Tuesday, May 05, 2020

BLACKPINK 'comeback'. Apa Kata Umat Islam M'sia?

Blinks! Siap sedia... BLACKPINK bakal buat 'comeback'
BLACKPINK selesai merakam lagu baharu mereka dan kini sedang merancang tarikh penggambaran video muzik mereka. -Instagram
HALAMAN HIBURAN
Blinks! Siap sedia... BLACKPINK bakal buat 'comeback'

Lihat berta ini..
BERITA baik buat semua Blinks... kumpulan yang popular dengan lagu DDU-DU DDU-DU ini dijangka kembali pada awal atau pertengahan Jun ini.

Fandom BLACKPINK seluruh dunia yang menantikan kemunculan semula kumpulan tersebut pasti tidak mahu melepaskan peluang itu selepas lagu hit mereka Kill This Love dilancarkan tahun lepas.

Menurut media antarabangsa, hal tersebut disahkan sendiri oleh pihak pengurusan YG Entertainment.

"Setelah semua perbincangan selesai, kami akan berkongsi perkara ini kepada peminat terlebih dahulu" kata YG Entertainment.

BLACKPINK selesai merakam lagu baharu mereka dan kini merancang tarikh penggambaran video muzik mereka.

Terdahulu, kumpulan yang dianggotai oleh Jisoo, Jennie, Rosé, and Lisa juga akan berduet dengan penyanyi Lady Gaga dalam album keenam Gaga berjudul Chromatica menerusi lagu Sour Candy.

BACA : Bukan lagi mimpi, Blackpink sah berduet 
dengan Lady Gaga

Bukan lagi mimpi, Blackpink sah berduet dengan Lady Gaga
Album Chromatica sepatutnya dilancarkan pada 10 April yang lalu namun disebabkan penularan pandemik COVID-19, pelancaran tersebut sudah ditunda.

Adakah anda bersedia untuk melihat kumpulan Kpop sensasi BLACKPINK kembali beraksi?

Nantikan kemunculan mereka tidak lama lagi.

Komen Weblog Ibnu HasyimBlinks! Siap sedia... BLACKPINK bakal buat 'comeback'. Umat Islam di bawah PM 8, menjadi kewajipan memberi komen, pro atau kontra.. Tentukan anda 'pondan bacul' atau petugas dakwah!



Dari Pejabat Mufti Wilayah..
logo malay3
Butiran

17 comments:

Anonymous said...

Ya seikh ssahibussamahah Al Ustaz Takhiyuddin bin Hassan @ Menteri Undang Undang Malaysia dari parti PAS, ana TUNTUT SEKARANG! Enta BERTANGGUNGJAWAB jadikan HANYA UNDANG2 ISLAM SEPENUHNYA undang2 MALAYSIA SEKARANG!!! WALAUKHARIHAL MUSYRIKUN / KAAFIRUN!!! seperti mana yg PAS laung laungkan selama ini. Enta MENTERI UNDANG2 MALAYSIA SEKARANG!!! AT WHAT EVER COST , NO EXCUSESES!!! or enta and PAS WILL GO TO HELL

Anonymous said...

Kenapa la bodoh sangat komen kaldai DAP ni, PAS baru perintah 2 negeri belum satu Msia lagi. Bukan macam DAP,baru dapat Menteri Kewangan dah habis nak runtuhkan hak Melayu/Islam. Rasuah pun boleh lepas (?), sijil pun tipu, bodoh lagak cerdik. Buat malu Msia aja.

hiiiiiiiiiiii hiiiiii

Anonymous said...

Ust takiyuddin jauh lebih baik dari ulamak liberal pkr. Ulamak liberal awal2 dah tolak ruu355. Macam inikah ulamak liberal yg diharapkan membela islam dan melayu. Sesiapa yg cintakan islam eloklah tolak ulamak liberal yg tak tentu hala syariatnya.

Anonymous said...

Jom sokong DAP. Kerana DAP tidak larang hiburan yang moden seperti di atas. Jangan ikut Kelantan/Tgnu semuanya ikut syariat, ikut kemunduran.Jangan layan blog bodoh ini..

Anonymous said...

Satu ketika dulu pakatan hancing komplen pasal apa dr hisham tak perform ketika ph jadi kerajaan. Nak mai habaq, itu menteri kesihatan kebuloq nak muka dia selalu keluaq kat tv. Dia tak tau yg rakyat meluat tengok muka dia dan juga muka kerabatnya termasuk muka presiden pkr yg dok buang tebiat tengah ni. Dok pecat oghang, dia taq sedaq ker yg orang meluat tengok muka dia. Tu sebab mereka dok keluaq pkr ramai2.

Dah tu ada hati nak jadi pm. Pakat pelingkup malaysia lah oleh sekoq gila nak kerusi pm. Jangan telioq, guna apa cara pun. Termasuk berpakat dengan dap yg chauvanist.

Anonymous said...

Netizen Lancar Petisyen, Desak Kit Siang Tunai Janji Untuk Bersara

Kuala Lumpur – Marah dengan tindakan pembangkang yang saban hari cuba mewujudkan sentimen kebencian, sekumpulan netizen melancarkan petisyen bagi mendesak Lim Kit Siang menunaikan janjinya untuk bersara dari politik.
Melalui laman web https://tinyurl.com/Unclebersara para netizen diminta menandatangani petisyen dalam talian sebagai tanda sokongan terhadap desakan tersebut.
Perkara itu turut dibangkitkan oleh bekas perdana menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebentar tadi.
“Macam-macam gelagat para netizens. Hari ini, Kit Siang buat posting minta netizens sign petisyen untuk tuntut parlimen berlangsung dua minggu.
“Tapi netizens balas dengan petisyen tuntut Uncle tunaikan janji untuk bersara pulak,” tulis Najib melalui laman Facebooknya.
Ketika berita ini ditulis, lebih 5,700 ribu telah menandatangani petisyen itu di Change.org yang baharu dilancar petang tadi.
Petisyen tersebut antara lainnya berkata sekiranya Kit Siang masih mempunyai integriti, beliau harus menunaikan janjinya untuk bersara dari pentas politik negara.
Mereka turut mendakwa rakyat di negara ini sudah jelik dengan pemimpin politik yang suka menabur janji kosong sesuka hati.
Tahun lalu, veteran DAP itu berkata sanggup mempertaruhkan kerjaya politiknya sekiranya Tun Dr Mahathir Mohamad enggan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Saya akan melepaskan jawatan sekiranya jawatan perdana menteri tidak dilepaskan kepada Anwar dan jika ada Pilihan Raya Umum Ke-15 saya tidak akan bertanding,” katanya ketika menyampaikan ceramah sempena Pilihan Raya Kecil Sandakan.
Sementara itu Mahathir dilaporkan pernah berkata Anwar tidak boleh menjadi perdana menteri kerana rakyat tidak menyokong pemimpin dari PKR itu.
“Anwar ni memang dia gila-gila nak jadi Perdana Menteri. Dia tak boleh jadi (Perdana Menteri). Entah macam mana, kalau dulu ramai sokong dia, sekarang ini ramai sokong saya,” katanya.
Mahathir berkata demikian dalam satu mesyuarat tertutup Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana pada Mac lalu, yang disiarkan secara langsung di laman Facebook Parti Amanah Nasional (Amanah). – SuaraTV

Anonymous said...

Monday, May 4, 2020
Dari isu pemandu mabuk hingga faedah bank: ‘Hairan Pas mendiamkan diri’
Dari isu pemandu mabuk hingga faedah bank: ‘Hairan Pas mendiamkan diri’
Oleh AMNI JAGATMay 4, 2020 2:58 pm

Pas dilihat mendiamkan diri dalam isu yang berbangkit seperti pemandu mabuk dan faedah bank walaupun telah menjadi pertikaian oleh asatizah Parti Amanah Negara (AMANAH) Negeri Johor.
Ketuanya, Azam Razak berkata, Pas seperti tidak jujur dalam memperjuangkan isu yang selama ini dibawa dengan menggunakan sentimen agama bagi meraih perhatian umum.
Katanya, perkara berbangkit seperti isu kedai judi dan sebagainya sebelum ini diperjuangkan hangat oleh Pas tetapi hari ini menjadi sepi.
“Hairan bila Pas mendiamkan diri dalam isu-isu yang mana sebelum ini merekalah juaranya. Isu seperti pemandu mabuk, kedai judi, faedah bank dan banyak lagi sehingga ketika ini tidak ada hujah bernas dari Pas.
“Persoalan yang timbul apakah disebabkan habuan yang telah diterima mereka sehingga membuatkan mereka diam atau seketika menjadi bisu?
“Ia menggambarkan kejujuran Pas dalam membawa isu tersebut hakikatnya hanya wayang bagi mengaburi mata orang ramai,” katanya.
Azam turut menyifatkan Pas tidak boleh dipercayai kerana parti tersebut telah mempergunakan sentimen agama bagi meraih sokongan.
Menurutnya, cara Pas berdiam diri ini adalah gambaran bahawa mereka sendiri tidak bersungguh dalam memperjuangkan isu yang selama ini mereka hebohkan.

“Saya simpati kepada umat Islam di negara ini yang mempercayai Pas kerana lumrah hari ini dilihat mereka (Pas) tidak konsisten dalam membawa agenda yang mereka sebut-sebutkan.
“Mengapa Pas perlu takut hilang jawatan untuk membicarakan perkara yang betul? Tindakan mereka yang membelakangi suara rakyat seperti mengambil alih tampuk kerajaan tanpa piliharaya juga telah menggambarkan hakikat sebenar perjuangan mereka.
“Umat Islam di negara jelas hanya menjadi alat Pas untuk terus dipergunakan bagi meraih sokongan dan simpati padahal mereka tidak pun bersungguh untuk membawa suara Islam. Bila ada jawatan suara mereka pun akan menjadi bisu,” katanya lagi.
Tambahnya, Pas pastinya akan mempergunakan dalil bagi mencari jalan keluar merelakan apa yang mereka lakukan hari ini.

Anonymous said...

Ketua DPPNS, Ustaz Hanafi Zulkapli berkata kerajaan mesti bertindak lebih tegas dan agresif dalam isu berhubung pemandu mabuk kerana telah banyak kes kemalangan sehinggakan mengakibatkan beberapa nyawa terkorban sebelum ini.

Katanya, dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sepatutnya penjualan arak atau produk yang memabukkan tidak boleh dibenarkan beroperasi kerana ia bukan termasuk dalam keperluan yang mustahak (non essential).

“DPPNS amat konsisten dalam melawan isu arak secara khusus dan bukan sekadar dalam tempoh sepanjang PKP sahaja namun akan terus berusaha.

Anonymous said...

Rakyat Malaysia satu masa dulu dikejutkan dengan cadangan untuk mengadakan ‘Oktoberfest’ yang secara jelas bertentangan dengan agama, akhlak dan moral serta budaya ketimuran. Begitu juga tular di media sosial pemimpin PH dengan bangga memegang gelas dan botol arak, kononnya atas dasar hak asasi manusia.

Insiden terbaru, kenyataan bahawa tiada larangan minum arak di tempat terbuka, telah menimbulkan polemik kerana ia bertentangan dengan norma tatasusila yang diamalkan di Malaysia. Kenyataan ini juga dianggap biadap dan seperti sengaja memercikkan api kerana ia menyentuh sensitiviti umat Islam.

Anonymous said...

Maka itu, sekaranglah masanya kita mengubah semua undang2 sedia ada kepada undang2 Islam sepenuhnya kerana menteri undang2 Malaysia sekarang adalah seorang `alim ulama yg berotoriti dlm kerajaan yg memerintah kerajaan Persekutuan Malaysia. KUASA TELAH DALAM TANGAN. JANGAN BERDALIH. ALLAH MAHA MELIHAT MAHA MENGETAHUI SEGALA YANG NYATA DAN YANG TERSEMBUNYI.

Anonymous said...

SALAM para Pejuang-pejuang Sang Saka Biru. Saya diarahkan oleh YDH KP Selangor untuk mengiringi jenazah anggota kita yang terkorban semasa menjalankan tugas Op COVID di Kajang. 4 Mei 2020, lebih kurang jam 2:30 pagi saya bersama konvoi meninggalkan Hospital Serdang mengiringi jenazah untuk ke tapak persemadian di Perak.

Sampai di Tanjung Rambutan, pasukan sahabat daripada IPK Perak sedia menunggu. Apabila tiba di tanah perkuburan hati saya mula rasa sarat melihat keluarga dan adik-adik arwah dah menunggu. Bapa kepada arwah, Sarjan (B) Mohd Ismail, (Ex-VAT69) juga ada di situ.

Tuan-tuan dan puan-puan ada anak, saya ada anak, kita semua ada anak, dan ini anak dia. Masa van jenazah sampai dia minta kebenaran untuk menatap wajah anak dia. Untuk makluman, bapa arwah hanya tunggu di Tanjung Rambutan. Jenazah dah siap kafan di Hospital Serdang.

Anonymous said...

Pkr dan pan kena sokong sepenuhnya. Jangan asyik jadi kaldai dap.

Anonymous said...

Sekarang ni pun pkr tengah celaru. Proses bersih konon. Pecat yg tidak ikut visi dan misi presiden. Persaingan timbalan presiden azmin dan rafizi org harapan presiden. Orang harapan presiden tewas. Lebih separuh sokong azmin. Bererti lebih separuh tidak sokong orang harapan presiden. Maknanya presiden tidak dapat sokongan dari akar umbi. Lagi pun apa matlamat pkr. Tiada yg jelas untuk rakyat. Kenyataannya pkr ditubuh kerana pertahan anwar dipecat. Sampai bila akan bertahan. Ahli pkr pun dah muak dengan harapan palsu presiden. Retorik dan penuh persepsi.

Anonymous said...

RBA cukup-cukuplah menyamar sebagai orang Melayu Islam sebab kencing kamu sangat hancing.

Anonymous said...

Kemunafikan puak liberal pandap semakin jelas apabila mereka berdiam diri setiap kali tuan kafir mereka menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sebagai khadam puak kafir Harbi, mereka hanya pandai menyalak setiap kali gian end memerintahkan mereka menyalak dengan upah dedak cap roket.

Jika mereka berada di kalangan umat Islam, mereka akan mendakwa mereka juga beriman tetapi apabila mereka kembali kepada syaitan mereka, mereka berkata mereka hanya mempermainkan dan menipu umat Islam sahaja.

Anonymous said...

Anggota polis meninggal dunia kerana pemandu mabuk. Ingatlah parti kafir Harbi DA-Pigs menyokong festival arak terbuka. Berapa ramai rakyat perlu terbunuh kerana pemandu mabuk ? Tolak DA-Pigs dan khadam-khadam libaralnya dalam setiap PRK dan PRU.

Anonymous said...

Monday, May 4, 2020
Dari isu pemandu mabuk hingga faedah bank: ‘Hairan Pas mendiamkan diri’
Dari isu pemandu mabuk hingga faedah bank: ‘Hairan Pas mendiamkan diri’
Oleh AMNI JAGATMay 4, 2020 2:58 pm

Pas dilihat mendiamkan diri dalam isu yang berbangkit seperti pemandu mabuk dan faedah bank walaupun telah menjadi pertikaian oleh asatizah Parti Amanah Negara (AMANAH) Negeri Johor.
Ketuanya, Azam Razak berkata, Pas seperti tidak jujur dalam memperjuangkan isu yang selama ini dibawa dengan menggunakan sentimen agama bagi meraih perhatian umum.
Katanya, perkara berbangkit seperti isu kedai judi dan sebagainya sebelum ini diperjuangkan hangat oleh Pas tetapi hari ini menjadi sepi.
“Hairan bila Pas mendiamkan diri dalam isu-isu yang mana sebelum ini merekalah juaranya. Isu seperti pemandu mabuk, kedai judi, faedah bank dan banyak lagi sehingga ketika ini tidak ada hujah bernas dari Pas.
“Persoalan yang timbul apakah disebabkan habuan yang telah diterima mereka sehingga membuatkan mereka diam atau seketika menjadi bisu?
“Ia menggambarkan kejujuran Pas dalam membawa isu tersebut hakikatnya hanya wayang bagi mengaburi mata orang ramai,” katanya.
Azam turut menyifatkan Pas tidak boleh dipercayai kerana parti tersebut telah mempergunakan sentimen agama bagi meraih sokongan.
Menurutnya, cara Pas berdiam diri ini adalah gambaran bahawa mereka sendiri tidak bersungguh dalam memperjuangkan isu yang selama ini mereka hebohkan.

“Saya simpati kepada umat Islam di negara ini yang mempercayai Pas kerana lumrah hari ini dilihat mereka (Pas) tidak konsisten dalam membawa agenda yang mereka sebut-sebutkan.
“Mengapa Pas perlu takut hilang jawatan untuk membicarakan perkara yang betul? Tindakan mereka yang membelakangi suara rakyat seperti mengambil alih tampuk kerajaan tanpa piliharaya juga telah menggambarkan hakikat sebenar perjuangan mereka.
“Umat Islam di negara jelas hanya menjadi alat Pas untuk terus dipergunakan bagi meraih sokongan dan simpati padahal mereka tidak pun bersungguh untuk membawa suara Islam. Bila ada jawatan suara mereka pun akan menjadi bisu,” katanya lagi.
Tambahnya, Pas pastinya akan mempergunakan dalil bagi mencari jalan keluar merelakan apa yang mereka lakukan hari ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails