Tuesday, March 03, 2020

Bukan K'jaan Pintu Belakang, Pembentukannya Menurut Undang-undang.. -Siti Zailah.



BANGI: Tidak sepatutnya timbul sama sekali isu bahawa PAS-Umno serta parti-parti yang kini dalam gabungan baharu mendapat kerajaan secara pintu belakang kerana pembentukannya berlaku menurut lunas undang-undang.
Ahli Parlimen Rantau Panjang, Dato’ Siti Zailah Mohd Yusoff menyangkal dakwaan daripada pimpinan Pakatan Harapan yang menuduh sedemikian, bahkan gabungan baharu sama sekali tidak bertindak seperti difitnah.
Beliau yang juga Ketua Muslimat PAS Negeri Kelantan berkata demikian ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Dewan Muslimat PAS Kawasan Bangi Kali Ke-30,di sini semalam.
“Mereka tuduh kita masuk pintu belakang. Sebenarnya tiada pintu belakang, sebab PH bukan sahaja pintu, (tetapi) dengan rumah-rumah terbakar. Jadi tidak timbul kita masuk pintu belakang, sebab rumah tu dah hancur. Siapa hancurkan? Perdana Menteri PH yang hancurkan, bukan PAS.
“Yang letak jawatan adalah Perdana Menteri mereka, yang lompat ahli mereka, yang ‘uturn’  masuk   ’roundbout’  pun mereka. Maka tiada isu pintu belakang,” ujarnya pada majlis di Dewan Seri Cenpaka MPKJ Saujana Impian.
Kata beliau lagi, semua terkejut dengan keputusan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan di mana ia memberi impak besar kepada negara hingga turut menyebabkan Kerajaan PH tumbang.
Siti Zailah juga optimis dengan keputusan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah memperkenan melantik Ahli Parlimen Pagoh, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri.
Insya-Allah beliau orang yang sesuai untuk menjadi PM berdasarkan mpengalaman beliau menjadi Timbalan PM dan Menteri Kabinet,” kemukanya. – HARAKAHDAILY 2/3/2020
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Memang rumah PH tiada pintu pun, kerana rumahnya sudah dibakar oleh presidennya sendiri.  Menuduh PAS-Umno serta parti-parti yang kini dalam gabungan baharu mendapat kerajaan secara pintu belakang adalah amat keterlaluan.

Adakah tuduhan begini termasuk 'menghina YDP Agung'?

Lihat komen 'Mulakan Hari Baru, Tanpa Tun M, DS Anwar Dan L/Kit Siang.'

4 comments:
Puaka Rimba said...
Opocot...terperanjat Ana!.. Selalu nya yg masuk rumah ikut tingkap adalah Pencuri....tapi kali ini rupa nya Lobai .Hidup LGBT !!!!.Hihihikikikihahahakahkahkah
Anonymous said...
Puaka itu keturunan setan yg suka gangu org.
Anonymous said...
Perhatian

Puaka Rimba ..March 2, 2020 at 3:28 PM menulis
"Opocot...terperanjat Ana!.. Selalu nya yg masuk rumah ikut tingkap adalah Pencuri....tapi kali ini rupa nya Lobai .Hidup LGBT !!!!.Hihihikikikihahahakahkahkah"

Menuduh YDP Agung terlibat dengan pencuri 'masuk rumah ikut tingkap adalah Pencuri' bererti menghina YDPA. Ya masing-masing kita buat aduan polis, kalau dia tak tarik balik.
Anonymous said...
Dia puaka dok kat rimba, jahil pembangunan dan politik. Satu banglow dah penuh dosa. Ada lagi apartmen 5 tingkat, satu tingkat 20 pintu. Masih kosong. Nanti puaka ada banyak masa nak penuhkan dengan dosa. Tiap2 hari hina ulamak,islam dan melayu.
Sila buat Aduan Polis..

Wajarkah menuduh YDP Agung terlibat dengan pencuri ('masuk rumah ikut tingkap adalah Pencuri') itu dibuat aduan polis kalau dia tak tarik balik? Kerana hal ini termasuk dalam kes menghina YDP Agung? 

3 comments:

Anonymous said...

Kerajaan baru terdiri dari wakil rakyat yang dipilih secara sah. Asalnya sokong mahathir dan tegas tolak anwar dan dap. Bila mahathir berpinau sangka dapat sokongan penuh, cadang jadi pm interim dan lantik semula dap masuk kabinet. MN bertegas tarik balik sokongan kepada mahathir. Pada masa sama bersatu pun tak tahan dengan dap, keluar ph. Tubuh gabungan baru yg lebih diyakini. Tuduhan kepada kerajaan baru adalah siri fitnah era kedua. Restu agong yg tidak berpihak kepada ph, adalah derhaka kepada institusi kesultanan bila ph tidak terima kerajaan baru. Penderhakaan melampau jika cukup bukti mesti diambil tindakan demi kestabilan.

Cukup2 lah perebutan kuasa antara pm ke 7 dengan pm menanti. Kedua2nya alat dap memecahbelahkan melayu dan islam. Kekuatan dap datang dari dua sosok tubuh yg membawa gerombolan dalam parti pkr dan bersatu. Tidak kurang penting sumbang kekuatan dap ialah parti khianat islam pan dipimpin mike sabu rejekted kerektor dalam pas. Ramai yg sudah memulakan langkah baru menolak tugas sebagai barua dap. Yg bergantong rezeki dengan dap tetap setia meskipun nafkah itu haram kerana sudah jelas dap menolak islam.

Bersama islam tolak liberal.

Anonymous said...

Mrk merancang, Tuhan merancang, dan Tuhan sebaik baik perancang.
AI merancang, TM merancang, LKS dan anaknya juga merancang, tp Tuhan yg menentukan.

Anonymous said...

Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basuh gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.
ramai dah lari, tapi memang kamu keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!
kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat. Kalau mampuih nak mintak tolong gian eng solat ke??

Astaghfirullah!Taubatlah segera.. Balik jadi orang yang beriman..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails