Wednesday, March 07, 2018

Masjid, Rumah Penduduk Islam Dibakar Militan Buddha.




MILITAN Buddha di Sri Lanka sengaja mencetuskan konfrontasi dengan membakar rumah-rumah penduduk Islam dan terbaharu pula bertindak menyerang sebuah masjid di Kandy.

Menurut Reuters, keganasan yang berupa rusuhan dan serangan ini semakin teruk merebak di seluruh Sri Lanka selepas seorang penganut Buddha dari majoriti etnik Sinhala terbunuh dalam rusuhan berkenaan.
Ia turut disahkan oleh Setiausaha Good Governance Party, Najah Mohamed yang berkata bahawa aksi keganasan tersebar di seluruh kawasan, bukan hanya di Kandy.
“Kami menghadapi ketegangan yang sama yang dengan kerajaan terdahulu di mana kebencian, dan keganasan terhadap umat Islam berleluasa.”
“Umat Islam hanya 10 peratus daripada populasi, selebihnya adalah etnik Sinhala beragama Buddha. Keganasan agama dan etnik mengakibatkan ramai umat Islam terbunuh,” katanya.
Menurut pegawai polis kawasan itu, Ruwan Gunasekera, perintah berkurung dilaksanakan bagi mengawal keadaan di kawasan tersebut.
“Lebih 12 suspek ditahan kerana disyaki terbabit dalam serangan bom petrol,”katanya.
Dilaporkan, rusuhan anti-Islam tersebut telah mengorbankan sekurang-kurangnya dua orang dan merosakkan puluhan buah rumah serta masjid.
Menteri kanan beragama Islam, Rauff Hakeem turut meluahkan kekecewaan terhadap serangan yang hanya menyasarkan harta benda milik penduduk Islam yang merupakan etnik minoriti.
“Kegagalan tentera dan perintah undang-undang menjadi punca kepada masalah ini. Kerosakan tersebut tidak dapat dibayangkan, jelas sekali adalah jenayah kebencian,”katanya.
Pertembungan itu berlangsung seminggu selepas sekurang-kurangnya lima orang cedera dan beberapa buah kedai serta masjid rosak akibat diserang militan Buddha di timur Sri Lanka. 

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

7 comments:

Anonymous said...

BANTUAN KE ROHINGYA PUN DIPOLITIKKAN OLEH PAKATAN HARAPAN

http://www.tranungkite.net/x3/modules.php?name=News&file=print&sid=34204

Mat Sabu oh Mat Sabu

Kata Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu pada presiden Pas Datuk Seri Haji Abdul Awang “Dulu lawan UMNO. Sekarang naik sekapal bantuan umat Islam Rohingya, Sengih sampai tak boleh tutup mulut

Sememang sebut sahaja nama Mohamad Sabu dominasinya gemar sindir menyindir dan melabelkan siapa sahaja yang dibencinya.

Ketika benci dengan Tun Mahathir Mohammad, Beliau berkata Mahathir Mohammad “maha Firaun” sedangkan jika orang yang kita kata dia maha firaun itu bukan maha firaun, maka kitalah yang jadi maha firaun.

Sekarang neliau sindir presiden PAS pulak, kerana bersengkongkol dengan UMNO untuk menghantar bantuan kepada umat Islam Rohingya yang dizalimi rejim Myanmar melalui misi `food flotilla’ pada Februari lalu.
Demikinlah Mohamad Sabu dan dominasinya, baik ketika dalam pas dahulu mahu pun kini dalam PAN.

Dalam Pan Mohamad yang juga bekas Timbalan Presiden PAS berkata, PAS perlu sedar diri parti itu tidak akan menang di Kelantan dan Terengganu dalam pilihan raya umum sebelum ini tanpa bantuan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau boleh guna hujah miskipun hujah itu tdak masuk akal. Bila masa DAP dan PKR tolong pas di Kelantan Terengganu.

Lapan kerusi DUN pernah diberi Pas kepada PKR bertanding di negeri Terengganu. satu kerusi pun tak boleh menang. Dirinya yang bertanding ketika dalam Pas pun kalah. Hanya Kerusi Dun Bandar sahaja dimenangi PKR. Itu pun dengan bantuan pas.

Mana ada cawangan PKR di Terengganu. Satu cawangan pun tak wujud.Tidak dinafikan adanya Cabang cabang , tapi berbalah rebut kerusi sama sendiri untuk bertanding macam orang politik yang tidak tahu mengurus emosi.

Mohammad sabu sememang seorang ahli politik yang gemar cari populariti. Sebab itu dia tergamak berkata apa apa sahaja, hatta penuh dengan dusta demi mencapai impian dan citarasa miskipun bercanggah dengan Islam.

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.
Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

Adakah dengna kenyataan jahat ini pun nak sokong Liberal Sekular Taghut

https://www.ismaweb.net/2018/01/22/pemimpin-bersih-kata-al-quran-kitab-cetak-rompak-rasulullah-sesat-lapor-portal/

Pemimpin Bersih kata al-Quran kitab cetak rompak, Rasulullah sesat, lapor portal

BANGI, 5 Jamadilawal 1439H, Isnin – Ekstremis Kristian, Clement Chin menuduh al-Quran sebagai sebuah kitab cetak rompak di mana 70 peratus isi kandungan yang dicedok daripada cerita-cerita lama sebelum kewujudan Islam, lapor menara.my.

Memetik tulisan ekstremis itu dalam laman Facebooknya, dia yang turut terbabit dalam himpunan Bersih mendakwa al-Quran telah berulang kali diedit, dipinda, dipadam dan ditulis semula selama berkurun-kurun bagi menjadikannya bermelodi dan mudah untuk dihafal.

“Tahukah kamu bahawa terdapat sekurang-kurangnya 26 versi teks al-Quran? Mengapa kamu membaca kitab cetak rompak? Kandungan al-Quran adalah 70 peratus cerita-cerita yang wujud sebelum Islam yang ditiru,” tulis ekstremis itu yang dirangkaikan kepada seorang pengguna lain bernama Abdul Basit Abdul Azeez.

Memetik laporan menara, Clement yang terbabit mengedar Bible dengan memasukkan ke dalam laci meja di hotel-hotel ketika berkhidmat dengan Gideon International di Kuantan, juga menuduh umat Islam sedang memuliakan syiar Dewa Bulan Hubal.

Ekstremis Kristian itu berkata, apa yang dilakukan umat Islam adalah tanda betapa makbulnya doa pagan Abu Sufyan ketika perang Badar sewaktu menentang umat Islam.



“Adakah dewa bulan Hubal tidak lagi lebih tinggi. Adakah Islam sepenuhnya bebas dari pengaruh bulan? Perhatikan dengan dekat kepada masjid-masjid di seluruh dunia, dan kamu tentu akan dapat menjumpai simbol Hubal, bulan sabit, diletakkan di bahagian yang paling tinggi di masjid.

“Mungkin ia bukan usaha secara sengaja untuk menyembah Hubal. Namun, yang menariknya, melalui Islam, doa pagan musuh Muhammad, Abu Sufyan telah dimakbulkan, ‘O Hubal, meninggilah’,” kata ekstremis itu.

Masih tidak berpuas hati, pengasas bersama Himpunan Hijau Anti-Lynas itu mempersoal pula penggunaan kalimah Allah, yang sememangnya hak mutlak milik umat Islam.

Clement menuduh Nabi Muhammad sebagai sesat kerana menggunakan kalimah Allah bagi Tuhan, yang disifatkannya sebagai berasal daripada sembahan masyarakat pagan Makkah.

“Agama Kristian telah wujud di Arab selama lebih 400 tahun sebelum kelahiran Muhammad. Jadi sekiranya Muhammad jujur dengan agamanya, sekurang-kurangnya dia patut tahu bahawa nama sebenar Jesus dalam bahasa Arab ialah “Yasu”.

“Dia patut tahu nama sebenar Tuhan ialah “Yahwah” dalam Hebrew dan Ilah dalam bahasa Arab dan Elah dalam Aramaik, kerana masyarakat awal Kristian Arab tidak pernah menggelarkan Tuhan mereka sebagai Allah.”

“Perkataan Allah datang daripada asal pagan masyarakat Makkah di mana ayah Muhammad “Abd-Allah” merupakan seorang penyembah berhala yang tegar,” katanya.

Anonymous said...



Negara kita menjemput puak-puak kafir harbi berkerja di negara kita, melayan mereka dengan baik, menghormati kepercayaan mereka dan mereka membawa kembali kekayaan negara kita ke negara asal mereka di waktu saudara mereka yang menjadi pelampau fanatik dan pengganas kafir harbi seperti pengganas Buddha, sami Buddha, pengganas Hindu, sami Hindu dan pemimpin politik Hindu sibuk menindas, merompak, menyiksa, merogol dan membunuh umat Islam dan merompak dan membakar masjid, rumah dan kampung dan ladang umat Islam di Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India dll.

Sepatutnya kerajaan Malaysia menghalau pekerja-pekerja kafir harbi tersebut kembali ke negara asal mereka dan mengambil pelarian Islam dari Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India untuk mengambil tempat pekerja-pekerja kafir harbi tersebut.

Kita mendapati setiap kali umat Islam ditindas, disiksa, dirogol dan dibunuh dan rumah, masjid dan kampung mereka dirompak dan dibakar oleh pengganas kafir harbi di Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India dll, NGO dan parti sekular, liberal dan kafir harbi berdiam diri membisu seribu bahasa seperti syaitan bisu seolah-olah mereka merestui semua kezalimah, keganasan dan jenayah puak pengganas kafir harbi.

UMNO perlu menunjukkan komitmen mereka membela umat Islam yang tertindas dengan menghalau pekerja kafir harbi asing kembali ke negara asal mereka dan memberikan peluang perkerjaan kepada umat Islam yang menjadi pelarian di di Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India dll untuk membina kehidupan baru mereka di negara kita.

Kita ucapkan tahniah dan syabas kepada parti Islam PAS dan kerajaan pimpinan UMNO kerana sudi memberi perhatian dan bantuan mengikut kemampuan PAS dan kerajaan pimpinan UMNO kepada umat Islam yang sedang ditindas, dirompak, disiksa, dirogol dan dibunuh oleh musuh-musuh Islam di Myanmar.

Wahai umat Islam, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membentuk kerajaan Islam yang boleh membela agama Islam dan hak umat Islam di Malaysia dan luar negara dan mengambil tindakan tegas ke atas negara-negara kafir harbi yang telah merestui pengganas kafir harbi menindas, merompak, merogol, menyiksa dan membunuh umat Islam.

Sebenarnya ASEAN adalah lesen rejim-rejim kafir harbi untuk melakukan penghapusan etnik umat Islam tanpa sebarang halangan dan negara-negara umat Islam tidak boleh campurtangan untuk menghalang penghapusan etnik. Sikap ASEAN seolah-olah merestui penghapusan etnik dan pembunuhan beramai-ramai ke atas umat islam.

Anonymous said...


Wahai barua dedak roket ternakan dapig 5:16 PM,

Mengapa barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig berdiam diri membisu seribu bahasa seperti syaitan bisu setiap kali pelampau fanatik dan pengganas kafir harbi pimpinan sami Buddha dan Hindu dll di Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India dll ?

Adakah kerana mulut barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig penuh dengan dedak cap roket dan dedak Yahudi Zionis sehinggakan mereka tidak boleh bercakap?

Wahai barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig berhentilah main wayang kerana rakyat sudah tahu kamu semua adalah pandusta dan panipu yang bencikan agama Islam dan umat Islam !!!

Anonymous said...


Pembetulan komen March 7, 2018 at 5:50 PM

Wahai barua dedak roket ternakan dapig 5:16 PM,

Mengapa barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig berdiam diri membisu seribu bahasa seperti syaitan bisu setiap kali pelampau fanatik dan pengganas kafir harbi pimpinan sami Buddha dan Hindu dll menindas, merompak, menyiksa, merogol dan membunuh umat Islam di Myanmar, Sri Langka, Kashmir dan India dll ?

Adakah kerana mulut barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig penuh dengan dedak cap roket dan dedak Yahudi Zionis sehinggakan mereka tidak boleh bercakap?

Wahai barua-barua dan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal pimpinan DA-Pig berhentilah main wayang kerana rakyat sudah tahu kamu semua adalah pandusta dan panipu yang bencikan agama Islam dan umat Islam !!!

Alhamdulillah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam sentiasa berjuang untuk membela dan melindungi agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

UMAT ISLAM MALAYSIA AKAN MENERIMA NASIB SEPERTI PELARIAN ROHINGYA JIKA PAKATAN PARTI MUNAFIK DAN PARTI KAFIR HARBI MEMENANGI PRU 14

Jika umat Islam lemah dan hidup berbecah-belah kerana ditipu oleh propaganda musuh Islam seperti parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadamnya , parti-parti munafik sekular liberal dan parti kafir harbi akan berkuasa di negara ini dan kita umat Islam akan menerima nasib buruk yang sama seperti yang dialami oleh umat Islam Rohingya, umat Islam Kashmir, umat Islam India dan umat Islam Sri Langka dll.

Wahai umat Islam, merilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU 14 untuk membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails