Sunday, December 02, 2018

PAS Ke Arah Peneraju K'jaan M'sia - MB Terengganu.


MB dan Presiden PAS (tengah) tiba di Ijtima' Kepimpinan PAS Terengganu di Kemaman semalam.


KEMAMAN, 2 Disember - PAS boleh memberi harapan baharu sebagai peneraju Pemerintahan Malaysia selepas Piliahn raya Umum ke 15 apabila parti-parti lain gagal menunjukkan prestasi cemerlang memerintah negara hari ini.

Justeru PAS perlu menunaikan tanggungjawab pemerintahan sepenuhnya di negeri Terengganu dan Kelantan, bukan sahaja untuk membuka mata rakyat Terengganu tetapi rakyat Malaysia seluruhnya.
Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhta berkata hari ini PAS melaksanakan tanggungjawab dan amanah dengan lebih baik berbanding dengan parti-parti lain yang membentuk dan memimpin kerajaan di negeri-negeri lain.

Menurut beliau rakyat sedang melihat pelbagai parti yang menjadi kerajaan di negeri-negeri lain dengan perbandingan pemerintahan PAS di Terengganu dan Kelantan.

"Justeru kita (PAS) perlu menunaikan tanggungjawab sepenuhnya supaya membuka mata seluruh rakyat bukan sahaja di negeri Terengganu sahaja tetapi seluruh rakyat Malaysia, bahawa PAS mampu untuk menunaikan tanggungjawab dan amanah dengan lebih baik berbanding dengan parti-parti lain yang menjadi ketua kerajaan di negeri-negeri lain," jelasnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Ijtima' Kepimpinan PAS Terengganu di Dewan Berlian Majlis Perbandaran Kemaman di sini semalam.

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan seluruh kepimpinan tertinggi PAS Negeri Terengganu hadir dalam majlis tersebut.

Menurut beliau rakyat mahu PAS menjadi harapan bagi rakyat seluruh Malaysia sebagai parti yang mampu membawa perubahan sebenar dalam negara.

Katanya, rakyat menyaksikan kerajaan Pakatan Harapan (PH) merungkai apa sahaja semahunya dalam pentadbiran Kerajaan Persekutuan.

Ia bermula tidak mempercayai sesiapapun dalam pentadbiran kerajaan sedia ada, mempersalahkan semua orang kecuali diri mereka sendiri.

"Mencari seribu alasan untuk tidak melaksanakan janji pilihan raya dengan semuanya mempersalahkan orang lain.

"Memecat siapa sahaja semahunya tanpa diberi peluang untuk membela diri dan sebagainya. Itulah tabiat yang sedang kita hadapi oleh kerajaan pimpinan parti orang lain di peringkat persekutuan," jelasnya lagi.

Seluruh rakyat katanya sedang memerhatikan semua perkara ini.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rhu Rendang berkata, pegawai-pegawai di peringkat persekutuan,sedang berbicara sesama mereka dengan hati yang lemas dan ada yang sudah menyalahkan diri masing-masing kerana memberi undi kepada parti terbabit dalam PRU 14 yang lalu.

Katanya, setengahnya bertindak demikian semata-mata kerana geram kepada kerajaan Umno/BN.

"Bagi kita di Terengganu, jika diikutkan hati kita ingin bertindak sama dengan kerajaan pusat hari ini kerana kita dinafikan hak dan dizalimi sekian lama.

"Mungkin terdetik di hati kita setelah menang pilihan raya umum pada 9 Mei baru-baru ini, kita akan memecat mereka bersama parti lawan dalam pentadbiran kerajaan, agensi dan GLC, mengambil tindakan disiplin seterusnya melantik di kalangan kita memerintah dengan selesa untuk membawa agenda tanpa halangan, tanpa ada kemungkinan sabotaj dan sebagainya.

Bagaimanapun PAS tidak berbuat demikian kerana kemenangan dalam PRU 14 baru-baru ini bukan sepenuhnya hasil dari undi ahli parti itu semata-mata.

Kemenangan PAS di Terengganu berpunca dari jentera parti lawan tidak bergerak, kebencian terhadap mantan perdana menteri dan parti lawan terpalit sama (dengan tuduhan sekandal) sehingga ditolak oleh rakyat dalam PRU 14. (Teganukita)

2 comments:

Anonymous said...

Insya-Allah PAS!

Terutamanya Pemimpin AGUNG Orang Asal Islam/Melayu kita, YAB DS Tuan Guru Hj. Abd. Hadi Awang- yg. telah berjaya MENYATUKan umat ISLAM di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni - utk. MEMERDEKAkan Tanah MELAYU kita dr. rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, yg. makin BUAS, GANAS dan KEJAM!

GABUNGAN PAS-UMNO-PERKASA-G3 - insya-ALLAH!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tak habis2 si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PAR*A DAPbangkai anjing KURAP HOMO JIJIK HOMO -KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni nak mengHINA/mengGERTAK/memPROVOKASI Islam/umatnya!! Boleh pula MENUDUH para pemimpin PAS sbg. ‘Pedofil‘, hanya kerana mengHARAMkan HIBURAN kat KELANTAN?!! BINATANG betul!! Tapi asyik bangsa ORANG ASAL islam/Melayu kita yg. diTANGKAP oleh KD* yg. dah diANJINGkan oleh si yiddin- GILA SEKS dgn. BINI Cina Hakim tu!!

Tgk. Si BETINA SUNDAL PELACUR PAR*A HINDU BANGKAI BABI DAPanjing ni!!! UMNO-PAS mesti buat REPOT POLIS di PELBAGAI Balai Polis, sbb. MO DAJAL terbaru KD* ni ialah akan MENAHAN REMAN di setiap BALAI POLIS yg. ada REPOT POLIS ke atas mana2 PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita spt. PAPA GOMO skrg. (maknanya selepas SELESAI reman di satu BALAI POLIS, diREMAN pula di BALAI POLIS lain)!! JILAKA betul si yiddinBARUA ni!!

Itulah, dgn. bangsa Islam/Melayu aja si yiddinBANGKAI ni BERANI – tapi, dgn. PENDATANG2 PAR*A termsk. PENGGANAS2/PERUSUH2 PAR*A HINDU amat BUAS spt. BINATANG di KUIL tu, PENAKUT nak MAMPOS, bahkan diHADIAHkan pula 4000 KERAKYATAN pd. PENJAJAH2 dr. INDIA baru2 ni (ini blm. termsk. BERIBU lagi ANAK BERANAK depa dr. INDIA dan SRI LANKA – sbb. puak PENGGANAS PAR*A HINDU Tamil Eelam Sri Lanka mmg. gunakan PASSPORT PALSU India), yg. akan MERESAP msk. ATM/APM/POLIS/JPA kita!! Lihat di -

Di - http://www.abuleman.com/2018/12/orang-islam-kelantan-pidophile-jadikan-kanak-hiburan.html

(Tok Terkedu)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails