Monday, March 05, 2018

Bapa, &Anak Perempuan Lakukan Seks Bebas.

Bapa, anak perempuan lakukan sumbang mahram dicekup
Malah, kedua-dua mereka diarahkan supaya tidak berhubung antara satu sama lain. - Foto Metro.co.uk/Panama City Police

SEORANG lelaki dan anak perempuan didakwa melakukan perbuatan sumbang mahram selepas didapati melakukan hubungan seks di sebuah taman berhampiran rumah mereka.

Suspek Justin Bunn, 39 dan anak perempuannya, Taylor berusia 19 tahun dikatakan melakukan perbuatan sumbang itu di sebuah taman yang terletak kira-kira lima kilometer dari rumah mereka di Panama City, Florida.


Berdasarkan laporan polis, saksi mendakwa melihat kedua-dua beranak itu melakukan hubungan seks di taman tersebut, lapor Metro.co.uk.

Sebaik sahaja ditahan, Justin mengaku melakukan hubungan seks dengan anak perempuannya dan mendakwa ia hanya salah satu 'insiden terpencil'.

Hakim bagaimanapun membenarkan ikat jamin RM20,000 (USD 5,000) kepada Justin. Manakala anak perempuannya diperintahkan membayar RM4,000 (USD 1,000).

Malah, kedua-dua mereka diarahkan supaya tidak berhubung antara satu sama lain.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah padahnya seks bebas terbabas, konon undang-undang mereka yang maju, tapi sebenarnya makin mundur ke belakang, ke zaman jahiliah bersalutkan moden.

Bagaimana untuk menormalkan balik manusia yang bebas terbabas dan sesat bangat itu? Inilah jalan terbaik penyelesaian dari Malaysia, iaitu...

UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

33 comments:

Anonymous said...

Kelantan Kes Sumbang Mahram diantara yg tertinggi. Lebih 25 tahun perintah Kelantan. Masih lagi bergelut dengan masalah moral. Piiiraaah....Sembang je lebih....

Anonymous said...

Lagi berbelit serban, lagi kuat godaan syaitan. Dengan dedak pun ramai tertewas.....

Anonymous said...

Dari Anon 10:34 maka terbuktilah beliau seorang PANDUSTA. WALAUPUN DI TANYA BERIBU2 KALI PANDUSTA MASIH TAK BOLEH MENJAWAB. AL MAKLUM KETUA HILANG PINGAT, MIMPI 15 KALI DAN BUSINESS SUMBU AJAIB KINAT MINYAK

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

HUJAH EVERGEEN RIDHUAN TEE YG TAK TERJAWAB OLEH PAN WALAUPUN OLEH MIKE SABU

Anonymous said...

MARI KITA TOLAK PAKATAN HARAPAN DEMI MENJAGA AKIDAH KITA

BUKANNYA BAWAH PAKATAN ADA BERKAT. TETAPI BAWAH PAKATAN BOLEH MURTAD. PKR, BERSATU DAN PAN....SHAME ON YOU


https://aidcnews.wordpress.com/2018/03/02/pakatan-dap-mahu-undang-undang-dipinda-bagi-kebenaran-umat-islam-murtad/

Pakatan DAP Mahu Undang-undang Dipinda Bagi Kebenaran Umat Islam Murtad

AIDCNews -02/03/18 –Kerajaan Negeri Sarawak harus meminda undang-undang negeri untuk memastikan terdapat garis panduan yang jelas bagi mereka yang ingin meninggalkan Islam, kata Pakatan Harapan (PH) hari ini.

Dalam sidang media bersama PH yang diketuai Chong Chieng Jen (Pengerusi DAP Sarawak), Baru Bian (Pengerusi PKR Sarawak) dan Mohammad Fidzuan Zaidi (Pengerusi Aamanah Sarawak), mereka menuntut agar prosedur operasi standard (SOP) digubal bagi membolehkan muslim yang telah murtad mendapatkan Surat Pelepasan yang akan membolehkan mereka diiktiraf secara rasmi sebagai tidak lagi beragama Islam.

“Prosedur Operasi Standard sangat diperlukan supaya mereka yang ingin menukar agama (murtad) jelas mengenai apa yang perlu dilakukan,” kata PH dalam satu kenyataan bersama yang dibacakan oleh pengerusi Amanah Sarawak, Fidzuan Zaidi dalam sidang media tersebut.

Jurucakap Pakatan DAP itu berkata pihak berkuasa perlu membenarkan peguam bukan Islam hadir di Mahkamah Syariah selepas Mahkamah Persekutuan membuat keputusan bahawa Mahkamah Syariah Sarawak mempunyai kuasa untuk mendengar kes-kes murtad.

Dalam sidang media itu, Pakatan DAP mempertahankan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian yang menjadi peguam untuk mewakili empat orang muslim yang mahu murtad di Mahkamah Persekutuan awal minggu ini.

“Dia (Baru) hanya membantu empat orang dalam kapasitinya sebagai peguam bela untuk melaksanakan hak mereka untuk memilih agama mereka sendiri.

“Dari fakta-fakta kes, jelas bahawa dia tidak ada kaitan dengan keputusan mereka untuk meninggalkan agama Islam dan mereka yang menuduh dia mempunyai agenda Kristian membuat pembohongan untuk tujuan mereka sendiri,” katanya.

Empat orang yang dibantu Baru itu adalah Sharifah Nooraffyzza binti Wan Hosen, Nur Mudzdhalifah Abdullah alias Jenny Peter, Mohd Syafiq Abdullah alias Tiong Choo Ting dan Selina Jau Abdullah alias Selina Jau.

Kesemua mereka mahu menukar agama dari Islam kepada Kristian.

Anonymous said...

5 Sebab mengapa PH patut di tolak:-

1- PH membela rakyat sebagai agenda utama, kita (PAS dan UMNO) menjaga kepentingan individu pemimpin dahulu dengan projek/dedak kerana alasan PM poket tebal, senang nak kelentong rakyat.

2- Pemimpin PH 99% berAMANAH, kalau semua pemimpin beramanah, hakim2 dan warden2 penjara akan kehilangan kerja. Jadi PASUMNO melantik pemimpin2 yang gilakan materialistik dan keduniaan ATAS ALASAN kalau semua pemimpin politik beramanah, SRPM akan"dibungkus" nanti sebab takde kerja yg nak buat. Kami kasihankan SPRM, polis, warder penjara dan hakim2....

3-Pemimpin kami pakai kenderaan mewah merc, audi. evoque dll dengan nombor plet khas. Kalau pemimpin pakai proton saga megavalve (macam pemimpin PH), jualan kereta akan jatuh merundum, so, peniaga keta nak makan apa....fikir la...

4- Janda?" Kamu bukan nak menggatal dengan janda. Pemimpin2 PASUMNO ni baik, tahu janda memang kesepian, sekadar nak menghiburkan janda tak kan tak boleh, lagi pun menggembiran orang lain digalak oleh agama Islam kita.

5- Fitnah, makian, cercaan dan pembohongan yang sering dilakukan kami (PASUMNO) adalah untuk MENGUJI KEPINTARAN PEMIMPIN PH, bukan apa. sekadar itu sahaja, tapi ramai pemimpin PH yg mengaji dan dapat menjawab tulahan-tulahan kami. Kami PASUMNO ni ramai yg berijazah tingkatan 3 termasulah MB Kedah, beberapa orang pimpinan PAS pusat dan Majlis Syura Ulama tapi bab lilit serban, kami sering mendapat JOHAN SEDUNIA.

Terima kasih.

Pembantu Kanan Pencacai Dedak PASUMNO,
Unit Blogger.

Mohd Zamani Bin Rajab said...

nak suruh orang usa pangkah pas ke???

Anonymous said...

12:02 PAS hanya parti untuk orang GILA......gila dedak...gila keta....gila nombor plet khas utk keta.....gila janda......gila fitnah......

QA said...

kamu tak nampakkah mereka menghukum sipelaku ? Itu bermakna undang2 mereka melarangnya. Sama juga mcm kita melarang. Tapi kamu ingat semua org mematuhinya ke ? Sebab itu kita menghukum. Ini bermakna kamu tak faham apa yg kamu baca.

Anonymous said...

Undi pas buat apa.. kalau suka memonteng parlimen.. kalau masuk pun jd pasu bunga.. hopeless.. pas sudah kena beli..

Anonymous said...

Semua barua ternakan Pakatan Mat Jenin pimpinan sifu evangelis sembang mau lebat, habuk pun tarak.

Semua dakwaan ciptaan barua dedak roket terhadap parti Islam pimpinan ulama Islam adalah fitnah kerana barua-barua tidak pernah menunjukkan sebarang bukti.

Ini bererti barua dan pemimpin Pakatan Mat Jenin pimpinan DA-Pig adalah pandusta dan panipu.

Anonymous said...

Semakin hampir PRU14, semakin banyak fitnah dicipta oleh barua ternakan mike selfie, kak jah liberal, mahafiraun, sifu evangelis dan tuang punahsihat DA-Pig untuk memfitnah, memaki hamun, mengutuk dan menghina perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam, umat Islam dan parti Islam PAS.

Ini bererti Pakatan Mat Jenin mengiktiraf PAS berpotensi untuk memenangi PRU 14.

Anonymous said...

Ulama baik tak balun DEDAK wei....

Anonymous said...

Sapa cakap ? Setakat Mr Husam hilang pingat baik tak payah

Mimpi 15 kali
Sumbu ajaib jimat minyak
Lagi kuat dari boy boy boy sebab power 10
Kambing Jamnapari

Anonymous said...

Minta PAN-Cho-Chai baca sikit Merdeka Centre. Tinggallah Pakatan Harapan menjadi Pakat2 Harap sahaja bagai mimpi Husam 15x

https://aidcnews.wordpress.com/2018/02/13/tsunami-melayu-untuk-pakatan-harapan-tidak-akan-berlaku-pru-14-merdeka-centre/

Tsunami Melayu Untuk Pakatan Harapan Tidak Akan Berlaku PRU-14 – Merdeka Centre

SATU hasil tinjauan Merdeka Centre yang baru-baru ini mendedahkan bagaimana undi orang Melayu akan terus kekal bersama BN dan PAS menjelang pilihan raya umum (PRU) yang akan datang perlu dilihat sebagai satu bentuk realiti di lapangan. Laporan kaji selidik agensi itu mendedahkan bahawa pengundi Melayu lebih mempercayai BN dan PAS berbanding gabungan empat parti pembangkang dalam Pakatan Harapan (PH).

Biarpun PH terus mempertikaikan hasil kajian tersebut sambil mendakwa sokongan dan undi orang Melayu kepada mereka semakin bertambah, hakikatnya dakwaan itu tidak didatangkan dengan data dan fakta. Ya, tidak dinafikan bahawa pakatan pembangkang kini mempunyai blok politik yang semakin besar dengan komponen yang bertambah, tetapi di sana tetap wujud beberapa faktor yang akan meminggirkan mereka daripada sokongan orang Melayu setidak-tidaknya untuk PRU-14 yang bakal menjengah tidak lama lagi.

Kepentingan Islam Dan Agenda Bumiputera

Rata-rata orang Melayu sangat sensitif dengan isu survival bangsa dan agama mereka di negara ini. Melihatkan agenda Melayu dan Islam semakin terhakis dengan beberapa insiden yang tidak diingini mutakhir ini, ramai yang percaya bahawa tidak ada pihak yang lebih baik untuk terus mempertahankan kepentingan kumpulan etnik majoriti itu di negara ini melainkan BN dan PAS. UMNO walaupun terus mengekalkan toleransi agama dan kaum dengan parti-parti komponen lain seperti MCA dan MIC, mereka tetap tidak goyah dan berganjak dalam isu-isu yang melibatkan kepentingan umat Islam dan orang Melayu.

UMNO adalah antara pihak yang paling ke hadapan dalam memperjuangkan nasib saudara Islam di seluruh pelusuk dunia khususnya dalam isu Palestin dan Rohingya di Myanmar. Selama beberapa tahun, UMNO dan PAS terus membuktikan bahawa mereka boleh berganding bahu bagi tujuan yang maha murni ini. Kedua-dua parti ini jugalah yang paling ke terkehadapan dalam penentangan terhadap beberapa perkara seperti penganjuran pesta arak, budaya LGBT dan penularan fahaman ateisme.

Malangnya, orang Melayu tidak melihat tindakan setegas ini diambil oleh parti majoriti Melayu dalam PH, baik AMANAH, PKR mahupun PPBM. Kenyataan yang dikeluarkan mereka berhubung isu-isu seperti ini, jika ada pun, terlalu berlapik dan berhati-hati, menggambarkan seolah-olah mereka cuba menjaga hati pihak-pihak tertentu. Dan rakyat bukanlah terlalu jahil untuk tahu dan faham siapakah pihak yang cuba dijaga hatinya itu.

Hakikat ini sejajar dengan dapatan hasil kajian Merdeka Center yang menunjukkan pengundi Melayu lebih khuatir mengenai hak mereka meliputi isu kedudukan Islam, peranan mereka dalam hala tuju ekonomi dan politik negara, dan juga persoalan bagaimana kemewahan ekonomi negara kembali diagihkan kepada mereka.

Maka atas kesedaran sebeginilah, ramai orang Melayu melihat hanya BN (UMNO) dan PAS sahaja yang boleh diharap bagi membela dan mempertahankan agenda agama dan bangsa mereka. PAS mungkin tidak akan berjaya membentuk kerajaan apabila ia memilih untuk bersendirian kali ini, tapi setidak-tidaknya undian orang Melayu untuk mereka boleh ‘menyelamatkan’ negara daripada jatuh ke tangan golongan ataupun kumpulan yang tidak sensitif terhadap isu-isu yang berkait rapat dengan Islam dan Melayu di negara ini.

Anonymous said...

Sambungan

Faktor Melayu Kelas Pertengahan

Ramai yang membuat telahan bahawa UMNO dan BN hanya mampu menjana sokongan orang Melayu di kawasan-kawasan pedalaman dan dalam kalangan mereka yang masih bergelut dengan masalah kemiskinan. Dalam erti kata lain, telahan ini cuba memberikan konotasi bahawa UMNO kini sudah jauh daripada rakyat kelas pertengahan yang semestinya sudah mempunyai taraf hidup yang lebih baik. Hakikatnya, pendapat sebegitu hanya tersanggah dengan sendirinya atas beberapa faktor dan realiti.

Perspektif cetek yang mengaitkan undi sokongan untuk PH dengan pengundi daripada kelas pertengahan juga sebenarnya tidak boleh diterima bulat-bulat, khususnya di Malaysia yang teguh berpegang dengan kontrak sosial. Biarpun di sana ada sebuah teori yang menyatakan bahawa peningkatan jumlah golongan kelas pertengahan menyumbang kepada peningkatan peralihan undi dalam kalangan rakyat di negara demokratik, ianya tidaklah tepat 100 peratus di Malaysia.

Bilangan jumlah rakyat kelas pertengahan di negara ini sememangnya sedang bertambah dengan mendadak. Namun di sana terdapat perbezaan antara Melayu kelas pertengahan dengan rakyat bukan Melayu daripada kelas sosial yang sama. Pengalaman yang diperolehi oleh orang Melayu dalam ‘pendakian’ mereka ke kelas pertengahan sememangnya berbeza daripada kaum-kaum yang lain.

Ketika rakyat kelas pertengahan bukan Melayu rata-ratanya berusaha dengan wang keringat dan titik peluh mereka sendiri, ramai orang Melayu sebenarnya begitu berterima kasih kepada kerajaan pimpinan BN selama ini atas segala bantuan dan pertolongan yang diterima mereka khususnya dalam sektor pendidikan dan perniagaan. Data yang sahih dan jelas menunjukkan bagaimana Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang diperkenalkan sebelum ini benar-benar mengangkat status ekonomi orang Melayu dengan mendadak, sekaligus merapatkan jurang ekonomi mereka dengan kaum lain khususnya kaum Cina.

Maka atas faktor tersebut, tidak hairanlah jika kita melihat UMNO masih mendapat kepercayaan yang tinggi daripada orang Melayu yang bukan sahaja datang daripada kelompok B40, bahkan ia turut disokong kuat oleh ramai orang Melayu daripada kelas pertengahan. Kebanyakan orang Melayu yang mendapat dan menikmati manfaat ini akan terus menjadi pengundi untuk beberapa PRU yang akan datang. Justeru, kita boleh menjangkakan bahawa undi orang Melayu daripada kelas ini tidak akan banyak beralih ke kem PH, setidak-tidaknya untuk PRU14 kelak.

Biarpun iklim ekonomi semasa dan kenaikan kos sara hidup rakyat dilihat memberikan sedikit ‘kelebihan’ kepada PH untuk meraih sokongan rakyat, apa yang pasti orang Melayu kebanyakannya belum lagi yakin mengenai prospek pemerintahan PH pasca PRU kelak. Segalanya sangat membimbangkan pada mereka apabila membicarakan soal memberikan peluang kepada pembangkang untuk memerintah negara pada kali ini. Di sebalik keyakinan PH bahawa mereka kini menikmati sokongan yang semakin meningkat dalam kalangan orang Melayu, mereka juga sebenarnya telah beberapa kali mengakui bahawa mereka berdepan tugas yang sukar untuk mencetuskan tsunami Melayu pada edisi PRU yang bakal tiba – malaysianaccess

Anonymous said...

Lagi berbelit lagi kurang oksigen mengalir ke otak.

Anonymous said...

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/guan-eng-lebih-banyak-ponteng-mesyuarat-pakatan-dari-hadi-kata-mustapa-ali.html


Guan Eng lebih banyak ponteng mesyuarat Pakatan dari Hadi, kata Mustapa Ali

Nampaknya makin lama makin kusut kisah dalam kelambu Pakatan Rakyat ini... terbaru mengenai Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menyerang Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan PAS dalam Konvensyen DAP Ahad lalu.

Lim Guan Eng menyifatkan dalam Pakatan, ada parti yang ‘cakap tak serupa bikin’.

Menurut beliau, parti itu bukan sahaja tidak menunaikan janji, malahan juga tidak menunjukkan komitmen kepada pakatan.

“Itulah sebabnya di peringkat nasional, sungguhpun kita ada mesyuarat PR, tetapi saya rasa ia kurang berkesan selagi perkara ini (komitmen kepada pakatan) tidak diputuskan. Kita hendak lihat komitmen bahawa perjanjian yang dicapai, akan dilaksanakan. Jangan hari ini buat keputusan, esok hari cakap ia ditolak oleh presiden (parti).

"Presiden pun boleh tolak (keputusan) jawatankuasa tertinggi, kita tak tahu macam mana nak berurusan dengan parti macam ini,” kata Setiausaha Agung DAP itu.

Berikutan itu pada Rabu, PAS melahirkan rasa kecewa dengan tindakan Guan Eng yang menyerang Presiden PAS secara terbuka.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata, tindakan Guan Eng yang membangkitkan soal ketidakhadiran Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ke Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat, merupakan perkara remeh yang tidak perlu diperbesar.

"Perlu diingat, kerjasama dalam konteks tahaluf siyasi adalah antara parti dengan parti, bukan individu dengan individu.

"Jika secara perbandingan, sejak 2008 Guan Eng lebih banyak tak hadir ke mesyuarat PR berbanding Tuan Guru Abdul Hadi. Tetapi itu bukan isu besar," kata beliau dipetik dari Harakahdaily.

Mustafa menjelaskan, setakat ini tidak pernah berlaku sesuatu keputusan tidak dapat dibuat sekalipun kedua-dua mereka tidak hadir ke mesyuarat.

Hakikatnya, setiap wakil parti ujar Mustafa, sentiasa datang ke mesyuarat dan keputusan boleh dibuat tanpa sebarang masalah.

"Antara yang selalu hadir ialah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar yang mempengerusikan mesyuarat, Lim Kit Siang sebagai wakil DAP dan saya sebagai wakil PAS. Tidak ada masalah," jelasnya.

Menurut Mustafa lagi, pemimpin mana-mana parti dalam Pakatan Rakyat termasuk Guan Eng sepatutnya berpegang kepada etika bahawa tidak boleh campur tangan dalam isu dalaman parti lain.

"Semua parti ada masalah dalaman. Tapi biar masing-masing parti selesaikan sendiri masalah mereka tanpa campur tangan luar.

"PAS sendiri tidak pernah campur tangan isu dalaman DAP. Saya minta Guan Eng hentikan tindakan membangkitkan isu remeh temeh ini," tegas beliau.

Sebelum ini Agendadaily melaporkan rasa tidak puas hati ramai pemimpin PAS berkaitan kenyataan Guan Eng itu.

Rata-rata mereka kesal dengan keceluparan Ketua Menteri Pulau Pinang tersebut terhadap PAS dan Abdul Hadi.-6/11/2014

Anonymous said...

5 Sebab mengapa Pakatan Mat Jenin patut di tolak:-

1- Pakatan Mat Jenin membela pemimpin dan kroni sebagai agenda utama, kita (Pakatan Mat Jenin) menjaga kepentingan individu pemimpin dan kroni dahulu dengan projek/dedak kerana senang nak kencing rakyat. Rakyat sudah tentu berbangga dengan Pakatan Mat Jenin kerana berjaya membina rumah-rumah dengan harga mampu tengok sahaja.

2- Pemimpin Pakatan Mat Jenin 99% pecah amanah supaya pihak berkuasa sentiasa sibuk. Jadi Pakatan Mat Jenin melantik pemimpin2 gila yang gilakan materialistik dan keduniaan ATAS ALASAN kalau semua pemimpin Pakatan Mat Jenin beramanah, pihak berkuasa takde kerja yg nak buat. Kami kasihankan pihak berkuasa....

3-Pemimpin Pakatan Mat Jenin kami beli banglo terlajak diskaun dan bijak melakukan skandal tanah rakyat dan tanah kerajaan , projek kroni dan bini, skandal terowong , skandal kertas kerja, skandal roboh berpuluh kampung Melayu Islam so, kroni Pakatan Mat Jenin nak makan apa jika tidak ada skandal ....fikir la... Sokonglah skandal-skandal kami supaya Pakatan Mat Jenin boleh baham semua kekayaan negeri.

4- Janda?" Kami bukan nak menggatal dengan janda. Kami menggatal dengan aktivis wanita roket yang boleh diajak minum arak, berpelukan, menari dan ..... , sekadar nak menghiburkan aktivis wanita roket tak kan tak boleh, lagi pun menggembiran orang lain digalak oleh Pakatan Mat Jenin hasil ajaran sifu banglo terlajak diskaun kita.

5- Fitnah, makian, cercaan dan pembohongan yang sering dilakukan kami (Pakatan Mat Jenin) adalah untuk MEMENUHI HAWA NAFSU SERAKAH PEMIMPIN Pakatan Mat Jenin yang penuh dengan hasad dengki seperti kami, bukan apa. sekadar itu sahaja, tapi ramai pemimpin Pakatan Mat Jenin yg JAHIL MUARRAKAB dan bangga menerima setiap fitnah yang kami cipta.

Kami dan pemimpin-pemimpin Pakatan Mat Jenin ni ramai yg menerima 'ijazah' dari tadika maka tidak hairanlah kami dan pemimpin-pemimpin Pakatan Mat Jenin bodoh seperti lembu tapi bab putar belit fakta menjadi fitnah dan memaki hamun, kami sering mendapat JOHAN SEDONIA dan dianugerah oleh kepala bapak rejim pengganas Israel..

Terima kasih.

Pembantu Kanan Pencacai Dedak Pakatan Mat Jenin,
Unit Cybertrooper Kacang Merah (Red Beans Army)

Anonymous said...

Punya kalut nak bentang ruu355.. bila ada peluang.. either ponteng.. tangguhkan atau jadi flower pot.. nak tegakkan Islam lagu mana tuu..

Anonymous said...

Alhamdulillah semua hujah dapat dipatahkan oleh Hujah Evergreen Yg DAP anti Islam

WALAUPUN DI TANYA BERIBU2 KALI PANDUSTA MASIH TAK BOLEH MENJAWAB. AL MAKLUM KETUA HILANG PINGAT, MIMPI 15 KALI DAN BUSINESS SUMBU AJAIB KINAT MINYAK

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

BARUA TERNAKAN DA-Pig ADALAH KEPALA BABAK HIPOKRIT

Barua-barua ternakan Sifu evangelis banglo terlajak diskaun , tuang punahsihat DA-Pig, Mike Selfie, kak Jah dan MahaFiraun sibuk mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa bukti untuk memfitnah dan menghina perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam dan parti Islam PAS kerana barua-barua ini dan pemimpin mereka yakin parti PAS pimpinan ulama Islam berpotensi untuk memenangi PRU14 dengan sokongan umat Islam yang merupakan 65% rakyat negara ini.

Malangnya barua-barua ini adalah khadam-khadam sifu evangelis yang buta, pekak, bisu dan dungu kerana diam membisu seperti syaitan bisu dan membiarkan sifu evangelis banglo terlajak diskaun, khadam-khadam dan kroni-kroninya mengumpul kekayaan melalui 66 skandal seperti skandal banglo, skandal tanah rakyat, skandal tanah kerajaan, skandal kroni dan bini, skandal terowong, skandal kertas kertas, skandal roboh berpuluh kampung Melayu Islam dll.


Anonymous said...



Pembetulan komen March 5, 2018 at 7:22 PM:

BARUA TERNAKAN DA-Pig ADALAH KEPALA BAPAK HIPOKRIT

Anonymous said...


Wahai umat Islam, berhati-hatilah dengan pelbagai tipu daya barua-barua ternakan DA-Pig yang menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di atas kerana tipu daya barua-barua ini boleh menyesatkan manusia ke neraka.

Barua-barua ini amat membenci perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam dan parti Islam kerana parti Islam PAS pimpinan ulama Islam menentang semua bentuk kemungkaran, kesesatan dan murtad yang diperjuangkan oleh Pakatan Sesat pimpinan sifu evangelis.



Anonymous said...


Anon 7:29 PM,

Kita tidak akan mengikut barua-barua ternakan DA-Pig dan ostad-ostad PANIPU ternakan DA-Pig.

Kita akan solat mengikut imam yang cintakan Allah dan RasulNya bukan imam yang cintakan sifu evangelis yang menentang dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

729( PAS menentang kemungkaran? Bagi tau apa yg PAS tentang GST? Tentang 1MDB? Tentang UMNO yang sah menzalimi rakyat. Pirah, PAS tak tentang pun MALAH MENYOKONG BN UMNO dan dasar-dasar kiezaliman BN UMNO. Sama ada PAS atau UMNO, sama sahaja kedua-dua parti ni.

HADIGOL said...

sapa kamu yg kata dap jamin neraka diakhirat.. pas bawa kebahgiaan sampai akhirat.

itu merosakkn akidah tau. syurga neraka urusan allah bkn ditentukn parti. kamu promot parti itu agama ye.

so klu byk dosa truskn dgn dosa tu... hnya perlu masuk pas..kamu selamat? bodoh jahil betul.

klu kamu btul akidah byk ibadat pun klu masuk dap.. masuk neraka?

wahai si bodoh..kamu dh samakn dap dgn tuhan blh jamin org ke neraka.

inilah akibat mnggunakan agama utk politik. org pas bebas rompak rogol rasuah... gerenti syurga jg?

begitu sekali kamu sesat...sgt bodoh dn buta hati.

Taikuching said...

Astaghfirullah, anda telah menghina nabi.

Ibnu Hasyim said...

Saya Ibnu Hasyim membuat kenyataan itu.

"UNDILAH PAS dalam PRU14
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?"

Ya, silakan beri hujah pertahankan pandangan kamu itu. Hujah Quran, hadis atau Marxis, Mao Tse-tung atau ape-ape je lah.

Boleh juga kalau nak bertemu atau berforam atau lain-lain. Sila catatkan nama sebenar, no tel, bangsa, agama, supaya masing-masing bertanggung jawab.

Sekian. harap dapat sambutan.

Anonymous said...


Barua dedak roket 7:36 PM,

(1) Bagi tau apa yg PAS tentang GST?

PAS menegaskan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah bercanggah dengan Islam

Sumber: https://www.malaysiakini.com/news/380822#BTGbgGkrqvXYEzMz.99 )

Dewan Ulamak Pas ulangi pendirian GST haram
Sumber: www.sinarharian.com.my

(2) Tentang 1MDB?

Pada 9 Mei 2015, Dato’ Seri Tuan Guru Presiden PAS telah memberi respons dan mendesak kerajaan untuk membentangkan hasil bedah siasatan kepada ahli Parlimen dan menyatakan kekecewaan beliau terhadap tindakan kerajaan yang gagal memulihkan kepercayaan rakyat serta menggesa kerajaan mengemukakan penyelesaian yang berkesan.

Sumber: http://www.harakahdaily.net/index.php/arkib/2004-pendirian-presiden-pas-konsisten-dalam-isu-1mdb

(3) PAS tak tentang pun MALAH MENYOKONG BN UMNO dan dasar-dasar kiezaliman BN UMNO ???

Sedangkan umum mengetahui bahawa sudah puluhan tahun, Presiden PAS tegar melawan kezaliman yang zahir atau tersembunyi disebalik wayang kulit yang dipentaskan, tidak kira UMNO-BN atau parti yang sama sifatnya.

Bahkan sejarah perlawanan UMNO dan PAS dalam pilihan raya, 12 kali pilihanraya PAS berlawan di kerusi yang ditandingi UMNO termasuklah PRU14 akan datang.

Sumber: http://www.harakahdaily.net/index.php/arkib/2004-pendirian-presiden-pas-konsisten-dalam-isu-1mdb

KESIMPULAN:

Barua-barua ternakan Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah mencipta pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk menghina, memfitnaH, memburuk-burukkan dan memaki hamun perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Tindakan barua dan pemimpin Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig memfitnah PAS siang dan malam membuktikan:

(i) Barua dan pemimpin Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sedang ketakutan dan panik kerana PAS mempunyai potensi untuk memenangi PRU14.

(ii) Umat Islam telah melihat sikap Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam maka umat Islam akan menyokong dan mengundi PAS dalam PRU14 dan menolak dan memulaukan barua dan pemimpin Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig !

Anonymous said...

Assalamualaikum tuan Ibny Hasyim,

Saya juga mahu menyertai Tuan Ibnu Hasyim untuk berbahas dengan HADIGOL dan barua-barua sepertinya secara terbuka.

Jika perbahasan ini berlaku, saya mahu menyertainya. Tuan Ibnuhasyim boleh memaklumkannya secara terbuka dalam laman web tuan dan saya akan menghubungi tuan Ibnu Hasyim melalui email.
menyertai tuan berbahas dengan HADIGOL dan barua-barua sepertinya.

Sekian, terima kasih.

Ibnu Hasyim said...

Ya, t.kasih. Kita tunggu maklumat lanjut. Insya Allah.

Anonymous said...


Barua ternakan DA-Pig 8:16 PM telah mencipta pelbagai dakwaan karut untuk memfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

(1) Barua dedak roket menulis sapa kamu yg kata dap jamin neraka diakhirat.. pas bawa kebahgiaan sampai akhirat.

(1.1) DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee
Sumber: https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Selama ini DAP dan khadam-khadamnya telah menentang, memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti negara ini untuk mengamalkan ajaran Islam.

Tindakan DAP dan khadam-khadamnya jamin neraka diakhirat adalah benar kerana mereka menentang Allah dan RasulNya. Bukti:

Allah telah berfirman dalam Al-Qur'an yang bermaksud:

Dan sesiapa yang menentang (ajaran) Rasulullah sesudah terang nyata kepadanya kebenaran pertunjuk (yang dibawanya), dan ia pula mengikut jalan yang lain dari jalan orang-orang yang beriman, Kami akan memberikannya kuasa untuk melakukan (kesesatan) yang dipilihnya, dan (pada hari akhirat kelak) Kami akan memasukkannya ke dalam neraka jahanam; dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.
(An-Nisaa' 4:115)

Maka sesiapa sahaja yang bersekutu, berkerjasama dan bersekongkol dengan DAP menentang, memfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam, maka orang-orang tersebut tergolong kepada DAP juga dan mereka akan dihumban ke dalam neraka walaupun mereka solat 1000 kali sehari kerana iman mereka telah terbatal kecuali mereka bertaubat nasuha, mengucap dua kalimah syahadat dan kembali kepada ajaran Islam dan meninggalkan kesesatan.

Hadis “Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia dalam kalangan mereka” diriwayatkan daripada beberapa orang sahabat; AbdulLah bin ‘Umar, Huzaifah bin al-Yaman dan Anas bin Malik. Antara ahli hadis yang mengumpul hadis ini; Abu Daud, Ahmad bin Hanbal, Ibn Abi Syaibah, al-Bazzar dan lain-lain. Hadis dinilai oleh Ibn Taimiyyah (w. 728H) sebagai sahih, al-Iraqi (w. 806H) juga menilai sebagai sahih, Ibn Hajar al-‘Asqalani (w. 852H) menyatakan ia ‘hasan’ dan demikian juga al-Albani.


(1.2) Parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan berusaha merealisasikan umat Islam sebagai khalifah Allah dan agama Islam sebagai cara hidup umat Islam dengan menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam, melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan memartabatkan dan memperkasakan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah untuk kebaikan umat Islam dll.

Maka semua aktiviti Islam PAS adalah jihad dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam termasuk dalam pejuang Islam. Dan pejuang Islam akan dimasukkan ke dalam syurga yang penuh dengan pelbagai kenikmatan kerana rahmat Allah.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

(Mereka tetap tinggal) tetapi Rasulullah dan orang-orang yang beriman bersamanya, berjihad dengan harta benda dan jiwa mereka; dan mereka itulah orang-orang yang mendapat kebaikan, dan mereka itulah juga yang berjaya.

Allah telah menyediakan untuk mereka Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; yang demikian itulah kemenangan yang besar.

(At-Taubah 9: 88-89)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails