Saturday, December 08, 2018

Ini, Berita Hangat ICERD. Jom!

Hasil carian imej untuk himpunan Icerd

Hasil carian web

7 comments:

Anonymous said...

Anon 2:36 Tak payahlah nak buat komen bodoh. Kalau kau ada banyak duit pegilah beli rumah kedai tu. Tapi kalau kantong kau sendiri kering, pegilah buat rumah haram di bandar tu. Jangan hanya lagak macam orang pandai semuanya. Banyak bodoh lah ini orang. Amma, poodah.

Anonymous said...

Anom 2;36 kalau orng otak dekat lutut tu adalah malayu yg sokong pakatandap yg ambil mahatir yg 20 thn jdi presiden umno yg hang kata melayu diskriminate oleh pendatang separuh bawah mahatir mano..bai,,hang ni mlayu mano..yop..stupid pii dah..mai sini jadi sbahagian dr org islam tak kira pas/umno/pan/pbpm lupakan bangsa dap,,

Anonymous said...

Hadi puji DAP, sedia kerjasama jika ditawar

By Muhamad Izwan Mohd Zubit - 28 Mei 2018

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Abdul Hadi Awang memuji tindakan parti DAP yang matang apabila tidak lagi mengeluarkan kenyataan yang berisiko menjejaskan keharmonian umat Islam selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) baru-baru ini.

Presiden Pas itu berkata ia suatu perkembangan yang positif apabila parti komponen Pakatan Harapan itu tidak lagi mengeluarkan kenyataan-kenyataan menyentuh berhubung hak masyarakat Islam walhal mengetahui mereka tidak berhak untuk bercakap mengenainya.

“Saya harap ini diteruskan. Hak orang Islam, biar orang Islam yang bercakap. Mereka boleh bela hak bagi kaum mereka sendiri dan Islam tak ganggu hak mereka,” kata beliau semasa wawancara dalam Astro Awani hari ini.

Beliau juga menyatakan tidak bermasalah untuk Pas bekerjasama sekiranya veteran DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menghulurkan tangan kepadanya.

“Ya, kita terima semua. sebab itu saya memperkenalkan konsep taawun, kerjasama ke arah yang baik, tidak bekerjasama bagi perkara yang tidak baik,” katanya.

Pada 3 Jun 2015, Dewan Ulama Pas Pusat sebulat suara meluluskan usul tergempar untuk memutuskan kerjasama politik dengan DAP pada Muktamar Tahunan Dewan Ulama Pas ke-54 yang berlangsung di Gombak, Selangor.

Pas juga tidak menyertai Pakatan Harapan semasa PRU14 lalu sebaliknya menubuhkan gabungan pembangkang lain dikenali sebagai Gagasan Sejahtera. – MalaysiaGazette

Anonymous said...

UMNO sedia jalin kerjasama, termasuk dengan DAP - Annuar Musa

Astro Awani | Published Ogos 10, 2018 08:28 MYT
ANNUAR: UMNO sedia jalin bekerjasama dengan mana-mana parti, termasuk DAP. -Gambar fail
ANNUAR: UMNO sedia jalin bekerjasama dengan mana-mana parti, termasuk DAP. -Gambar fail

KUALA LUMPUR: : UMNO sedia jalin bekerjasama dengan mana-mana parti, termasuk DAP.

Demikian tegas Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa yang menambah bahawa UMNO tidak boleh terus tegar dalam era Malaysia Baharu ketika melalui 'fasa baharu', lapor The Malaysian Insight.

"Kita (UMNO) ingin terbuka kepada sebarang pilihan.

"Formula lama gabungan Barisan Nasional (BN) sudah ketinggalan zaman," katanya lagi.

Barisan Nasional (BN) dilapor digantung sementara ketika UMNO melalui 'fasa baharu' untuk mencari 'rakan politik' mereka.

Astro AWANI cuba mendapatkan Annuar Musa bagi penjelasan lanjut berhubung laporan ini.

Anonymous said...

Kumpulan peguam yang di pimpin oleh Lukman Sheriff dan Yusfarizal Yusoff membuat perkongsian berkenaan bahana sekiranya ICERD di ratifikasikan...

Akhirnya satu petisyen menolak ICERD di lancarkan oleh kumpulan peguam ini, dalam masa yang sama penerangan demi penerangan di lakukan mereka untuk membuka mata dan minda rakyat Malaysia

Anonymous said...

Pada waktu kemuncak himpunan Malaysiakini menganggarkan jumlah kedatangan ialah seramai kira-kira 80,000 namun ia berkurangan

sedikit demi sedikit menjelang akhir apabila hari mula hujan.

Bangkit pertahan agama

Polis pula menganggarkan kehadiran himpunan hari ini seramai 55,000 orang.

Nik Zawawi yang juga anggota parlimen Pasir Puteh berkata doa berkenaan dipohon semata-mata kerana Islam.

Siapa yg doakan pas tewas pru dan prk kerana pas tonggang iselam?...

Anonymous said...

Kerajaan tak.pernah cakap nak ratifikasi Icerd...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails