Friday, March 13, 2020

Waran Tangkap Untuk Sajat Usahawan Kosmetik Kontroversi.


Hasil carian imej untuk Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau Nur Sajat
Dia Lelaki tapi berpakaian  perempuan..

MAHKAMAH Majistret Shah Alam, hari ini, mengeluarkan waran tangkap terhadap usahawan kosmetik kontroversi, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau Nur Sajat kerana tidak hadir tanpa sebarang alasan bagi pendakwaan kes di mahkamah.
Dia dituduh memiliki untuk tujuan jualan 11 produk yang bukan keluaran berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengikut Peraturan 7(1)(a) Dadah dan Kosmetik 1984.
Jika sabit kesalahan boleh dihukum iaitu denda tidak melebihi RM 25,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali.
Sumber berkata, malangnya Nur Sajat tidak hadir semasa pengurusan kes berkenaan pagi tadi.

“Waran tangkap itu dikeluarkan terhadap Nur Sajat kerana tidak hadir tanpa sebarang alasan bagi pendakwaan kes di mahkamah.
“Pendakwaan dilakukan Pegawai Pendakwa Nor Aini Suzila Zakariah dari Cawangan Penguat Kuasa Farmasi (CPF) Jabatan Kesihatan Negeri Selangor,” katanya.
Difahamkan pihak CPF sebelum ini melakukan pemeriksaan di premis milik ahli perniagaan itu di Shah Alam, Selangor pada 15 Ogos lalu.
Pihak CPF turut bertindak mengambil keterangan dari beberapa pekerja di premis itu termasuk Nur Sajat selaku pengarah syarikat berkenaan.
Pemeriksaan dilakukan pegawai CPF di premis itu kemudian menemui produk disyaki bukan keluaran berdaftar dengan KKM sebelum tindakan rampasan dilakukan.
Semakan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendapati syarikat diperiksa itu adalah berdaftar dan semua produk dirampas adalah milik Nur Sajat untuk tujuan jualan.
Berdasar keterangan diambil, syarikat itu jelas melanggar Peraturan 7(1)(a) Peraturan-peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984.
Nur Sajat sebelum ini pernah dihadapkan di mahkamah sama pada 14 Disember 2018 atas pertuduhan mengikut Seksyen 41 (6) Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan 2014.
Malah Sajat pernah didakwa kerana memiliki 19 produk kecantikan tidak berdaftar dengan KKM di Mahkamah Majistret Johor Bahru pada 12 Mei 2019.
Ia susulan tindakan KKM melakukan pemeriksaan di sebuah premis di Bandar Baru Uda sebelum merampas 19 produk kecantikan tidak berdaftar bernilai hampir RM10,000. (IH)

15 comments:

Anonymous said...

Bermaharajalelanya spesis mcm nih kerana peeGheyR, pandapigs, dapigs, sis,dan yg sejenis denganya.

Anonymous said...

Allah dan RasulNya mengutuk puak LGBT laknatullah dan para penyokong mereka seperti puak liberal laknatullah kerana mereka berani mengingkari perintah Allah Dan RasulNya.

Semoga Allah memberi hidayah kepada mereka atau menghapuskan mereka dari muka bumi ini kerana mereka memusnahkan masyarakat dan menyebarkan penyakit dan amalan tidak bermoral yang terkutuk . Amin

Anonymous said...

Yg ni puaka tak minat nak kutuk. Minat dia pada ulamak.

zainal said...

Kepada komentar, Buatlah fitnah, kututklah banyak banyak biar sampai muflis di akhirat nanti

Puaka Rimba said...

Apa nak jadi dengan Malaysia ni...terdapat 2 kelompok LGBT yang sedang giat berkembang dinegara ini..kelompok pertama adalah golongan LGBT yg mengalami masalah penyimpangan seksual seperti seks sejenis trangender dll...manakala kelompok kedua ini pula adalah golongan LGBT( Lobai Ganas Bolos Tingkap)yg mengalami gangguan mental dan jiwa untuk berkuasa sehingga sanggup dilihat seperti tidak bermaruah dan berprinsip.maka kedua kelompok ini harus ditarbiyyahkan agar kembali kepada fitrah kejadian agar tidak membawa kerosakan kepada masyarakat dan Negara...Marilah kita bersama-sama menghadami kata-kata penuh kebijaksanaan Abang Mat Sabu iaitu...Pelacur pun ada MARUAH.Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

13mar2020

Hari ini mesyuarat Majlis Tertinggi dan biro politik UMNO, dimana semua yang bersuara bersetuju bahawa kerajaan yang ada hanyalah perikatan antara Ahli-Ahli Parlimen dan bukan kerjasama antara parti-parti. UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya. – Khaled Nordin

Majlis Tertinggi (MT) dan Biro Politik UMNO bersetuju menganggap kerajaan yang ada hari ini adalah perikatan antara ahli parlimen bukan kerjasama antara parti. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ia diputuskan dalam kedua-dua mesyuarat yang diadakan hari ini. “UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya,” katanya dalam kenyataan di Facebooknya hari ini. Sebelum itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menegaskan, MT UMNO hari ini mengemukakan enam tuntutan kepada Kabinet baharu Perdana Menteri kelapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menurutnya, keenam-enam tuntutan itu demi memenuhi aspirasi rakyat dan memelihara kepentingan agama dan negara.

Nota Tambahan untuk mudah difaham.
Jadi untuk makluman semua Perikan Yiddin Nasional nih tiada kena mengena dengan Maufakat Nasional dari segi gabungan kepartian.. cuma ianya belaku demi menyelamatkan keadaan dan negara yg berkemunkinan besar dilanda petaka yang besar akibat perbalahan dan keleman pakatan rakyat (baca pakatan hancing) atau sekarang namanya pakatankuciwa yang mengakibatkan tongkang pecah.
Oleh yg demikian.. segala kelemahan dan kebodohan menteri2 dan timbalan2 menteri yang bukan dari kalangan anggota Maufakat Nasional adalah samasekali tidakboleh dipertanggujawabkan kepada MaufakatNasional.
Juga sekiranya mereka yang merupakan menteri2 dan perdana menteri dari pakatanhancing yg kini merupakan pbbm yiddin & co atau perikan yiddin nasional merasa tidak selesa maka sila bubar parlimen bagi membuka jalan untuk pru15 diadakan.

Peace.

Anonymous said...

Bukan salah I B U mengandung...
...salah B A P A K pancut benih P U A K A..
....kan dah terhasil spesis P U A K A..
......jeng jeng ... P U A K A R I M BA..

Anonymous said...

PoliTAIK.....

Anonymous said...

Riuh jadi pecacai DAP takpa..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Sila ratip terus Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..

Anonymous said...

P U A K A pon ada MARUAH...
...MARUAH BARUA siLAHANAT..
.....siLAHANAT pengKHIANAT bangsa & agama..

Anonymous said...

Umat Islam berhak mengutuk kemungkaran seperti LGBT kerana umat Islam mengamalkan Amar Makruf Nahi Mungkar. Bahkan umat Islam mendapat pahala kerana menentang maksiat dan kesesatan.

Puaka Rimba said...

Lain kali ..makan ubat dulu.. .baru komen...Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Puaka ternakan DA-Pigs sedang meroyan histeria dan dan menangis terguling-guling sejak KERA-jaan Pee H tumbang baham tanah kerana kencing rakyat.

Kita faham puaka meroyan histeria kerana puaka bimbang bekalan bulanan dedak cap roket akan terputus. Maklumlah tuang guru lim gonna end dan khadam mu-jahat sudah hilang kuasa untuk menyamun tabung umat Islam.

Anonymous said...

Otak Dan mulut puaka meracau kerana puaka terlupa makan UBAT penenang hari ini. Mungkin puaka ini sedang tulis Komen dalam wad mental.

..Hihihikikikihahahakahkahkah

AHAMAD FAUDZI ABD said...

Hai semua

Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
Tel ............. +1 (304)997-4034
e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails