayar cukai yang tinggi untuk negara.


-Arak sudah lama bertapak di Malaysia.


-Arak boleh dibenarkan mengikut nisbah orang bukan Islam dalam satu kawasan.



Kalau ikut sifir lama semasa PH memerintah, dituduh khadam DAP.



MCA (2 kerusi parlimen), tapi PAS (18 kerusi) terus jadi bacul bisu. Dah jadi khadam MCA ka ‼



Dulu kata nak HARAM kan..


Sekarang dah jadi HALAL pulak..

Anonymous said...

MARAH SAMPAI LUPA FAKTA

Nassir Dani




Wahhh,, marah sakan dia kat PH..bimbangnya dia takut k'jaan tebuk atap hilang kuasa, sampai terlupa fakta.

Yang usul tak percaya PM tu dari Warisan dan dari Langkawi Pengerusi Bersatu parti PM sendiri..bukan dari PH.

Tidak ada kaitan dengan PH langsung tapi PH yang dimarahkan. PH hanya mengusulkan Ketua Pembangkang sahaja..

Marah tu marah juga tapi jangan jadi MEWA/BODOH sampai salah fakta.

Kesian aku tengok...tak boleh dapat bahagian lagi la tuu..meroyan macam orang gila..

Inilah babak tak ketahuan punca..Hahahahaha
AMIR Wartawan Rasmi LR at Saturday, May 09, 2020

Anonymous said...

Wah RBA lupa dap sokong festival arak terbuka. Mengapa RBA tidak mahu kutuk dap ??? Mengapa PH tidak haramkan arak di waktu PH berkuasa ? RBA kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Ko pn dah mewa/bodoh/sasau kot DAP mana jadi kerajaan lagi sekarang..aduh rasa bodoh la melayan orang tertinggal bas ni

Anonymous said...

KENAPA PAS MENUKAR PENDIRIAN TERHADAP OKTOBERFEST?
by Kamarool Haidi October 16, 2018
KENAPA PAS MENUKAR PENDIRIAN TERHADAP OKTOBERFEST?
23
SHARES
Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan membuat kenyataan yang agak lunak berkaitan penganjuran pesta arak Oktoberfest yang mendapat kecaman ramai.

PAS sepatutnya mengambil pendirian konsisten dan tidak perlu bersetuju dengan penganjuran tersebut, bersesuaian dengan imej Islam yang dibawa mereka.

Takiyuddin ketika ditemui di lobi Parlimen dipetik bersetuju dengan langkah yang dibuat oleh Menteri Wilayah, Khalid Samad bahawa perayaan itu boleh dibenarkan tetapi bersyarat.

“Saya melihat bahawa kerajaan, walaupun setengah pihak tak senang dengan kenyataan Menteri yang mengatakan bahawa perlu dibenarkan dengan syarat.”

“Tapi, saya rasa itu langkah yang perlu dibuat oleh kerajaan. Orang yang tak jadi kerajaan mungkin dia tak tahu.”

Munurut pandangan Takiyuddin, pesta arak tersebut boleh diteruskan asalkan dikawal dan selagi tidak timbul isu pencerobohan terhadap kepentingan orang lain.

“Tapi pokoknya begitulah. Bagi saya perkara ini boleh dibenarkan dengan syarat tidak menimbulkan sebarang pencerobohan terhadap kepentingan orang lain.”

“Kalau sekiranya ia boleh dikawal, dalam keadaan apa pun boleh dibenarkan.”

PAS sebagai sebuah parti Islam tidak sepatutnya membuka ruang terhadap sebarang kerosakan moral dalam masyarakat walaupun ia dilakukan oleh orang bukan Islam dan tertutup kerana tujuan acara tersebut ialah untuk berpesta minum arak.

Jika tidak dibenarkan sekalipun, setiap malam minggu, ‘kaki minum’ ini tetap akan ‘berpesta’ di setiap pusat hiburan di seluruh negara. Apatah lagi jika pesta yang diadakan setahun sekali yang akan lebih memberi mudarat kerana pesta arak tersebut kini diiktiraf.

PAS wajar bersikap konsisten, jika sebelum ini mereka mengambil sikap tidak membenarkan Oktoberfest maka sekarang juga mereka tidak perlu membuat kenyataan untuk membenarkannya, tidak perlu ‘flip-flop’.

Sebagai rekod, antara syarat-syarat penganjuran Oktoberfest ialah tiada orang Islam dibenarkan menyertai pesta tersebut dan perlu diadakan di tempat yang tertutup, tidak menyusahkan pihak lain serta sentiasa mematuhi segala peraturan yang ditetapkan termasuk tiada sebarang promosi terbuka seperti ‘banner‘ atau sepanduk.

Anonymous said...

Kenyataan siapa tahun 2018 ni hehehe

Unknown said...

Wahhh,, marah sakan dia kat PH..bimbangnya dia takut k'jaan tebuk atap hilang kuasa, sampai terlupa fakta.

Yang usul tak percaya PM tu dari Warisan dan dari Langkawi Pengerusi Bersatu parti PM sendiri..bukan dari PH.

Tidak ada kaitan dengan PH langsung tapi PH yang dimarahkan. PH hanya mengusulkan Ketua Pembangkang sahaja..

Marah tu marah juga tapi jangan jadi MEWA/BODOH sampai salah fakta.

Kesian aku tengok...tak boleh dapat bahagian lagi la tuu..meroyan macam orang gila..

Inilah babak tak ketahuan punca..

Anonymous said...

Pas ketika berada dalam kerajaan pada masa ini dilihat langsung tidak memperjuangkan pengharaman penjualan arak tidak seperti semasa pentadbiran Pakatan Harapan (PH) sebelum ini.

Naib Ketua Pemuda Pas, Afnan Hamimi dalam rakaman video lengkap muzik latar dramatik sebaliknya memberitahu kilang arak sebenarnya sudah lama ada di negara ini.

“Arak juga dilaporkan menjadi sebahagian cukai yang tinggi di Malaysia.

“Sebenarnya, bukan isu sudah berapa lama ada kilang arak, berapa cukai yang dapat daripada arak ini. Bukan isu itu.

“Isunya, di Malaysia sudah berlaku beberapa kemalangan jalan raya yang diakibatkan oleh pemandu-pemandu yang mabuk dan melanggar orang sampai mati,” katanya dalam kenyataan video rasmi yang dimuatnaik Ketuanya, Ir. Khairil Nizam Khirudin di Facebook.

Malah, Afnan berkata, mengikut hukum Islam penjualan arak dibenarkan dengan syarat mengikut nisbah bukan Islam yang minum arak di sesuatu kawasan.

“Janganlah orangnya sedikit yang minum tetapi arak dijual melampau-lampau seolah-olah kita menggalakkan semua orang mabuk,” katanya yang tampil mengenakan topi dan berkemeja-T warna hijau lambang parti itu.

Sehubungan itu, Afnan menyebut tiga gesaan Dewan Pemuda Pas iaitu kerajaan perlu segera melaksanakan pindaan terhadap akta pengangkutan jalan yang memberikan hukuman lebih berat kepada pemandu mabuk sehingga menyebabkan kematian.

“Kedua, PBT (pihak berkuasa tempatan) mesti menggubal undang-undang kecil supaya menghadkan jumlah jualan arak di tempat tertentu.

“Ketiga, siasat pelaku dengan tegas bagaimana pemandu boleh memandu dalam keadaan PKP pada tengah malam,” ujarnya lagi.

Rata-rata menganggap gesaan Pas berhubung penjualan arak itu terlalu lunak dan tidak relevan memandangkan kuasa sudah ada di tangan dengan pelantikan Setiausaha Agung parti itu, Datuk Takiyuddin Hassan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang).

Pendirian Pas itu juga dilihat jauh berbeza ketika kerajaan PH apabila lantang mendesak supaya arak diharamkan.

AMANAH khususnya menjadi sasaran Pas terutama Pengarah Komunikasi parti, Khalid Abdul Samad yang juga Ahli Parlimen Shah Alam.

Dalam satu ciapan di Twitter oleh Khairil Nizam pada 20 September 2018 misalnya, penegasan tentang perjuangan mengharamkan arak dinyatakan secara terus-terang.

“Ayuh sama-sama kita perjuangkan supaya arak diharamkan terus dari Malaysia. Arak merosakkan manusia,” kata Khairil Nizam.

Anonymous said...

RBA 1:13,

Bukankah TDM pemimpin PH ?

Bukankah warisan sekutu PH ?

Kamu nak kencing orang ramai pun agak-agaklah.

Anonymous said...

Ade yg tertinggal bas lagi...Tun dan bersatu bukan lagi komponen PH selepas mereka mengistiharkan keluar dari PH sewaktu berlaku peristiwa pengkhianatan kerajaan pintu belakang. Sekian.

Anonymous said...

RBA 1:17 cuba menegakkan benang basah. Kasihan RBA kerana cuba menafikan fakta.

Anonymous said...

TDM warisan? Ko cakap apa ni? Sahur ketum ke apa?

Anonymous said...

Wah RBA lupa dap sokong festival arak terbuka. Mengapa RBA tidak mahu kutuk dap ??? Mengapa PH tidak haramkan arak di waktu PH berkuasa ? RBA kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Dr Mahathir bukan lagi anggota PH
JUMAAT, 13 MARCH 2020 @ 4:42 PM

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. - Foto NSTP

Tun Dr Mahathir Mohamad kini bukan lagi Pengerusi atau sebahagian daripada Pakatan Harapan. - Foto NSTP
PETALING JAYA: Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan Tun Dr Mahathir Mohamad kini bukan lagi Pengerusi atau sebahagian daripada Pakatan Harapan (PH).

Beliau berakta, PH ketika ini hanya dianggotai oleh PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH) dan hanya wakil daripada tiga parti itu yang hadir pada mesyuarat PH pagi tadi.


Beliau bagaimanapun tidak menolak sebarang kerjasama dan perbincangan dengan Dr Mahathir atau mana-mana individu dan kumpulan yang mahu bergerak bersama PH.

“Sekarang ini dan setakat hari ini, beliau (Dr Mahathir) bukan anggota PH. Namun, kita terbuka untuk berbincang.

“Beliau (Dr Mahathir) ada menjemput beberapa pemimpin PH untuk bertemu hari ini, namun saya tidak dapat hadir kerana ada sesi sidang media ini,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR, di sini, hari ini.

Anonymous said...

RBA mabuk ketum cuba membodohkan orang ramai dengan pembohongan seperti TDM warisan dll. Sejak bila TDM keluar PH ? Mana bukti ? Jangan sembang lebat habuk pun tarak !

Anonymous said...

Dah jadi kjaan baru tau langit tu tinggi ke rendah..hehehe

Unknown said...

Tiada pergeseran, Mahathir masih calon PM PH
Oleh: Redzuan RF8 MediaMarch 10, 2020

Anonymous said...

Kesian mahathir. Kerajaan ph tebuk atap negara malaysia dengan bawa oktober fest budaya mabuk jerman, nak hapus kuasa raja2, nak bawa liberal, bawa pelancong cina haram, ini masuk tebuk atap perlembagaan malaysia. Nak pulak iktiraf uec sistem pendidikan negara cina. Cubaan hapuskan islam dengan bawa fahaman liberal. Izinkan orang melayu islam murtad dan iktiraf lgbt.

Anonymous said...

????aku rasa ko merepek, bukan berhujah..pergilah tido semoga Allah swt mengembalikan kewarasan akal ko agar boleh berhujah seperti biasa, aaminn

Anonymous said...

Tiada pergeseran, Mahathir masih calon PM PH

Oleh: Redzuan RF8 MediaMarch 10, 2020

https://wrlr.blogspot.com/2020/03/tiada-pergeseran-mahathir-masih-calon.html?m=1

Anonymous said...

Tertinggal bas lagi..

PH pilih Anwar sebagai PM jika kembali berkuasa
SELASA, 10 MARCH 2020 @ 6:10 PM

PH akan menamakan Anwar Ibrahim, bukannya Dr Mahathir bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa. - Foto NSTP
KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) akan menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukannya Tun Dr Mahathir Mohamad, bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa.

Perancangan itu dinyatakan Presiden PH, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, sambil menegaskan parti itu bersedia untuk menghadapi apa saja kemungkinan termasuk jika pilihan raya umum diadakan secara mengejut.


“Saya akan mengadakan perbincangan, dan saya fikir mungkin ia (jawatan Perdana Menteri) akan menjadi milik Anwar,” kata bekas Timbalan Perdana Menteri itu dalam temu bual bersama Haslinda Amin di saluran televisyen Bloomberg hari ini.

Wan Azizah yang juga isteri Anwar, berkata beliau tidak ‘menaruh harapan’ yang tinggi kepada kerajaan baharu, yang mana wujud ketidaktentuan sehingga menyebabkan persidangan Parlimen yang sepatutnya berlangsung semalam terpaksa ditangguhkan.

“Kita kena tunggu dan lihat apa yang sedang berlaku. Segala-galanya kelihatan begitu tidak menentu, jadi kita rasa tidak selamat, malah keadaannya kini begitu rapuh,” katanya

Anwar sebelum ini dilaporkan menunggu hampir dua tahun untuk Dr Mahathir menunaikan janjinya menamakan beliau sebagai pengganti.

Dr Mahathir bagaimanapun enggan memberikan tempoh masa peralihan kuasa itu walaupun Anwar menjangkakan proses itu akan berjalan Mei ini.

Pertikaian mengenai tempoh peralihan kuasa itu akhirnya menyebabkan PH berpecah, hingga menyebabkan pentadbirannya sebagai Kerajaan Pusat berakhir pada 24 Februari lalu.

Anonymous said...

RBA merepek, bukan berhujah maka RBA sanggup menafikan fakta. Politik persepsi RBA lebih kotor dari najis babi.

Anonymous said...

Dong Zong Puji BN Kerana Akan Iktiraf UEC
Penyu Sakti Penyu Sakti
2 years ago

Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina (Dong Zong) telah menzahirkan penghargaan kepada Barisan Nasional (BN) kerana menyenaraikan pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sekolah persendirian Cina dalam manifesto BN.

Pengerusinya, Datuk Vincent Lau Lee Ming, berkata mereka telah cuba mendapatkan pengiktirafan itu selama hampir 43 tahun dan berharap ia dapat direalisasikan dalam masa terdekat.

“Kami berharap selepas pilihan raya umum ini, pengiktirafan sijil UEC akan direalisasikan,” katanya pada sidang media selepas majlis jamuan tengah hari tertutup bersama Datuk Seri Najib Tun Razak di kediaman rasmi Perdana Menteri, di Seri Perdana, di Putrajaya semalam.

Hadir sama, 20 wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Cina.

Dalam manifesto pilihan raya umum ke-14 (PRU14), BN mengiktiraf sijil UEC untuk memasuki universiti tempatan dengan syarat mereka mendapat kepujian bagi subjek Bahasa Malaysia dan lulus Sejarah dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Mengenai sekolah vernakular, Lau berkata persatuannya juga berpuas hati dengan sokongan dan bantuan kerajaan pimpinan Najib.

“Sebagai negara berbilang kaum, Malaysia memerlukan sebuah kerajaan yang sederhana serta pemimpin yang mempunyai aspirasi untuk menjaga kepentingan semua kaum di negara ini.

“Ini akan memastikan semua kaum dapat hidup dalam keadaan aman dan harmoni dan kami akan terus membantu masyarakat untuk maju…ini adalah sebuah kerajaan yang semua kaum inginkan,” katanya.

– Bernama

Anonymous said...

Kita tidak mempercayai komen-komen yang ditulis RBA sebab pemimpin-pemimpin PH sendiri telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Anonymous said...

Anwar sekali lagi ketua pembangkang di Parlimen
Faiz Zainudin -May 7, 2020 2:14 PM
739
Shares
facebook sharing button 452twitter sharing buttonwhatsapp sharing buttonsharethis sharing button

Anwar Ibrahim.
PETALING JAYA: Presiden PKR, Anwar Ibrahim dipilih majlis presiden Pakatan Harapan sebagai ketua pembangkang di Parlimen.

Pemilihannya oleh gabungan itu, yang kini dianggotai PKR, DAP, dan Amanah, diumumkan Anwar di Facebook hari ini.

“Ya, saya ingat setiausaha majlis presiden Pakatan Harapan telah memaklumkan kepada speaker,” katanya dalam siaran langsung, dan menambah ia juga dimaklumkan kepada semua pembangkang, termasuk pemimpin PPBM yang pro-PH dan Warisan.

Istiadat perasmian Mesyuarat Pertama Penggal Ketiga Parlimen ke-14 selama sehari akan berlangsung serentak dengan mesyuarat Dewan Rakyat pada 18 Mei.

Anonymous said...

PH pilih Anwar sebagai PM jika kembali berkuasa
SELASA, 10 MARCH 2020 @ 6:10 PM

PH akan menamakan Anwar Ibrahim, bukannya Dr Mahathir bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa. - Foto NSTP
KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan (PH) akan menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukannya Tun Dr Mahathir Mohamad, bagi menerajui pentadbiran negara jika parti itu kembali berkuasa.

Perancangan itu dinyatakan Presiden PH, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, sambil menegaskan parti itu bersedia untuk menghadapi apa saja kemungkinan termasuk jika pilihan raya umum diadakan secara mengejut.


“Saya akan mengadakan perbincangan, dan saya fikir mungkin ia (jawatan Perdana Menteri) akan menjadi milik Anwar,” kata bekas Timbalan Perdana Menteri itu dalam temu bual bersama Haslinda Amin di saluran televisyen Bloomberg hari ini.

Wan Azizah yang juga isteri Anwar, berkata beliau tidak ‘menaruh harapan’ yang tinggi kepada kerajaan baharu, yang mana wujud ketidaktentuan sehingga menyebabkan persidangan Parlimen yang sepatutnya berlangsung semalam terpaksa ditangguhkan.

“Kita kena tunggu dan lihat apa yang sedang berlaku. Segala-galanya kelihatan begitu tidak menentu, jadi kita rasa tidak selamat, malah keadaannya kini begitu rapuh,” katanya

Anwar sebelum ini dilaporkan menunggu hampir dua tahun untuk Dr Mahathir menunaikan janjinya menamakan beliau sebagai pengganti.

Dr Mahathir bagaimanapun enggan memberikan tempoh masa peralihan kuasa itu walaupun Anwar menjangkakan proses itu akan berjalan Mei ini.

Pertikaian mengenai tempoh peralihan kuasa itu akhirnya menyebabkan PH berpecah, hingga menyebabkan pentadbirannya sebagai Kerajaan Pusat berakhir pada 24 Februari lalu.

Anonymous said...

Mengiktiraf UEC sama seperti mengiktiraf Komunis. Inilah perjuangan NGO Komunis yang berhimpun di Kajang baru-baru ini. Begitu juga sikap mereka yang jelas menolak jawi. Apakah NGO Komunis ini boleh dipercayai?

Jika UEC diiktiraf, inilah kemenangan besar kepada jelmaan Parti Komunis Malaya (PKM). Justeru, kerajaan perlu bertegas dalam soal ini, jangan sama sekali mengiktiraf perjuangan Komunis selama ini.

Kenapa UEC tidak boleh diiktiraf?

Pertama, ia sendiri memilih untuk keluar daripada sistem, kemudian mahukan kerajaan iktiraf. Sendirilah bikin, sendirilah buat, kenapa mahukan susahkan kerajaan, haiya….ini maciam pun talak bule pahamkah?

Kedua, ia dikelolakan oleh NGO Komunis ini sendiri, yang tidak pernah berlaku dalam sejarah dunia. Tidak menjunjung agenda bernegara.

Ketiga, ia tidak pernah patuh kepada arahan kerajaan. Mana ada dalam dunia, sijil dikeluarkan oleh NGO, tanpa melalui Lembaga Peperiksaan.

Keempat, jika kerajaan iktiraf bermakna kerajaan tidak berlaku adil kepada sekolah aliran kebangsaan yang mengikut sistem.

Anonymous said...

Masa buat langkah Sheraton dulu tak fikir pulak hal covid 19, atau pada masa tu covid19 ni masih dlm septic tank. Runtuhkan kerajaan pilihan rakyat masa tu tak malu pulak - jangan nampak kuman diseberang laut gajah depan mata tak nampak. Org politik ni gitulah npk yg org lain je yg dia semua baik2.

Anonymous said...

Barua pas suma wirid dap dap..x caya tanya lebai. Xkan lebai nak menipu??

Anonymous said...

it is every right of mp to ask for vote of confidence in parliment at any time. that is democracy. period. TAK PERGI SEKOLAH KE.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails