Tuesday, April 14, 2020

COVID-19 Bekas ratu cantik, doktor barisan hadapan

Dr Nisha Thayananthan. - Foto BERNAMA
KUALA LUMPUR: Dr Nisha Thayananthan yang pernah merangkul gelaran Miss World Malaysia 2019, turut membantu golongan memerlukan yang terkesan akibat pandemik COVID-19.
Doktor perubatan dari Hospital Putrajaya itu memandu ke beberapa lokasi di Kuala Lumpur dan Seremban, negeri kelahirannya, untuk mengagihkan sumbangan seperti beras, minyak masak dan susu.
“Saya dididik dengan prinsip memberi adalah lebih baik daripada menerima, terutama kepada golongan kurang bernasib baik. Ibu bapa saya menjadi inspirasi. Saya sudah lama sertai misi kemanusiaan, sepanjang perjalanan ini, saya telah bertemu ramai orang susah, terutama semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP),” katanya.
Beliau yang juga petugas barisan hadapan di Hospital Putrajaya, berkata ramai orang yang memerlukan bantuan menghubunginya sejak pandemik COVID-19 global bermula.
“Selalunya saya guna duit sendiri untuk membantu mereka dan meluangkan masa dengan kerja amal,” kata Dr Nisha yang ibunya menguruskan rumah penjagaan orang tua serta pusat perlindungan haiwan terbiar di Petaling Jaya, Selangor.
“Semasa krisis ini, banyak pengorbanan dibuat oleh rakan-rakan saya demi menyelamatkan nyawa, bekerja siang dan malam selain terpaksa berjauhan dengan keluarga tersayang.
“Sebagai doktor, saya mahu semua orang berhati-hati dan duduk di rumah kerana kami sedang bertungkus lumus membasmi COVID-19,” katanya.
Mereka yang mahu menyumbang boleh menghubunginya melalui e-mel nisha@live.com.my. – BERNAMA

2 comments:

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Doktor pakatan hancing mana ada yang nak buat kerja sukarela. Kalau duit tak masuk, tak ada kerja sukarela. Kalau ph memerintah, tak da bantuan prihatin. Tapi hutang dengan negara cina meningkat. Jadi sangat bertuah bila ph tiada di putra jaya. Nuwar yang diangkat sebagai dewa pun tidak mampu berfikir menyelamatkan negara. Yang penting bagi Nuwar ialah bagaimana nak keluar dari kepompong PM MENANTI. Nurul pun dah tak aktif dalam pkr. Mungkin ada masalah dengan presiden pkr.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails