Monday, December 03, 2018

K'jaan PH Hidupkan Semula Akta Hasutan. 2X5 BN?


Kerajaan Hidupkan Semula Akta Hasutan Dengan 3 Syarat


KUALA LUMPUR : Kerajaan akan mengguna pakai beberapa akta yang kini dalam moratorium (penggantungan) jika ada kesalahan mempunyai unsur ancaman kepada keselamatan negara, orang awam dan mencetuskan ketegangan kaum.
Akta dalam moratorium ketika ini, antaranya Akta Hasutan 1948; Seksyen 223 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998; Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (SOSMA) 2012 (Akta 747); Akta Pencegahan Keganasan (POTA) dan Akta Pencegahan jenayah 1959 (POCA).
Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo, berkata perkara itu dipersetujui jemaah menteri ketika mesyuarat Kabinet, Jumaat lalu.

“Jumaat lalu, Jemaah menteri sudah bincang dan keputusan ini dipersetujui, akta dalam moratorium ini akan diguna pakai untuk tiga keadaan kesalahan khas.
“Penggunaan akta berkenaan (dalam moratorium) akan diteruskan buat masa ini. Cadangan pindaan masih dalam proses, dan akan diumumkan apabila kerajaan siap merangka dasar baharu,” katanya kepada media selepas merasmikan Persidangan Pembangunan Strategi Keselamatan Siber Kebangsaan di sini, hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, bahawa kerajaan bersetuju menggunakan akta dalam moratorium dalam isu kontroversi rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, di USJ 25, Subang Jaya.
Muhyiddin berkata dua akta itu adalah Akta Hasutan 1948 dan Akta CMA.
Ketika ditanya dakwaan salah laku gangguan seksual di stesen radio berbahasa Inggeris BFM 89.9, Gobind berkata pihaknya maklum isu berkenaan dan akan menyiasat lanjut.
“Kita akan minta (siasat) BFM beri penjelasan dan laporan berhubung isu ini. Buat masa ini, saya tidak boleh ulas lanjut,” katanya.
Ketika ditanya perkembangan penubuhan Majlis Media Negara, Gobind berkata ia masih dalam peringkat perbincangan.
“Kita belum tubuhkan (Majlis Media) tetapi sedang jalankan perbincangan susulan. Kalau ada struktur, kita akan umumkan,” katanya.
Mengulas pelantikan selebriti, Hans Isaac sebagai Timbalan Ketua Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), Gobind berkata beliau akan membuat pengumuman dalam minggu ini. – BH
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Kerajaan PH hidupkan semula Akta Hasutan, rupanya 2X5 dengan BN?

6 comments:

Anonymous said...

Bukankah dahulu semasa pakatan munafik liberal-kafir harbi menjadi pembangkang, puak pakatan sibuk menentang akta hasutan dll ? Malangnya apabila puak pakatan berkuasa, puak pakatan mahu meneruskan dan menggunakan akta hasutan dll untuk menindas hak kebebasan rakyat untuk bersuara dll !!!

Puak pakatan lidah biawak, lain di mulut lain di hati ! Maka tiada perbezaan antara puak pakatan dan puak Nazi.

Anonymous said...

Itulah; PENIPU betul si rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS! Dah BEBASkan GENG2 KONGSI GELAP PAR*A/CINA bawah AKTA PERTUBUHAN sewenangnya - lepas tu baru TAK nak HAPUSkan pula Akta2 ni!

RUSUHAN KUIL oleh PENGGANAS2 BANGKAI BABI PAR*A HINDU hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka tu mmg. diRANCANG oleh madey PAR*A/DAPbangkai ANJING ni - sbg. ALASAN, utk. MENGEKALkan AKTA2 ni, utk. mengHALANG KEBEBASAN BERSUARA dan MENANGKAP hanya PEJUANG2 KEMERDEKAAN dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita nanti, mcm. PAPA GOMO, dan terutamanya pd. 08/12 nanti! LICIK betul PERMAINAN BANGKAI BABI madey PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Juga, Habislah FINAS kita! Mcm. mana seorg. ARTIS boleh jadi Timb. Pengarah FINAS @Pengarah FINAS?!! Mana SPRM oi! Tapi TAK guna pun, sbb. SP*M ni dah diANJINGkan oleh syukriHOMO tu?!! SIASAT habis2an!

Dahlah makin bnyk FILEM2/DRAMA2 Islam/Melayu kita dah jadi mcm. produksi2 PORNO/HOMO KEJADAH-ala HOLLYWOOD Zionis Freemason!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

11.45

Hehehe biaq kan depa syok jap bro. Sementara dap ada kuasa sikit ni dapatla khadam2 ni dedak gred c. Nak bagi gred b memang tak layak la sebab level otak bontot kuali.

Citer banyak layan si kulup2 kat sini tak guna bro. Himpunan ummah nanti yang penting datang ok. Yang jauh utara selatan ramai turun. Yang dekat2 jangan la tak datang yer

Anonymous said...

Yg. luHOMO 1140-si BANGKAI BABI PARASIT-si PENAKUT DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis, nak mengHINA Islam/umatnya dan PAS apahal?!!KEPARAT lu BABI!!

Yang akan MAMPOS, diLUPUSkan dan MEMBUSUK sampai ke EKOQ, adalah parti paling RASUAH

Duboq
Anjing
Peliwat

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Depa tu dulu pun dari umno. Cuma tukar pakaian jer, tapi mentaliti tak berubah. Busuk juga macam yang dulu dulu. Najib tu murid mahathir. Sekarang guru dapat kuasa semula. Lagi banyak le murid murid yang otak kuning. Cuma sekarang mahathir teruk w pun berkuasa, taring udah reput,kuku sudah tumpul, maka sangguplah jadi anj__g dap. Janji adi pm, kedaulatan islam dan melayu belakang kira.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails