Sunday, March 01, 2020

Kukuhkan Ekonomi, Bukan Demontrasi Sia-sia Begini..


Utamakan agenda kukuhkan ekonomi – Presiden PAS

KL: PAS menyatakan sokongan sepenuhnya kepada kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Muhammad Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8.
Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi berkata, PAS mengharapkan kerajaan Persekutuan di bawah kepimpinan baharu ini lebih mengutamakan agenda bagi memulihkan ekonomi.

“Selain itu, merapatkan jurang kaya miskin, meningkatkan tahap pendidikan, dan pembangunan seimbang di Semenanjung, Sabah dan Sarawak, seterusnya menjaga prinsip Federalisma dengan Negeri-Negeri,” katanya dalam sidang media di Pejabat Agung PAS, di sini hari ini.

Dalam masa yang sama, beliau menyeru seluruh rakyat Malaysia menjaga keharmonian dan perpaduan kaum dalam kalangan masyarakat majmuk.

Selain itu, katanya menyarankan kerajaan untuk berlaku adil dan berkebajikan kepada semua rakyat tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

Sementara itu, Ahli Parlimen Marang itu turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada penjawat awam, pasukan keselamatan, pemimpin masyarakat, rakan media dan rakyat keseluruhan yang dapat menjaga dan mengekalkan keamanan negara. – HARAKAHDAILY 1/3/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bukan seperti perhimpunan yang kononnya 'domokrasi' begini, tak habis-habis menyalahkan UMNO untuk menutupi janji-janji palsu mereka. Hingga sekarang tiada agenda ekonomi yang berkesan.


Himpunan demokrasi di hadapan Sogo, di sini, petang tadi, bertukar sedikit kecoh apabila mereka cuba bergerak ke Dataran Merdeka. Kumpulan berkenaan yang disertai oleh 50 individu dari pelbagai pertubuhan mula berkumpul seawal jam 6 petang tadi sebelum memulakan ucapan di pintu masuk Sogo.

Antara yang hadir menyampaikan ucapan adalah Datuk S Ambiga; Datuk Paduka Marina Mahathir; Timbalan Ketua Pemuda, Parti Amanah Negara (AMANAH), Faiz Fadhil dan aktivis dari Sabah serta Sarawak.

Tidak sampai sejam menyampaikan ucapan, peserta perhimpunan kemudian mengajak orang ramai untuk mengikut mereka berjalan menuju ke Sogo sambil membawa pelekat membantah kerajaan pintu belakang.

Sehingga jam 7.30 malam tadi peserta himpunan tiba dan berhimpun di Dataran Merdeka. Sehingga kini pihak media masih belum mempunyai butiran lanjut mengenai perancangan susulan peserta himpunan ini. (IH)

2 comments:

Anonymous said...

Kata Tun Musa Hitam sebelum beliau meletakan jawatan tpm dan menyertai team B melawan madey kuty.. ".. perkukuhkan ekonomi desa.. umno berasal dari kampung.. perkukuhkan ekonomi orang kampung.."

Dasar ekonomi negara yg menompokkan segala himpunan hasilmahsul negara di ibukota ternyata telah meranapkan ekonomi orang melayu yg kebanyakkanya tinggal di desa.
Malah terengganu, sabah & sarawak juga menjadi ketinggalan walhal segala kemajuan negara economic booms sekarang adalah disebabkan adanya khazanah sumberasli di tiga negeri tersebut.
Melihat gambar2 lama.. kebanyakkan penduduk kg pandan itu masih berumahkan beratap daun pandan pada tahun 70an.
Kat kl pun cuma ada satu flyover kementot kat jalan lokeyew.
Dgn hasil minyak&gas lah negara menjadi berduit modal pembangunan.

Jadi dah tiba masanya segala hak tempatan dikembalikan pada tempatnya.
Hasil bumi mana2 negeri sewajibnya menjadi hak negeri tersebut dan diurus sendiri oleh negeri2 terbabit sebagaimana peruntukan termaktub dlm kanun tanah negara.

Peace.

Anonymous said...

Aku agak nanti madeykutty pun akan menafikan yg dia menyokong tun mahadhir.

Sema ni lakonan jer aku agak.. sinuwar kena game lagi nih.. ni semua sbb dia yg terover gila nak jadi pm sampai lupa yg kalau tak kerana madey.. jijah nak bertanding kat p.pauh haritu pun dah goyah.
Jenis tak reti nak berterima kasih pada tunM sampai dari belum kluar penjara lagi dah mengada2 paksa tun pergi merendah pada dia.

Madey tu kan dulu bdk skolah yg genius zaman kurikulom cambridge, bukanya budak skolah ngaji sastera auta dpt degree kelas ketiga.
Tambah lagi tun tu pun kaki kuat auta.

Rasakanlah ko nuwar.
Kahkahkah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails