Sunday, August 25, 2019

Himpunan Haram Brickfieldfields Disertai Pimpinana K'jaan Pusat &Negeri PH..


Bantahan Jawi Brickfields didukung oleh DAP
DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF 

TERRKEJUT mendapati turut hadir dalam perhimpunan Bantahan Tulisan Jawi, Puratchi, di Brickfields, yang disifatkan polis sebagai perhimpunan haram, malam tadi adalah Naib Pengerusi DAP Selangor merangkap ADUN Kota Kemuning dan Ahli Exco Kerajaaan Selangor, Ganabatirau Veraman.
Ganabatirau Veraman malah dirakamkan memberi kenyataan di lokasi perhimpunan di Brickfields mengenai mengapa perhimpunan itu diadakan serta apa pendirian dan prinsip mereka yang sekali gus menggambarkan bahawa beliau adalah sebahagian daripada penganjur perhimpunan itu.
Turut menunjukkan diri hari ini adalah Ahli Jawatankuasa Tertinggi DAP Pusat dan Setiausaha DAP Selangor merangkap ADUN Sungai Pelek, Ronnie Liu Tian Khiew, yang mendedahkan usaha beliau untuk membebaskan salah seorang peserta perhimpunan yang ditahan malam tadi, iaitu Tan Boon Tak.
Sangat pelik bagaimana pemimpin sebuah parti yang menjadi sebahagian daripada pemerintah di peringkat Pusat dan di peringkat Negeri boleh melibatkan diri dengan secara terbuka dalam satu  perhimpunan haram untuk membantah satu keputusan yang telah dibuat secara rasmi oleh kerajaannya sendiri.
Apakah saluran dalaman kerajaan dan parti sudah tidak berfungsi lagi sehingga menyebabkan pemimpin kerajaan yang tidak bersetuju dengan sesuatu keputusan yang telah dibuat oleh kerajaannya sendiri sanggup melakukan tindakan yang bercanggah dengan undang-undang negara (Akta Perhimpunan Aman)? - HARAKAHDAILY 25/8/2019

6 comments:

Anonymous said...

Puak kafir harbi mempunyai lidah biawak dan menjadi api dalam sekam padi

Main tampuk labu said...

Dahulu lagi orang tua-tua kita dah pesan, jangan percaya janji keling dan jangan beli basikal keling. Mereka digelar oleh orang melayu dulu-dulu dengan gelaran... macam lalang, lidah bercabang, mabuk todi dan kalau jumpa ular ketuk keling dulu dll. Sekarang kita dah bagi peha...'anu' kita pulak dia mintak. Boleh percaya ke Anwar jadi PM...Kes injin sangkut azmin apasal polis senyap????Biar rakyat lupa ke????.

Anonymous said...

Dikatakan ramai yang nak belajar ilmu parang terbang, benarkah? Elok juga belajar ilmu2 legasi ini agar tak hilang dek zaman!

Anonymous said...

Bila pihak polis nak buat pertuduhan kepada MP India DAP yang mengatakan Melayu adalah kaun pendatang ditanah air mereka sendiri? Janganlah berpilih2?

Anonymous said...

Di China kerajaan mereka menindas berjuta2 umat Islam Urghur, mereka ditindas, dipaksa mengubah identiti Islam mereka, dipenjarakan, manakala di India pula keadaan yang sama berlaku, seperti kejadian meruntuhkan masjid BABRI dan kini kekejaman merebak kewilayah Kashmir yang bukan sebahangian dari negara mereka.

Lebih malang lagi di Tanah Melayu kaum2 OLD GUESTS ini menindas kaum asal dengan melarang perkara2 berkenaan Islam dibahaskan di DUN Selangor. Mereka juga melarang legasi tulisan asal orang2 Melayu JAWI diajar disekolah2!!!

Anonymous said...

Orang China kafir sibuk menindas agama Islam dan umat Islam di negara China.

Orang India hindu sibuk menindas agama Islam dan umat Islam di India.

Orang Myanmar buddha sibuk menindas agama Islam dan umat Islam di Myanmar.

Semasa parti Melayu UMNO berkuasa, puak kafir di Malaysia sibuk mencipta dan menyebarkan dakwaan karut marut kononnya mereka telah ditindas oleh kerajaan BN-UMNO walaupun puak kafir ini telah menjadi kaya raya dan menjawat jawatan tinggi dalam sektor swasta dan awam semasa pemerintahan BN-UMNO.

Padan muka UMNO kerana sibuk beri muka kepada puak kafir yang tidak mengenang budi, akhirnya puak kafir tikam UMNO dari belakang di mana 95% orang kafir mengundi parti rasis kafir harbi DAP dan khadam-khadam liberalnya.

Sekarang DAP dan khadam-khadam liberalnya berkuasa, puak kafir harbi dan puak munafik liberal bebas melakukan penghinaan dan provokasi terhadap agama Islam dan umat Islam.

Inilah akibatnya apabila umat Islam melupakan ajaran Islam:

1. Tidak boleh mengundi orang kafir dan puak munafik liberal menjadi pemimpin.

2. Hanya puak munafik dan puak kafir yang melantik orang kafir dan orang munafik jadi pemimpin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails