Friday, March 06, 2020

DAP Derhaka Terhadap Perlembagaan Negara.. -K/Penerangan PAS

Hasil carian imej untuk DAP terjunam
DAP patut dulu diharamkan, penderhaka negara

KL: DAP sudah lama patut diharamkan kerana parti itu pernah secara terbuka mengisytiharkan penderhakaan terhadap Perlembagaan Negara, demikian tegas Ketua Penerangan PAS Pusat, Kamaruzaman Mohamad.
“Kerana perjuangannya menentang Perlembagaan, menentang undang-undang negara. Apa yang mereka perjuangkan itu, mereka isytihar pada tahun 1967, mereka terjemah melalui peristiwa hitam 13 Mei 1969.
“Kenapa ini berlaku? Kerana apabila mereka menang besar di bandar-bandar, mereka merasa mereka sudah ada kuasa, boleh melaksanakan apa mereka nak, walaupun mereka tidak memerintah Pusat pada masa itu.
“Apa yang berlaku, apa yang mereka usahakan hari ini adalah isi intipati daripada Deklarasi Setapak 1967 dan dasar itu mereka terjemahkan ke dalam Malaysian Malaysia,” ujarnya pada Wacana HPU914 di PWTC, kelmarin.
Menurut beliau, sebelum berlaku peristiwa 13 Mei, DAP telah mengadakan Konvensyen Setapak 1969, di mana deklarasinya dengan jelas mengisytiharkan perjuangan satu negara dengan semua kaum dan agama adalah sama.
Tetapi kini katanya, perkara sedang dilaksanakan oleh makhluk perosak bangsa DAP ini terhadap Malaysia lebih dahsyat lagi kerana kuasa sedang berada di tangan mereka, terutama dalam menjaga kepentingan parti cauvinis itu.
“Kes arwah Adib, kes SPRM. Sebelum itu kes hina Nabi dan agama Islam. Seolah-olah negara ini tiada undang-undang. Terbaru, Tuanku Permaisuri Agong dihina teruk di Twitter, tiada tindakan diambil, seolah-olah negara kita tiada rule of law lagi,” bidasnya.
Terang beliau, semua perkara ini sedang berlaku kepada seluruh agensi di bawah kerajaan di mana banyak kepentingan nasional diabaikan demi untuk kepentingan tertentu sebagaimana kes-kes perundangan.
Antara contoh diberinya termasuk ke atas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dilihat masih berlaku secara sambil lewa apabila dihadapkan laporan, tangkapan atau pendakwaan dalam kes-kes tertentu. HARAKAHDAILY 16/9/2019

Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-107: Roket Pemikiran DAP Yang Bengkok..

11 comments:

Anonymous said...

Penting jaga sensiviti penduduk asal negara ini. Jika nak minta penduduk asal ubah budaya dan adat resam ikut acuan yg mendatang, susah nak dapat kesepakatan. Mereka yg datang adalah tertakluk kepada perlembagaan negara ini. Rusuhan berlaku bukan kerana tanpa sebab. Tapi berpunca tidak mahu menerima hakikat penduduk asal dan penduduk mendatang tertakluk kepada bawah satu perlembagaan.

Ingkar bererti derhaka. Boleh lucut kerakyatan. Jika tidak boleh beri musibah yang lebih besar.

Anonymous said...

Di mana2 pelusok dunia, tidak kedengaran negara yg majoriti Islam, kaum minoriti ditindas. Tapi di negara majoriti bukan islam, minoriti islam diseksa dan dibunuh. Contoh mynmar, india, cina, palestin, new zealand, thailand.

Anonymous said...

Apalah engkau orang ni? Bila perlantikam peguam negara lepas dilakukan oleh YDP Agung, engkau orang bising tapi bila sebelah sana ada yang membantah tentang PM8, engkau orang bising juga. Hidup dlm double-standard ini hanya biawak je..

Anonymous said...

RBA lidah biawak ternakan DA-Pigs masih cuba kencing rakyat. Fakta: Pakatan Hancing lah yang memilih dan mengesyorkan Mr Tomato Rasis untuk menjadi pegu am negara. Pee H sudah tumbang pun, RBA bangang masih cuba perbodohkan rakyat sebab otak RBA penuh dengan tahi.

Anonymous said...

Sepatutnya puak rasis kafir harbi DA-Pigs dan khadam liberal mereka dihantar pulang ke Wuhan tempat asal usual moyang mereka. Selamat meninggal !!!!

Anonymous said...

Konsisten. Bila tolak tommy, kerana tommy tak jalan tugas dengan baik. Bila tolak anuar, kerana bahaya liberal. Bila tolak atuk, kerana atuk dah tak boleh control. Bila sebelah sana tolak muhyiddin kerana lebih bersih dari atuk dan anuar, inilah pakej perpecahan hadiah dari ph.

Budak kampung Selatan said...

Hehehe..yeke? Rakyat etnik majoriti melayu/islam tapi rasa tertindas..pelik bin hairan bin ajaib..selalunya rakyat minoriti yg rasa tertindas. Maknanya apa? Pemimpin melayu islam masa memerintah x gunakan kuasa utk kuatkan dan kayakan rakyat melayu/islam, melainkan memenuhkan kantung , kocek dan tembolok sendiri, lalu dimomok²kan dengan DAP..dan rasa terpinggir..ditindas supaya terus menerus boleh membolot kekayaan utk kepuasan sendiri..berlainan dengan bangsa asing (DAP,MCA,GERAKAN) bila ada kuasa mereka gunakan peluang yang ada utk bangsa mereka..siapa yang salah?

Anonymous said...

Memang pelik. Bila ada yg bantu dap. Yg ni tau nak panggil apa. Nak bantu atau nak cepat tumbang. Macam mendeliar.

Anonymous said...

Penang adalah contoh. Tembolok dap lagi cepat kembong.

Anonymous said...

Jemputlah ahli pkr keluar pkr. Biar tinggal pemimpin jer. Mereka ni tak setia pada bangsa sendiri. Mereka setia pada dap, tidak pada raja2.

Anonymous said...

Yang merosakkan melayu dulu ialah pengerusi bersatu yg letak jawatan. Dulu dia rosakkan umno.
Dia juga janji wawasan 2020. Hampas. Lepeh tu jadi tali barut dap yg suruh tubuh bersatu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails