Sunday, March 04, 2018

Projek Terowong Tipu Rakyat,: Direman 4 Hari, Padan Muka DAP!

Projek terowong: Datuk direman empat hari

PUTRAJAYA: Seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' direman selama empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes rasuah berjumlah RM3 juta bagi mempengaruhi siasatan projek mega terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion di Pulau Pinang.

Perintah reman sehingga 6 Mac itu dikeluarkan Majistret Eng Kar Wen selepas membenarkan permohonan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini.

Terdahulu, lelaki berusia 64 tahun itu tiba di mahkamah pada 9.10 pagi dengan memakai pakaian lokap SPRM berwarna jingga dan tangan bergari.

Menurut laporan media, suspek ditahan di ibu negara pada 3.30 petang semalam dan merupakan individu kedua yang ditahan kerana dipercayai terlibat menerima wang bagi menutup siasatan kes projek mega itu.


Suspek dipercayai menerima RM3 juta daripada sebuah syarikat selepas dia dikatakan mampu 'menyelesaikan' siasatan yang sedang dijalankan SPRM.

Media turut melaporkan suspek telah meminta RM4 juta sebagai habuan namun jumlah berkenaan dikurangkan kepada RM3 juta selepas berunding dengan pihak syarikat terbabit.

Kes disiasat mengikut Seksyen 16(a)B Akta SPRM 2009.

Pada Selasa lepas, SPRM menahan seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk Seri' disyaki menerima rasuah RM19 juta bagi mempengaruhi siasatan kes projek berkenaan.

SPRM juga membekukan empat akaun bank syarikat milik suspek yang bernilai RM3.6 juta dan menyita empat kenderaan mewah iaitu Toyota Vellfire, Mercedes Benz, Land Rover serta Hyundai Starex dianggarkan bernilai RM1.3 juta.

'Datuk Seri' tersebut direman selama enam hari bermula Rabu lepas sehingga Isnin ini.
-- BERNAMA


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Projek terowong tipu rakyat Malaysia, ternyata bukan menipu rakyat Pulau Pinang sahaja. Direman 4 hari, mungkin ada lagi sedang menunggu giliran. Padan muka!

Parti politik dalangnya terlibat dalam menzalimi rakyat begitu. Bagaimana supaya rakyat tidak dizalimi? Pilih parti yang bersih dari dunia hingga akhirat. Bukan hanya bersih di dunia ini sahaja, diselimusi dosa di alam akhirat.


UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?


Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

3 comments:

Anonymous said...

Berebut-rebut pemimpin PAS makan dedak yang ditabur UMNO, dah mengaku, nafi pula....mahkamah Allah tak akan terlepas!

Anonymous said...

Barua-barua Dedak Cap Roket Ternakan DA-Pig Adalah Pesakit Mental

Barua-barua dedak cap roket ternakan parti kafir harbi DA-Pig seperti barua 4:48 PM adalah pesakit mental tahap kronik kerana mereka berebut-rebut menfitnah pemimpin-pemimpin parti Islam PAS sedangkan kita semua mengetahui bahawa semua pemimpin parti Islam PAS mempunyai rekod yang sangat bersih dari rasuah dll.

Sebaliknya, pesakit-pesakit mental ini berdiam diri membisu seribu bahasa seperti syaitan bisu apabila pelbagai skandal rasuah pemimpin-pemimpin DA-Pig seperti skandal roboh berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu Islam, skandal kertas kerja RM300 juta, skadal terowong, skandal tanah rakyat dan tanah kerajaan, skandal kroni dan bini DA-Pig dll didedahkan dan disiasat oleh SPRM.

Bahkan sifu evangelis banglo terlajak diskaun sendiri sedang terketar lutut kerana menghadapi perbicaraan di mahkamah kerana kes rasuah dll

Tindakan pesakit-pesakit mental ini berdiam diri membisu seribu bahasa bererti mereka merestui pelbagai skandal rasuah pemimpin-pemimpin DA-Pig.

Biasalah syaitan-syaitan dedak cap roket amat bencikan kebaikan dan cintakan kebatilan !!!

Anonymous said...

Nak juga tahu yang kena reman tu siapa? Projek terowong oleh Kerajaan Pulau Pinang tapi yang kena tahan makluk-makluk yang rapat dengan UMNO. Pelik lagi ajaib melibatkan pengerusi Tabung Haji sekali.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails