Thursday, March 12, 2020

Ibu Tunggal Terharu Terima Rumah Baru



MARANG, 12  Mac – Impian hampir 20 tahun  seorang  ibu tunggal, Linawati Alias, 40 untuk menduduki rumah yang lebih selesa, kini tercapai apabila  menerima rumah  baru tiga bilik dalam .
Linawati berkata, dia bersama lima anak  tidak perlu lagi tinggal dalam keadaan lantai rumah yang hampir runtuh, dinding yang berlubang dan sering kali berhujan akibat atap yang bocor.

 “Walaupun masih belum siap sepenuhnya, kami dijangka boleh mula menduduki kediaman ini menjelang syawal tahun ini.

“Terima kasih juga saya ucapkan kepada pihak Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri Rhu Rendang, Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Pulau Kerengga yang bertungkus lumus bagi membantu dalam bantuan rumah ini,”katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui  wartawan Urusetia Penerangan Darul Iman di rumahnya di Kampung Pulau Kerengga, baru-baru ini.
Sementara itu, Penyelia Pusat Khidmat DUN Rhu Rendang berkata, bantuan rumah ini adalah di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar setelah melepasi syarat-syarat yang ditetapkan.

“Pada permulaannya, satu siasatan bersama-sama Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) telah dilakukan untuk pendaftaran eKaseh bagi mengambilkira syarat-syarat seperti berumur 40 tahun ke atas dan pendapatan perkapita ketua isi rumah serta mempunyai tanah sendiri.

“Kemudian pihak terbabit akan membentangkan masalah itu ke dalam mesyuarat jawatankuasa ‘Focus Group’ sebagai program rasmi membasmi kemiskinan yang dipengerusikan oleh Pegawai Daerah Marang.

“Buat masa ini, terdapat beberapa orang lagi penerima lain yang layak menerima bantuan bina baru rumah di bawah KPLB dan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu (MAIDAM),” tambahnya lagi. (Teganukita)

3 comments:

Puaka Rimba said...

Kalau berilmu..kebaikan yg dibuat usahlah di war-war kan..baru bantu 1 rumah...bukan 1kampung kecuh...tapi satu negara berketak...Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Riuh jadi pecacai DAP takpa..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Sila ratip terus Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..

Anonymous said...

Semoga bantuan seperti ini membuka mata orang lain untuk beri bantuan. Yg baik jika jadi ikutan, besar saham pahalanya. Jika buat fitnah ada pengikut, besar juga saham dosanya. Lagi ramai yg ikut macam multi level, yg paling atas jadi multi kaya dosa. Memburukkan kebaikan, masuk juga sebagai fitnah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails