Tuesday, April 14, 2020

T/Menteri Wanita Memuji Pengkritiknya. Siti Zailah

Nicole ‘berjiwa besar’ sanggup mohon maaf – Siti Zailah

KOTA BHARU: Timbalan Menteri Wanita dan Keluarga Dato’ Siti Zailah Mohd Yusof menyifatkan Nicole Wong ‘berjiwa besar’ apabila bersedia memohon maaf kepadanya.

Menurut Zailah, Ketua Pemuda MCA itu telah memohon maaf kepadanya secara peribadi malam tadi melalui aplikasi WhatsApp. Ketika dihubungi Zailah berkata beliau telah memaafkan dan mengucapkan terima kasih kerana sanggup memohon maaf serta menganggap salah faham itu sudah berakhir.

“Nicol sudah WhatApp secara personal (peribadi) malam tadi dan meminta maaf pada Kak Lah (Siti Zailah).
“Kak Lah ucap terma kasih atas permohonan maaf dia. Kak Lah bagitahu dia Kak Lah sayang dia, seorang anak muda yang berjiwa besar seperti Nicole,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Namun, jelas Zailah, beliau berpesan kepada Nicol agar tidak mengulangi kesilapan itu lagi. Katanya, beliau (Nicole) perlu berhati-hati dalam memberi komen terhadap sesuatu perkara yang tidak jelas dan perlu disemak dahulu sebelum membuat sebarang ulasan

Menyentuh tentang rakaman video baru-baru ini beliau hanya berkongsi tip sebagai panduan kepada masyarakat di negara ini dalam menghadapi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bersama keluarga.

“Kak Lah berkongsi tip bagaimana untuk mengharmonikan sesebuah keluarga ketika kita diberi ujian di musim PKP ini.
“Kita perlu banyak bersabar, bersangka baik antara sesama keluarga, sentiasa hargai setiap anggota keluarga, berterima kasih dan berbagai lagi,” ujarnya.

Menurutnya, dalam keadaan sekarang perlunya sikap toleransi dan kesabaran yang tinggi antara pasangan supaya tidak timbulnya pertengkaran dan sebagainya.

Jelasnya, sekiranya setiap anggota keluarga mengikuti ajaran Islam dengan betul, tidak akan berlaku masalah rumah tangga di samping perbanyakkan doa setiap hari untuk mendapatkan sebuah keluarga yang bahagia.- HARAKAHDAILY 12/4/2020

8 comments:

Anonymous said...

Dap tak kata apa2. Kaldainya yg akan keluar perkataan yg tidak terfikir oleh manusia waras. Selama ini pun yg bertungkus lumus bantai pas ialah dap melalui kaldai2nya.

Anonymous said...

Nuwar yg dikatakan hebat, tapi oleh kerana jawatan pm adalah keutamaan, juga sanggup jadi pengkhianat dan tunduk patuh pada dap.

Anonymous said...

Paling mengejutkan apabila Jabatan Imigresen Malaysia pernah mengesahkan hampir 95 peratus dari kira-kira 141,000 pelancong India dan China tidak mempunyai rekod kembali ke negara asal bermula pada tahun 2012 hingga 2016.

Pada 2003, dilaporkan seramai 500,000 pelancong China datang ke negara ini tetapi statistik menunjukkan hanya 315,000 pelancong warganegara itu pulang ke negara asal.

Ia menjadikan baki 175,000 lagi warga China yang berada di negara ini tidak dapat dikesan
Geng walaun dok kata salah PH yang ambil jadi kerajaan pada2018

Anonymous said...

Mesti dap tolong bantu sorok. Sebab bangsa depa. Sampai zaman covid pun dap desak izinkan pelancong cina masuk. Sampai 2 juta pelancong cina masuk zaman ph dan langsung tak kelluar.

Anonymous said...

Siang kit pernah beri amaran, jangan guna atm zaman covid. Siapa dia untuk keluar arahan begitu. Sebab atm lebih tegas terutama jumpa warga cina yg tahu berbahasa melayu tapi ada mykad. Siang kit adalah ketua satu ph.

Anonymous said...

Siang kit pernah beri amaran, jangan guna atm zaman covid. Siapa dia untuk keluar arahan begitu. Sebab atm lebih tegas terutama jumpa warga cina yg tidak tahu berbahasa melayu tapi ada mykad. Siang kit adalah ketua satu ph.

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Ramai yg hilang akal pengkomen disini
Langsung tak berilmu dn berakhlak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails