Friday, March 09, 2018

Negeri Paling Maju, Tapi Penduduk Tadah Air Hujan. Hi Hi Hi.




Malaysian Digest – Mendapat gelaran sebagai negeri paling maju dan paling kaya di Malaysia, Selangor bukanlah negeri menawarkan perkhidmatan infrastruktur terbaik – daripada jalan raya paling teruk sehinggalah perkhidmatan membekalkan air kepada rakyatnya.
Utusan Online melaporkan, gangguan bekalan air yang menyebabkan lebih 2 juta pengguna terjejas baru-baru ini berikutan kerja-kerja pembaikan peralatan kritikal di Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 3 (SSP3)
Apa yang memeranjatkan adalah, Loji SSP3 sudah mengalami kerosakan semenjak 2016 lagi dan kontraktor hanya diarahkan menjalankan kerja membaik pulih pada Januari lalu.
Pengurus loji SSP3, Azman Abd. Aziz dalam temubualnya kepada Utusan turut mendedahkan bahawa empat unit pam di Loji SSP3 sudah tidak boleh dibaiki lagi berikutan kekurangan tenaga pakar dalam syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn. Bhd. (Splash).
“Bagi pam nombor lapan yang mengalami kerosakan bearing yang dikesan pada Januari lalu gagal berfungsi sepenuhnya, sementara pam nombor empat yang rosak sejak Mei 2017 masih belum dapat dibaiki kerana melibatkan masalah kos.
“Kerja memperbaiki ini sedang dijalankan namun perlu dibuat secara berperingkat-peringkat kerana memerlukan pemantauan rapi,” kata Azman.
Loji SSP3 membekalkan air kepada 427 kawasan meliputi Kuala Lumpur, Petaling, Klang, Shah Alam, Gombak, Hulu Selangor, Kuala Langat.
Hal ini menimbulkan persoalan mengenai sejauh mana kemampuan kerajaan negeri dibawah pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memberi perkhidmatan membekalkan air bersih terbaik kepada rakyat, selain sekadar mempolitikkannya sepanjang masa.
Mudah bagi kerajaan negeri memberi jaminan menghantar bantuan dengan mengerah lori tangki air ke kawasan terjejas, tetapi ianya turut memberi kesukaran kepada rakyat untuk mengangkut berbaldi-baldi air ke rumah masing-masing.
Bagaimana pula dengan penduduk rumah pangsa? Bagaimana mereka yang menetap di tingkat 20, 30? Ternyata ianya sukar.
Sebagai langkah penyelesaian, ada antara penduduk rumah pangsa Selangor yang mengalami gangguan bekalan air terpaksa bergantung kepada air hujan sepertimana ditunjukkan pada 2 keping gambar yang tular di media sosial semenjak 6 Mac lepas.
Bukan untuk menyalahkan kerajaan negeri semata-mata, namun perkara ini tidak akan berlaku sekiranya projek Langat 2 tidak dipolitikkan kerajaan PKR Selangor dan Azmin segera menamatkan proses pengambilalihan pegangan Splash yang dimulakan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum ini.















Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sama saja DAP/PKR dari sudut khidmat kebajikan untuk rakyat, cakap tak serupa bikin! Oleh itu dalam PRU14 akan datang, tolak saja parti-parti itu, pilihlah PAS. 
UNDILAH PAS dalam PRU14
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? 
Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

10 comments:

Anonymous said...



MANIFESTO PAKARTUN PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig UNTUK PRU 14

PAKARTUN PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig dengan sukacitanya mengumumkan jika PAKARTUN menang PRU 14, PAKARTUN akan pastikan setiap rakyat mendapat air percuma dari langit (air hujan) !

Jika anda tidak percaya, anda boleh melihat bukti sekarang ---->> Rakyat Sgor sedang emnikmati air hujan percuma sejak Pakartun memerintah Sgor.

Pakartun pimpinan DA-Pig suka kencing rakyat !

Ha ha ha ha ha ha ha kah kah kah kah kih kih kih kih kih

Kita semua sudah jemu dikencing hancing oleh Pakartun pimpinan DA-Pig, maka kita akan sokong dan undi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam, hak umat Islam dan rakyat !!!

Anonymous said...

Bagi Pakatan Harapan biar rakyat menderita asalkan DAP bahagia. Biar air tak da tapi jangan tegur DAP hina Islam

mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Katakan Tidak pada PKR, PAN, Bersatu dan DAP.

Mama Azmin. Mana Hannah Yeow. Mana Khalid Samad

Say Last For PakaTun

Anonymous said...


SAYONARA to kah Jah liberal, Mike Selfie, MahaFiraun dan Sifu Evangelis Banglo Terlajak Diskaun.

The Game Is Over !!!

Anonymous said...

Jika PAN menang, DAP tak bagi air tapi bagi beer

http://v2.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP Akan Sambut Kemenangan PAN Dengan Arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...



Aku menggelengkan kepala ku merasa sedih dan kasihan dan kecewa melihat rakyat Selangor terpaksa menadah air hujan di waktu pemimpin-pemimpin Pakartun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sembang pong pang pong pang konon membela hak rakyat tetapi pada waktu yang sama rakyat hidup menderita di bawah kera-jaan Pakartun pimpinan DA-Pig !

Pemimpin-pemimpin Pakartun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sembang mahu lebat, air pun tarak , habuk pun tarak !!!

Anonymous said...


Kita semua telah mengetahui bahawa parti Islam PAS pimpinan ulama Islam telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma' sebagai perlembagaan PAS dan garis panduan untuk pemimpin dan ahli PAS dalam perjuangan menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam sejak dari dulu, kini dan selamanya.

Maka semua dakwaan tanpa bukti terhadap parti Islam PAS oleh barua 10:46 AM ternakan Pakartun pimpinan parti kafir HARBi DA-Pig adalah fitnah !

Semua dakwaan palsu ciptaan barua dedak roket ini adalah bertujuan untuk mengalih perhatian kita semua dari isu sebenar iaitu rakyat Selangor hidup menderita tanpa air kerana kegagalan dan kecuaian kera-jaan Pakartun pimpinan DA-Pig !

Anonymous said...


Jika seorang munafik ternakan Pakartun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig yang menentang dan menghina ajaran Islam membawa berita kepada anda, maka tolaklah berita munafik itu kerana ia adalah berita ciptaan puak munafik tanpa sebarang bukti yang bertujuan untuk menipu orang ramai supaya membenci perjuangan Islam dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Dan kita juga tahu puak munafik ini sengaja mencipta pelbagai dakwaan karut terhadap PAS semata-mata untuk menarik perhatian kita dari isu sebenar iaitu Pakartun pimpinan DA-Pig tidak memperdulikan kesusahan dan penderitaan rakyat walaupun selama ini Pakartun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig berceramah pong pang pong pang konon mahu membela rakyat !

Bahkan parti kafir harbi DA-Pig sendiri terlibat dalam 66 skandal yang amat merugikan rakyat dan negara seperti skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu Islam, skandal terowong, skandal kertas kerja, skandal banglo terlajak diskaun, skandal kroni dan bini dll.

Malangnya munafik-munfik ini adalah buta, pekak, bisu dan dungu yang menyebabkan mereka gagal mengutuk kezaliman dan kesesatan Pakartun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig.

Anonymous said...


Setakat ini cerita dongeng ciptaan barua dedak roket 12:53 PM konon 2 dari pimpinan PAS akan masuk parti DA-Pig dan parti PANIPU masih belum dapat mengalahkan cerita dongeng ciptaan Sumbu kuasa 10 mimpi 15 kali kononnya 10 ADUN PAS akan masuk parti PANIPU !

Sehingga hari ini semua dakwaan karut itu tidak berlaku. Nampaknya Pakartun pimpinan DA-Pig sendiri yang sedang mengalami masalah dalaman yang senak !

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Anonymous said...

Ini semua kerja buat BN, mereka sabotaj rakyat demi kepentinga politik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails