Sunday, July 14, 2019

Penduduk Kg Jawa Tronoh Dihalau, Walau Tanah Ada Geran!

Penduduk Kg Jawa Tronoh perak dihalau Syarikat Cina walaupun tanah ada geran!

Penduduk Kg Jawa Tronoh perak dihalau Syarikat Cina walaupun tanah ada geran! Geran yang mereka miliki adalah geran yang sah

35 keluarga penduduk asal yang sudah lebih 30 tahun menduduki Kamoung Jawa Tronoh Mines Air Kuning Kampar, Perak diberi notis untuk mengosongkan rumah dalam masa seminggu oleh sebuah Syarikat milik individu Cina.
Sekumpulan NGO telah menemui ketua Kampung Encik Khairuddin dan kemudiannya kumpulan NGO tersebut bersama Ketua Kampung serta penduduk telah pergi ke Pejabat Tanah Daerah Batang Padang & Tapah bagi menyelesaikan masaalah tersebut.
Wakil Pejabat Tanah Daerah Batang Padang dan Tapah memberitahu wakil NGO, Ketua Kampung serta penduduk kampung bahawa geran yang mereka miliki adalah geran yang sah.
Timbul persoalan di sini mengapa syarikat cina tersebut mengaku tanah tersebut adalah hak mereka.
Apa yang menumbulkan kemuskilan kini pihak sprm telah mencampuri urusan perselisihan tersebut bertindak atas laporan syarikat individu cina terbabit.
Apa fungsi SPRm sedangkan kes ini sepatutnya di siasat oleh pihak polis dan selepas itu jika ada keraguan membabitkan rasuah baru kes di ajukan kepada SPRM.
Adakah bangsa mereka kebal serta boleh lakukan apa sahaja sejak rejim PH memerintah…??????

in :: BLOG ::AmBERITA 
https://pakdin.my/penduduk-kg-jawa-tronoh-perak-dihalau-syarikat-cina-walaupun-tanah-ada-geran/]
Hibur Hubur Sikit..



Lagu Warisan-Peringatan kepada orang Melayu Malaysia

  • 11 years ago
  • 89,233 views
Anak kecil main api Terbakar hatinya yang sepi Airmata darah bercampur keringat Bumi dipijak milik orang Nenek moyang kaya ...

Lihat lagi..
Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails