Thursday, March 12, 2020

'Tuan Ibrahim Pertahan Pembalakan di Kelantan'?


Menteri sangkal laporan Malaysiakini

KUALA LUMPUR: Menteri Alam Sekitar, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man menyangkal laporan Malaysiakini bertajuk, ‘Tuan Ibrahim Pertahan Pembalakan di Kelantan’.
Memetik kenyataan rasmi Kementerian Alam Sekitar, pihaknya menegaskan bahawa laporan tersebut tidak tepat.
“Kementerian ingin menegaskan, aktiviti pembalakan adalah di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri.
“Kementerian Alam Sekitar sebagai agensi yang menerajui isu-isu alam sekitar dan biodiversiti akan terus melaksanakan aktiviti pemuliharaan, pemeliharaan dan perlindungan khazanah semulajadi negara.
“Selaras dengan dengan dasar-dasar serta undang-undang sedia ada,” kata Kementerian Alam Sekitar seperti dipetik dalam kenyataan rasmi di sini, hari ini.
Demikian itu katanya, pemantauan dan penguatkuasaan akan terus ditingkatkan malah kerajaan tidak akan teragak-agak mengenakan tindakan ke atas mana-mana pihak yang menjalankan kegiatan dan aktiviti bertentangan dengan undang-undang negara.
Seterusnya, Kementerian terbabit berhasrat mengadakan perbincangan bersama kerajaan-kerajaan negeri dan pihak berkepentingan bagi menyusun strategi untuk mendepani isu alam sekitar dan biodiversiti.
Dalam sidang media pertama Tuan Ibrahim sebagai Menteri Alam Sekitar yang berlangsung semalam di pejabat kementeriannya, beliau menyatakan komitmennya untuk meneruskan Pelan Hala Tuju Malaysia ke Arah Sifar Plastik Sekali Guna 2018-2030 berkuatkuasa sepenuhnya pada tahun 2022.
Beliau juga berhasrat menyemak semula Dasar Alam Sekitar Negara 2002 susulan perkembangan baharu dalam isu alam sekitar dan perubahan iklim.
Tuan Ibrahim menyandarkan prestasi KPI beliau untuk tahun ini dengan menyasarkan usaha di bawah kementeriannya memelihara dan memulihara sumber air, terutama sungai. – HARAKAHDAILY 12/3/2020

5 comments:

Anonymous said...

Riuh jadi pecacai DAP takpa..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Sila ratip terus Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..

Anonymous said...

Rasis hanye propaganda umno untuk tarik semula sokongan kpd puak penyamun.

Anonymous said...

Pembalakan adalah memang kuasa kerajaan Negeri...

Kerajaan Perseketuan masih ada hak menegur kerajaan negeri dan berkuasa membuat!undang2 dan peraturan untuk kawal alam sekitar di negeri2...


Awal2 Tuan Ibrahim cuba memihak kpd Pas Kelantan...menteri jadi tunggul kayu?..

Anonymous said...

Husaemuso ramai kenal tokey balak.. dia orang kanan arwah nikaziz bekas mb kelantan yg agak lama. Dulu ada bagi tanah pada ketua dapigs perak..
Jadi bab pembalakan ni kena tanya husaemuso.. dia ada banyak maklumat aku rasa.. dan kalau nakkan aoa2 maklumat pun dia boleh adakan sebab dia ada jin.
Husaemuso ni dia orang kuat pandapigs.. jadi sepatutnya dia boleh bukak webpage yg dedahkan skandal macam wikileaks.. mesti glamer tahap dunia sihusaemuso nih kalu dia buat gitu.. malah jin dia munkin boleh bawak cerita2 lama yg berkurun2 dulu dan masa depan kalau mengikut kata dia yg jin dia tu hebat sakan.

Peace.

Anonymous said...

Balak kelantan masa husse muso tak susahkan orang asli mcm zaman nik amar raja lawak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails