Saturday, March 10, 2018

PAS Tak Menang 1 Kerusi Pun, Menurut Kajian Lucu Invoke Rafizi Terbaru.



Pakatan Harapan (HARAPAN) mampu menang di lima negeri pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, menurut kaji selidik Invoke Malaysia.
Negeri tersebut adalah Kedah, Perak dan Johor selain mengekalkan kemenangan di selangor dan Pulau Pinang, kata pengasasnya Rafizi Ramli ketika membentangkan keputusan kajian, malam tadi.

Kaji selidik yang melibatkan 2,000 responden itu turut membayangkan kemungkinan Dewan Undangan Negeri (DUN) tergantung di Melaka dan Negeri Sembilan.

Ia juga menjangka HARAPAN akan menang di 89 kerusi Parlimen di Semenanjung manakala BN menang di 76 kerusi. Tiada responden daripada Sabah dan Sarawak dalam kaji selidik ini.

PAS pula dijangka tidak akan menang di walau satu kerusi Parlimen dan malah kalah di Kelantan, negeri yang ditadbirnya sejak 1990. Selain Kelantan, dua lagi negeri di pantai timur iaitu Pahang dan Terengganu juga dijangka kekal dipegang BN, kata Rafizi.

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

5 comments:

Anonymous said...

Apakah yang kita boleh harapkan dari puak lawak Pakatan Wayang yang membuat kajian lawak selain dari kesimpulan lawak yang mengalahkan raja lawak?

Kita pasti yang melaksanakan kajian lawak ini terdiri dari badut dan pelawak Pakatan Wayang dan responden pula terdiri dari makhluk halus seperti hantu yang berpotensi menjadi pengundi hantu untuk Pakatan Wayang.

Dan sekarang satu donia ketawakan pengasas kajian lawak dan hasil kajian lawak syok sendiri yang tidak mempunyai nilai akademik atau kesahan atau integriti.

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

perrrh...kalo si tembam ni buat cerita dongeng utk kanak2, laku keras ni..x pyah penat2 kuar air mata buaya minta sedekah dgn macai2 akal singkat utk biaya ngo yg buat kaji selidik yg respondennya org utan

Anonymous said...

Nak buat apa2 statistik, biarlah berpijak di bumi nyata. Jangan pakai ikut suka jer. Piji piji...

Anonymous said...

Bangang ...

Anonymous said...

500,000 responden kalau namanya bukan kajian yg ada kredibiliti, mmng kurang bijak la korang semua..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails