Sunday, April 12, 2020

COVID-19: Gambar Pulau Hart, Pulau Kubur Besar Di AS..


Foto dari rakaman Drone menunjukkan mayat-mayat beberapa pesakit yang dijangkiti virus Corona yang dikebumikan di Hart Island.


KERAJAAN Amerika Syarikat, AS menjadikan Pulau Hart Island, New York sebagai kubur besar mangsa yang meninggal akibat jangkitan virus Corona atau COVID-19. Ini dilakukan sekiranya mangsa tidak mempunyai keluarga yang tidak menuntut jenazahnya.
Pulau Hart telah menjadi tanah perkuburan awam selama 150 tahun. Di pulau itu, terdapat berjuta-juta jenazah telah dikebumikan. Sebilangan besar dari mereka adalah jenazah yang tidak dituntut oleh saudara mara selama 30 hingga 60 hari setelah ditempatkan di bilik mayat di bandar.
Kerajaan AS merancang untuk mengebumikan mangsa virus Corona yang tidak dituntut oleh keluarga dalam tempoh dua minggu.
Foto dari rakaman Drone menunjukkan mayat-mayat beberapa pesakit yang dijangkiti virus Corona yang dikebumikan di Hart Island.
  
Biasanya terdapat 25 orang yang dikebumikan setiap minggu di pulau ini. Walau bagaimanapun, sejak New York menjadi pusat penyebaran virus Corona di Amerika Syarikat, terdapat kira-kira 25 orang yang dikebumikan setiap hari.
Menurut Worldometers, sehingga hari ini 11 April, Amerika Syarikat telah mencatat seramai 503,177 kes positif Covid-19 dan 18,761 kematian dilaporkan. (IH)

1 comment:

Anonymous said...

KEDAI GUNTING YANG PEMBANGANG KECOHKAN
DAH BERI OPERASI TERPULANG NAK ON KE TAK ON KANN..!!
MENYUMBANG TIDAK GEBANG BANGANG FB CHAMPION
22 BULAN BERKUASA ASYIK PM KE 8 TAK KESAMPAIAN

KIKIKIKIKI...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails