Wednesday, December 26, 2018

Ini, Surat Dr Mujahid Buat YB Nurul Izzah. Romantik Nampaknya..


‘Kekanda Tidak Boleh Tidur Bimbangkan Adinda..’ – Surat Terbuka Dr Mujahid Buat YB Nurul Izzah (ohbulan.com)
December 26th, 2018 | by Shafika 

Minggu lepas, YB Nurul Izzah membuat langkah mengejutkan apabila beliau meletakkan jawatan sebagai Naib Presiden PKR dan Ketua Parti Negeri Pulau Pinang. Beliau turut mengatakan tidak akan menarik balik perletakan jawatannya itu.
Terbaru, menggunakan kata ganti nama ‘Kanda’ dan ‘Adinda’, surat terbuka Dr Mujahid buat YB Nurul Izzah berjaya menarik perhatian netizen. Beliau berharap agar Nurul Izzah sebagai puteri reformasi terus menjadi cahaya panduan bagi para remaja untuk membentuk negara yang lebih baik.

Golongan muda mencontohi puteri ini

Kekanda tidak mahu adinda tumpas

Adinda mewarisi ketokohan politik

Kekanda menghargai persahabatan kita

Kekanda yakin kebolehan adinda

Dalam perjuangan tak boleh merajuk

Kekanda mahu kebaikan politik di masa hadapan

Kekanda menghormati keputusan adinda

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Maaf Dr Mujahid, gurau-gurau saja noo..

5 comments:

cikminah said...

Apa salahnya Dr.Mujahid tulis surat cinta kat NurulIzzah. Dia gentleman, buat secara terbuka. Bukan sorok-sorok.Eloklah tu, terpulang pada Izzah dan Bang Non. Bang Non takda bising pun. Ibnu pun layak mencuba nasib. Mana tahu - untung sabut, timbul. Jangan jeles. Fikirlah cara utuk menawan hati Izzah. Mungkin Ibnu boleh betzanji atau berqasidah di depan balkoni rumah Izzah. The best man win.

Poor Indon said...

Elok Mujahat terus pinang Janda Izzah.sebagai bini no.2, bukan luak pun! Nanti Mujahat ada peluang jadi PM yg ke 9!!

Anonymous said...

*pinjam dari kata2 filem nujum pak belalang*
Eeii.. tak sesuai langsung dgn janggut berjambang YB Mujahod dgn YB Nurul
tapi kalau Pak Ibnu dgn YB Nurul bagai `pinang dibelah dua....`

Anonymous said...

Ini bukti british tidak pernah menjajah Tanah Melayu. British diberi mandat oleh Sultan mentadbir. Sebab itulah Kesultanan Melayu masih wujud hingga ke ke hari ini. Semasa Tanah Melayu merdeka, Sultan yang memberi mandat. Jika kita dijajah, british yang beri mandat. Penyatuan yang bakal wujud ialah Penyatuan Umat Islam Nusantara. Bangsa Indonesia = Bangsa Melayu = Bangsa Nusantara.

Kedatangan british/belanda/portugis telah menyusahkan Bangsa Nusantara dimana mereka telah membawa pendatang2 luar ke sini. Pada peringkat awalnya pendatang2 ini berhemah untuk mendapatkan tempat menumpang teduh dan mencari rezki, waima memberi banyak perlindungan kepada mereka ketika jepun menyerang Tanah Melayu. Malangnya hari ini, anak cucu mereka lupa sejarah dan telah menjadi tamak haloba.

Allahuakbar!

Sila click link ini. Good info:

https://youtu.be/GXWUVnzoGrY

Anonymous said...

British tak jajah tapi british kontrol...bayar cukai kpd british ikut undang2 british...raja jaga soal ugama sahaja...british nak tubuh malayan union sultan tak boleh buat ape2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails