Sunday, March 04, 2018

S'gor, PP, Penindas, Kenaikan Cukai Hartanah Tampung Dana PKR/DAP.


KUALA LUMPUR- Kenaikan cukai hartanah secara mendadak di Selangor dan Pulau Pinang sejak tahun 2008 adalah untuk menampung perbelanjaan ahli politik PKR dan DAP di negeri-negeri tersebut, menurut Presiden Sukarelawan Malaysia Isham Jalil.
Isham berkata mengikut data kes Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), terdapat peningkatan kes rasuah di Selangor dan Pulau Pinang sejak 10 tahun kebelakangan ini susulan peningkatan mendadak hasil cukai dan perbelanjaan kerajaan negeri.
“Akibatnya rakyat ditekan untuk bayar cukai hartanah serta harga rumah yang melambung tinggi di Selangor dan Pulau Pinang akibat kautan cukai negeri yang tinggi ini,” katanya dalam temu bual dengan sebuah portal berita.
Tambahnya lagi, apabila kerajaan kedua-dua negeri itu menaikkan cukai hartanah dengan mendadak, mereka juga telah menaikkan gaji dan elaun mereka sendiri sehingga gaji menteri besar (MB) Selangor kini lebih tinggi daripada gaji perdana menteri.
“Saya rasa gaji MB Selangor perlu diturunkan sekurang-kurangnya sehingga masalah-masalah asas diselesaikan,” katanya sambil memberikan contoh masalah air, sampah sarap dan perumahan mampu milik.
“Elaun penjawat awam di Selangor mungkin boleh dinaikkan namun gaji MB perlu diturunkan ke paras yang lebih munasabah. Kita mahu (mereka) berkhidmat untuk rakyat, bukannya untuk kayakan diri sendiri,” katanya.– BERNAMA
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah kerajaan-kerajaan negeri penindas rakyat. Nak elakkan itu semua, undilah PAS. PAS pembela rakyat menurut garis panduan Islam. Selamat di dunia, selamat di akhirat.
UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

4 comments:

Anonymous said...



Wah hebat sungguh Pakatan Kleptokrasi pimpinan parti kafir harbi DA-Pig kencing rakyat dengan pelbagai janji hancing semasa PRU.

Sebelum dan semasa PRU, pemimpin-pemimpin Kleptokrasi sekular, liberal dan kafir harbi berceramah pong pang pong pang hapus rasuah pong pang pong pang hapus kronisme pong pang pong pang hapus salah guna kuasa pong pang pong pang hapus pecah amanah pong pang pong pang membela rakyat pong pang pong pang hapus Kleptokrasi ... bla.. bla ... bla ... bla....

Semakin hampir PRU14, semakin banyak skandal Kleptokrasi Pakatan Munafik Sekular Liberal pimpinan parti kafir harbi DA-Pig didedahkan dan disiasat oleh SPRM dll seperti:

(1) skandal banglo terlajak diskaun

(2) skandal kertas kerja RM300 juta

(3) skandal terowong

(4) skandal tanah rakyat

(5) skandal tanah kerajaan

(6) skandal merobohkan berpuluh kampung dan gerai perniagaan kaum Melayu Islam

(7) skandal projek kroni DA-Pig yang tidak mendapat kelulusan jabatan alam sekitar yang menyebabkan banjir kilat dan tanah runtuh yang menyebabkan kematian manusia.

(8) skandal lombong pasir

(9) skandal jua tanah masjid ! Wah tanah tapak masjid pun disamun !

(10) Dll

Jumlahnya ialah 66 skandal ! Wah hebat sungguh Pakatan Kleptokrasi pimpinan parti kafir harbi DA-Pig yang dipuja dan disembah oleh barua-barua dedak cap roket.!

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN March 3, 2018 at 5:28 PM:

Semakin hampir PRU14, semakin banyak skandal Kleptokrasi Pakatan Munafik Sekular Liberal pimpinan parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadamnya didedahkan dan sebilanga skandal ini telah atau sedang disiasat oleh SPRM dll seperti:

Anonymous said...


66 Skandal Kerajaan Kleptokrasi KAFIR HARBI

http://www.pru14.tv/2018/01/16/66-skandal-kerajaan-kleptokrasi-dap-pulau-pinang/

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/16/66-skandal-kerajaan-kleptokrasi-dap-pulau-pinang/

Anonymous said...

Alamak aku duduk Kedah pun naik juga cukai, ni mesti kerajaan DAP naikkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails