Tuesday, April 21, 2020

COVID-19: Hospital India enggan rawat wanita muslim..


Dipukul, diminta bersihkan darah kerana didakwa bawa virus

JAMSHEDPUR, 27 Syaaban 1441H, Selasa – Masalah Islamophobia dilaporkan semakin menjadi-jadi di India, ini selepas hospital di negara ini enggan menerima pesakit dalam kalangan muslim yang didakwa menjadi punca kepada penularan COVID-19.
Keadaan itu menyebabkan dua bayi meninggal dunia di Jharkhand dan Rajasthan, selepas pihak hospital enggan merawat ibu mereka yang beragama Islam.
Di Jharkhand, seorang wanita keguguran selepas dia dilarang daripada menerima rawatan di Hospital MGM.
Portal The Telegraph melaporkan, Rizwana Khatun, 30, bergegas ke hospital selepas berlaku pendarahan, bagaimanapun setibanya di sana dia tidak dilayan seperti pesakit lain.
Sebaliknya, dakwa portal berkenaan, Rizwana dituduh sebagai pembawa wabak coronavirus sebelum dipukul dan diminta mencuci sendiri darah di hospital.
Susulan daripada itu, Rizwana telah menulis surat kepada Ketua Menteri Jharkhand, Hemant Soren untuk mengadu nasib.
“Saya dibuli kerana agama, saya diminta untuk membersihkan darah tetapi saya tidak dapat berbuat demikian kerana saya menggigil ketika itu lalu saya dipukul dengan selipar.
“Saya terkejut dengan kejadian yang berlaku lalu bergegas ke rumah jagaan. Setelah tiba saya mendapati anak saya sudah meninggal,” katanya.
Awal bulan ini, seorang lagi bayi meninggal dunia di daerah Bharatpur, selepas hospital kerajaan enggan menerima pesakit yang merupakan seorang muslim.
Polis kini dilaporkan sedang melakukan siasatan terhadap dua kes berkenaan. – Agensi

4 comments:

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

TAK SABAU RASANYA KITE TUNGGU MEI 18 NANTI
KITEW NAK TENGOK MUKA KELAT KENA GAME SENDIRI
NAK DUDUK CELAH MANA PUN TAK RASE SENANG ATI
HAAH TEPOK TAMBAH POPCORN PADAN MUKO MAMAK INI



KIKIKIKI..

Anonymous said...

Kat malaysia ramai warga cina dan india melancong. Tapi ramai yg tak balik. Paling ramai melancong dan paling ramai tidak balik ialah waktu ph memerintah. Pkr dan pan jadi kaldai dap yg urus pelancongan ini.

Anonymous said...

Di arab saudi ramai warga asing yg duduk dan berniaga. Walaupun sudah berpuluh tahun tinggal di sana, tetap sukar untuk dapat kerakyatan. Zaman dap memerintah, banyak mykad diberi kepada warga cina dan mereka buat operasi haram kat sini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails