Thursday, May 07, 2020

Kalau PH&PPBM Bergabung, Di Mana Anwar?


Kisah Dan Sejarah Anwar Ibrahim : Bapa Reformasi Malaysia | Iluminasi
Apa Muslihat Pakatan Harapan Dan PPBM Sedia Bergabung Semula?
Posted by SnapShot 

Nafsu Anwar Ibrahim dan Pakatan Harapan untuk kembali menjadi kerajaan tidak pernah padam.

Anwar yang sudah berpuluh tahun kempunan mahu jadi Perdana Menteri tidak akan jemu-jemu mengintai peluang dan ruang untuk menjadi Perdana Menteri (BACA DI SINI).


Anwar tidak peduli sama ada rakyat suka atau tidak, sama ada dia diperalatkan atau tidak, itu tidak menjadi kudis bagi Anwar.

Yang penting, Anwar mahu menjadi Perdana Menteri sebelum menutup mata.

Dalam keadaan negara malah dunia sedang dilanda wabak Covid-19, ramai ahli politik mengenepikan sementara agenda politik mereka tapi nampaknya tidak bagi Anwar dan Dr. Mahathir.


Mula-mula Mukhriz keluarkan kenyataan yabg berbentuk provokasi dan perang psikologi kepada semua Ahli Parlimen PPBM.

Mukhriz cuba bayangkan, seolah-olah karier politik Ahli Parlimen PPBM akan berakhir selepas PRU 15 (BACA DI SINI).

Kerana menurut Mukhriz, dalam PRU 15 nanti, Ahli Parlimen PPBM terpaksa bertanding melawan calon dari Muafakat Nasional, sama ada dari UMNO atau pun PAS.

Memang benar apa yang dikatakan Mukhriz, tapi Mukhriz jangan lupa, lebih dari separuh kerusi Parlimen PPBM adalah kerusi tradisonal UMNO.

Mandat yang rakyat berikan dalam PRU 14 lalu adalah kepada UMNO dan bukannya PPBM.

Sebenarnya, Mukhriz sangat risau mengenai nasib kem Dr. Mahathir dalam PPBM selepas pemilihan PPBM diadakan nanti.

Ahli Parlimen PPBM yang sudah pasti berada dalam kem Dr. Mahathir cuma 3 orang, iaitu Dr. Mahathir sendiri, Mukhriz dan juga Syed Saddiq.

Ahli Parlimen PPBM yang lain sudah menyatakan sokongan secara nyata atau tidak kepada TS Muhyiddin.

Kemungkinan untuk Mukhriz tewas di tangan Muhyiddin dalam perebutan jawatan Presiden PPBM adalah sangat besar.

Peluang untuk Syed Saddiq kecundang dalam perebutan Ketua Armada juga sangat cerah.

Yang menjadi mimpi ngeri kepada kem Dr. Mahathir ialah, apa akan jadi kepada nasib mereka sekiranya ditewaskan dalam pemilihan PPBM nanti?

Dr. Mahathir sudah hampir pasti akan mengekalkan jawatan Pengerusi PPBM kerana tiada pencabar tapi apa yang mampu Dr. Mahathir buat bila berseorangan dalam PPBM.


Khairuddin pula yang dikatakan pendokong tegar Dr. Mahathir dilihat sedang cuba berjinak-jinak dengan kem Muhyiddin bila dapat menghidu malapetaka yang akan menimpa kem Dr. Mahathir selepas pemilihan PPBM nanti (BACA DI SINI).

Yang lebih merisaukan kem Dr. Mahathir ialah, apakah Pakatan Harapan masih akan menerima PPBM dengan tangan terbuka apabila Mukhriz dan Syed Saddiq tumbang dalam pemilihan PPBM?

Bagi Pakatan Harapan, meraka sedar, tanpa sokongan dari Ahli Parlimen PPBM, agenda untuk menjatuhkan Muhyiddin dan kerajaan sekarang adalah mustahil.

Ini terbukti bila Muhyiddin mengisytiharkan PPBM keluar dari Pakatan Harapan, kita menyaksikan tumbangnya Pakatan Harapan selepas menjadi kerajaan cuma dalam masa 22 bulan.

Sokongan dari Ahli Parlimen PPBM sangat-sangat diperlukan untuk memumbangkan Muhyiddin dan kerajaan sekarang dalam undi tidak percaya di Parlimen.

Logiknya, sedangkan masih menjadi kerajaan, Pakatan Harapan boleh tumbang bila Muhyiddin membawa Ahli Parlimen PPBM keluar, inikan pula ketika sekarang ini di blok pembangkang, tanpa sokongan Ahli Parlimen PPBM, tidak mungkin agenda mereka akan berjaya.


Sebab itu Anwar keluarkan kenyataan sedia menerima tetapi bersyarat (BACA DI SINI).

Sekiranya kerajaan sekarang berjaya ditumbangkan dengan undi tidak percaya, nasib PPBM akan ditentukan kemudian.

Kemarahan Pakatan Harapan terhadap PPBM masih belum reda kerana Pakatan Harapan, PPBM menjadi punca mereka tersungkur di Putrajaya.

Sokongan PPBM yang dianggap pengkhianat sangat diperlukan tetapi pengkhianat itu juga mesti dihukum sebagai pengajaran.

Itulah permainan dalam Pakatan Harapan, tikam menikam, pancung memancung, yang penting, diri sendiri berada di puncak.

Bagi Muafakat Nasional, kita kena bersiap siaga untuk hadapi segala kemungkinan selepas wabak Covid-19.

Sama ada kerajaan sekarang tumbang dalam undi tidak percaya atau tidak, Muafakat Nasional tidak akan rugi apa-apa kerana kerjasama Muafakat Nasional dengan PPBM akan berakhir apabila PRU 15 diumumkan.
Anwar Ibrahim 'sedang pujuk' 20 ahli parlimen BN, sokong beliau ...

5 comments:

Anonymous said...

PAS menghitung hari ambilalih Kedah. Takbir..!!

Ustaz Haji Ahmad bin Yahaya
كڽاتأن راسمي: ڤاس قدح سياڤ سديا كتواي ڤينتادبيران كراجأن نڬري قدح
1. Kepincangan dan perpecahan yang berlaku dalam Pakatan Harapan (PH) Kedah sukar dikawal lagi dan terus memperlihatkan kelemahan gabungan itu dalam mengurustadbir negeri Kedah.

2. Kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sidam, Dr. Robert Ling Kui Ee pada Isnin, 4 Mei lalu melalui akaun Facebooknya yang mempertikaikan keputusan pemecatan timbalannya di Cabang PKR Sungai Petani dan ramai lagi kepimpinan cabang di Kedah memperlihatkan Adun itu sudah tidak sehaluan dengan kepimpinan PH Kedah.

Bakal ada beberapa Adun PKR lain akan mengikuti langkah beliau dan ia mengurangkan jumlah kerusi penguasaan PH.

3. Menteri Besar, Dato’ Seri Mukhriz Mahathir sekarang bukan lagi pengerusi PH Kedah, beliau hanya mampu melihat tanpa berhak mencatur pergerakan Adun PH daripada PKR kerana dari sudut gabungan, PKR dan Bersatu tidak lagi sehaluan.

Mukhriz juga dalam keadaan amat lemah kerana daripada enam Adun Bersatu Kedah, tidak sampai separuh yang berpihak kepadanya memandangkan banyak kelemahan yang gagal diperbaiki Mukhriz.

Anonymous said...

Perodi ucapan 'Langkah Boboi'

Bersatu tiada pilihan lain lagi.

Saya terpanggil untuk mengajukan beberapa soalan kepada kepimpinan Umno. Sikap pemimpin Umno terhadap Bersatu yang tidak menggambarkan kesepakatan yang telah menyebabkan kejatuhan Kerajaan PH dan penubuhan kerajaan baru yang digelar PN. Kerajaan tebuk bumbung dan tebuk muka sendiri yang diwar-warkan kini.

Soalan ini juga saya tujukan kepada Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin, sekaligus memberikan peluang kepada Tan Sri untuk menjelaskan kenapa janji beliau kepada Bersatu tidak menjadi kenyataan.

"Bersatu sudah berpecah dua" kata ayahnda saya. Saya mohon dan merayu kali ini utk kembali pada rakan dalam PH yg tertebuk muka sendri dapat berlapang dada dan menerima kami semola.

Pada hemat saya, Bersatu hanya ada satu pilihan sahaja iaitu kembali bersama PH. Kembali kita repair semola bumbung yang langkah ayahnda saya tertebuk mukanya sendri.

Pengalaman tidak sampai dua bulan di bawah kerajaan Perikatan Nasional yang tidak wujud itu sangat pahit bagi Bersatu hingga ke akar umbi.

Kepahitan tertebuk bumbung dan muka sendri memang menyakitkan hati ayahnda saya dan tok wan saya. Kepahitan tertebuk muka ini sangat menyakitkan diri saya juga hingga sampai ubun ubun kepala saya... kikiki

Ahli Majlis dan MPKK yang dianggotai Bersatu telah digugurkan di beberapa negeri kecuali Kedah.

Sejarah pemimpin pemimpin besar Kedah dari dolu dolu lagi memamg macam itu. Pulau-pulau strategik seperti Pulau Pinang dan Singapura pernah pemimpin tertinggi negeri ini kasi sedekah pada orang lain asal dapat jadi pemimpin tertinggi.

Hampir 22 bolan dalam PH Jambatan Bengkok lansung tidak dimanfaatkan untuk dibina semola. Jambatan bengkok hanya gula gula penyedap hati orang Melayu saja selama ini.

Cukup-cukuplah dengan menang sorak kampung tergadai. Sudah sudah lah tu dan hentikan lah kerja tebuk menebuk sesama sendri ini.

Kami tidak mahu lagi Bersatu diperkudakan dan diperkotak-katikkan oleh mana-mana pihak.

Tiada siapa yang rela diperkotak katik kan kita dalam Bersatu, kami dan rakan dlm PH yang terebuk muka satu sama lain. Mohon dimaafin ayahnda saya kerana tertebuk mukanya sindri terutama janji pada PKR @ Anwar Ibrahim PM ke 8 tidak tertunai.

Saya sangat yakin bahawa krisis politik, krisis kesihatan dan krisis ekonomi yang sedang melanda negara ketika ini akan dapat ditangani dengan lebih baik oleh sebuah kerajaan perpaduan yang pernah dicadangkan ayahnda saya.

Jika ahli-ahli Yang Berhormat dari Bersatu bersetuju dengan kenyataan saya ini, 'SAYA ULANG..!!' silalah mengorak langkah dan kembali ke pangkal jalan.

Dalam erti kata lain, kita dlm Bersatu dan PH bersama sama merepair semula bumbung yang kita tebuk suatu masa dolu. Kita mengambil pelajaran dari sejarah ahli Bersatu yang membakar jambatannya masa ayahnda saya berkuasa 22 tahon dolu, dia repair jambatan itu semola kemudian dia bakar balik...!! Pada rakan PH kejadian bakar, repair dan bakar semola jambatan tidak akan berulang lagi. Ambil lah pengajaran ini. (dalam hati mmmm bole caya ke nih..? Dasar anak lidah bercabang..!!)

Itulah sebaik-baik tindakan yang boleh Yang Berhormat-Yang Berhormat lakukan untuk mengembalikan maruah dan menjamin kelangsungan Bersatu. Saya doakan Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada anda semua.

Demi langkah boboi, dengan ini semoga kita repair kembali bumbung yang kita tebuk dolu demi perpaduan dalam Pakatan Harapan.

Boboi
Menteri Besar Kedah
Timbalan Presiden Bersatu.

Note : Mampukah rakan rakan dlm PH yang lain kembali dengan langkah boboi. sama sama lah kita nanti episoda akan datang

Anonymous said...

Media kafir Harbi sentiasa berusaha menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan dan memecah-belahkan umat Islam supaya kuasa politik umat Islam menjadi sangat lemah seperti yang telah berlaku dalam PRU yang terbaru.

Akibatnya puak kafir Harbi dan puak liberal berjaya membentuk KERAjaan yang bersikap rasis dan prejudis terhadap agama Islam dan umat Islam. Kita masih ingat kes Adib dll.

Insaflah wahai umat Islam. Umat Islam perlu bersatu padu dan kembali kepada Islam supaya kuasa politik umat Islam menjadi kuat dan kukuh untuk membela hak Islam dan hak umat Islam dan menyelamatkan rakyat dan negara dari kerakusan nafsu serakah puak kafir Harbi dan puak liberal.

Anonymous said...

HIPOKRASI Ultra Kiasu tahap gaban. Bila dah berlaku kematian, baru nak tonjolkan diri jadi malaikat. Masa kamu berkuasa dahulu, kamu sengaja melambat-lambat undang-undang ini kerana majoriti kamu minum arak, berbanding umat Islam. Dalam rumah, luar rumah, majlis kahwin, hari raya, pusat judi, hotel, parti, clubbing, karaoke, kelab malam, kedai makan, dan lain-lain, semuanya arak.

Anonymous said...

Anwar tidak layak jadi pm. Dia bergabung dengan orang yg minum arak dan menolak orang yg tidak minum arak. Apakah jenis ideologi yg dibawa oleh anwar. Jika nak memimpin negara, pastikan parti sendiri kukuh. Timbalan pun dah songlap lebih separuh akar umbi pkr. Nurul naib presiden pun udah senyap sunyi. Bekas timbalan pm pun tak mampu jawab dana bantuan rohingya. Anwar pandai buat orang terpesona dengan pidato, berapi dan bergaya tapi tak mampu bawa kebaikan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails