Friday, March 13, 2020

Ada ‘Wang Ehsan’ Pesakit Covid-19 Di Kalangan Rakyat -Dr Khairuddin



KUALA NERUS: Kerajaan Malaysia menyediakan bantuan ‘wang ehsan’ kepada pesakit positif wabak Covid-19, di kalangan rakyat khasnya pekerja yang terjejas jangkitan wabak ini.
Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dato’ Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, kabinet kerajaan telah membincangkan peruntukan bagi pengidap Covid-19.
Menurutnya, peruntukan wang ehsan itu hanya akan diberikan kepada pengidap virus tersebut di kalangan rakyat biasa, yang bekerja tidak bergaji seperti pegawai kerajaan.
“Dalam mesyuarat kabinet baru ini ada dibincangkan tentang ‘wang ehsan’. PM (Perdana Menteri) pun ada sebut dalam sidang media selepas kabinet baru ini.
“Ada (wang) ehsan yang diberi kepada bukan pegawai kerajaan. Peruntukan itu ada, Insya’Allah. Wang Ehsan itu akan diberi kepada mana-mana orang yang terkesan dengan virus Covid-19.
“Kalau kena mereka tak boleh pergi kerja. Orang yang kerja kerajaan sudah ada gaji tapi yang tak kerja kerajaan mereka tak ada gaji. Itu (wang ehsan) untuk rakyat Malaysia,” ujarnya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Jamuan Rakyat sempena pelantikan sebagai Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, di Dewan Serbaguna, Kampung Baru Seberang Takir, hari ini.
Namun, Dr Khairuddin yakin negara dan ekonomi akan kembali meningkat dengan lebih baik setelah pulih dari virus Covid-19.
Menurutnya, penyakit bawaan virus Covid-19 itu merupakan ujian dari Allah SWT yang akan membawa kebaikan selepas itu.
“Kita akan teruskan kerja kita. Jika kita boleh meningkatkan apa yang kita ada itu terbaik. Sakit (Covid-19) ini satu ujian. Allah akan memberi gandaan (kebaikan) selepas ini, Insya’Allah.
“Yakinlah Covid-19 ini ujian yang Allah berikan kepada kita untuk menambahkan lagi rezeki kita dimasa akan datang. Setelah berakhirnya Covid-19, negara akan pulih dan ekonomi kita akan naik semula,” jelasnya yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus.
Berdasarkan sumber maklumat terkini, statistik daripada Worldometer bahawa kadar kematian akibat Covid-19 di seluruh dunia kini hampir mencecah 5,000 mangsa dengan jangkitan positif sebanyak 134,720 kes.
Pada majlis jamuan itu, lebih 2,000 penduduk setempat di Kampung Baru Seberang Takir yang merupakan kampung kelahiran beliau bagi meraikan pelantikannya sebagai menteri. – HARAKAHDAILY 13/3/2020

19 comments:

Anonymous said...

Covid19 adalah wabak wuhan19, menteri kesihatan dari pandapigs & tim.menterinya yg dari dapigs telah membiarkan kemasukan beramai2 kalau tidak pun mengimports banyak etnik han dan tamil untuk tujuan mengimport covid19...
Maka inilah hasilnya.. wabak dah merebak..

Tak kira la yg masuk kemesia tu cina2 dol untuk jadi pelayan pusat maksiat, pengundi hantu ke bahkan dakwah tabligh sekalipun.. ethnik han dan tamil sepatutnya ditegah masuk dah tahu mereka tu berisiko dan berkemunkinan pembawa, malah han & tamil penduduk mesia yg keluar melancong pun sepatutnya dikuantin bila balik ke mesia..

Nah covid19 dah jadi virus-x di iran dan sars cov2 di eropah dan amaricana maka covid yg dulu membantai bangsa han iaitu bangsa dapigs dan keling serta jepun yg mempunyai dna code sama dgn bangsa han kini dah menibai semua orang...

Kalau dulu sekiranya melayu polinesia terkena covid19 tu munkin sekadar demam jer kini munkin lebih teruk sebab dah bercampur dgn 'anak mutasinya' iaitu sars cov2 tadi.

Dan Ekonomi merundum akibat penjualan aset2 kerajaan oleh pee.Hancing, penambahan hutang negara lebih dari 300billion dalam masa 21 bulan.
Kata menteri duit dari dapigs yg dia bayar hutang negara, kitorang nak tgk bukti.. mana ada dalam ilmu kira2 bila bayar hutang hutang jadi bertambah?

MaufakatNasional memang mengambil langkah berhati2 semasa tinggal dirumah tumpangan binaan yiddin nasional nih kerana ada unsur2 yiddin nasional ingin membeli mp2 umno dengan melantik menteri kepada mereka yg tiada berjawatan dalam parti. Manakala pakatan siyiddin nasional tidak berbuat demikian terhadap pas (setakat ini) maka itu boleh dilihat sebagai terdapat strategi yg siyiddin atur menurut mentornya iaitu simadeynasional.
Pemimpin2 MaufakatMasional memang dah agak ianya kan berlaku tetapi bersetuju buat sementara nih sebab menerima pelan peralihan kerajaan yg dibuat tunkutty yg walaupun tidak memenuhi semua syarat2 MaufakatNasional akantetapi sebahagianya dipenuhi iaitu menendang dapigs & pandapigs serta anuwan & anuwarinas.

Aku agak pehak maufakatnasional takkesah kalau perikatan yiddinnasional tumbang sebab ianya adalah kerajaan yiddin & gang dan MN cuma tetamu yg pada bila2 masa boleh checkout dari penginapan yiddin nasional nih yg dari segi equiti majoriti masih dipegang oleh kutty nasional corporation.

Lakonan tunkutty bersama sakibaki peeHancing (kini pakatankuciwa) adalah tidak lebih dari ingin melayan perasaan golongan meroyan dalam team tersebut yg pergi menyembah padanya setelah begitu hebat memaksa dia meletakkan jawatan sebelum tu.

Peace

Anonymous said...

Pasal merepek ko no wahid...

Anonymous said...

Tak sempat ekonomi pulih PN haram tenggelam dulu....umno sudah bagi isyarat tak puashati kpd umno...Pas blm lagi...

Anonymous said...

Pru umno pas dan Bersatu tak ada peluang...pengkhianat dan penyamun yg rampas mandat rakyat tak di sukai rakyat.

Dap hanye propaganda pas dan umno....
Dap sudah tiada oenyamun dan pengkhianat mula nak bergaduh...peniaga ugama tunggu dan lihat..

Anonymous said...

Wah nampaknya RBA DA-Pigs dan barua Per H sedang meroyan histeria gila babi sejak tuan kafir harbi dan tuan munafik liberal mereka hilang kuasa. Tal dapat dedak cap roketkah dalam bulan ini ??? Ha ha ha ha ha

Padan muka. Tepuk .....

Anonymous said...

RBA 5:52 ternakan parti kafir harbi DA-Pigs mabuk air ketum sambil menulis komen bodoh berlapis-lapis syok sendiri.

Hoi RBA sedarlah sikit bahawa majoriti rakyat menolak Pee H kerana Per H telah kencing rakyat sehingga Hancing.

Anonymous said...

RBA menulis komen syok sendiri dalam asap ganja. Kah kah kah kah

Anonymous said...

Macai tersentap bila dikata rakyat tolak penyamun dan pengkhinat yg punya DNA yg sama...

Tak ada DAp pon penyamun nak bergaduh dgn pengkhianat...

Anonymous said...

Hahaha cai pening...bingung pikir ape nak jadi antara pengkhianat dan pengamun..

Kikikikik..

Anonymous said...

Hilang kussa tak per....masih ada peluangbrebut balik..hilang maruah tak bertelor besar kemaluan kerana merampas...hihihihi.

Anonymous said...

Panglima dap adalah orang melayu. Mereka tak payah serang pn sebab hulubalang mereka yg buat. Nanti dap tepuk2 manja kepala hulubalang ni.

Anonymous said...

Sebenarnya bukan rampas, tapi mencegah kemungkaran. Kalau rampas tentu YDA tak setuju. Tapi untuk mencegah kemungkaran, YDA bersetuju.

Anonymous said...

Kkabarnya alju** dah pecat tunkutty sbg pengurusi pakatankuciwa.. berarti perikatan tunkutty nasional dah bersendirian dan kerajaan pbbm negeri kedah dah jadi kerajaan minoriti dengan ada dua pembangkang iaitu MaufakatNasional dan pakatankuciwa, pertanda awal yg hampir pasti mukhrizbotak untuk kali yg kedua terguling dari jawatan mb kedah.

Dan dengan pemecatan tunkutty dari pakatankuciwa jiwaraga telah kehilangan 6kerusi parlimen dari capbungakutty dan 10kerusi parlimen dari warisan tenggelam sabah.
Dan ini juga berarti warisan sabah telah kehilangan kerusi2 adun pakatankuciwa.

Dan ini juga berarti pakatankuciwa telah tersangat la kecewa dan telah tiak lagi mampu untuk mengadakan usul undi tidak percaya terhadap peeM siyiddin dari parti capbungayiddin aka perikatan yiddin nasional.
Dan ini juga pertanda yg kemunkinan yiddinnasional akan bergabong dengan perikatan kuttynasional dan ini juga memunkinkan yang MaufakatNasional melakukan checkout dati rumahtumpangan yg dibuat dari struktur mereput oleh siyiddin dan sikutty.
Dan sekiranya itu terjadi maka kemunkinan berlaku kekosongan jawatan pm itu ada dan ini jgk memunkinkan berlakunya pembubaran parlimen untuk membuka jalan untuk diadakan pru15.

Anonymous said...

Pee H pimpinan DA-Pigs adalah penyamun dan pengkhianat Yang berusaha menyamun wang, aset dan tabung umat Islam. Alhamdulillah Per H dan DA-Pigs telah tumbang baham tanah.

Anonymous said...

Pee H pimpinan parti rasis DA-Pigs adalah penyamun dan pengkhianat Yang berusaha menyamun wang, aset dan tabung umat Islam. Alhamdulillah Per H dan DA-Pigs telah tumbang baham tanah.

Anonymous said...

Pee H pimpinan DA-Pigs adalah penyamun dan pengkhianat yang telah kencing rakyat dan menyamun wang, aset dan tabung umat Islam. Alhamdulillah Per H dan DA-Pigs telah tumbang baham tanah.

Sekarang barua-barua Pee H dan RBA DA-Pigs sedang meroyan histeria menyalak bukit kerana tuan munafik liberal dan tuan kafir harbi mereka telah hilang kuasa. Mereka takut hilang bekalan dedak cap roket. Babi suka dedak ini.

Anonymous said...

Dapigs adalah penjajah.. pandapigs adalah baruah dapigs, peeGheyR adalah virus anuwarinas pejuang pro lgbt..
Pbbm adalah liberal kronisma perosak.

Setapak lagi semua tiga2 geng2 diatas akan dinyahkan oleh pribumi melayu semalaysia.

AHAMAD FAUDZI ABD said...

Hai semua

Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
Tel ............. +1 (304)997-4034
e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

Anonymous said...

Jangan mudah mempercayai iklan internet Yang berkaitan dengan wang kerana sudah ramai orang terpedaya dan menanggung kerugian besar.

Hubungi Bank Negara Msia dahulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails