Monday, March 05, 2018

Maraton Pertama Wanita Hujung Minggu Ini, Di Saudi?


Hasil carian imej untuk Arab Saudi anjur maraton wanita
LARIAN Maraton Antarabangsa Jambatan Pulau Pinang Asics 2014


RIYADH: Arab Saudi menganjurkan maraton pertama untuk wanita hujung minggu ini, lapor media tempatan, ketika negara konservatif itu berusaha meningkatkan sukan wanita.
Ratusan pelari wanita, kebanyakannya memakai pakaian tradisi Islam, bersaing di wilayah Al-Ahsa, semalam.
"Matlamat maraton adalah untuk mempromosikan larian dan memperkenalkan konsep sukan untuk semua, bagi cara hidup lebih menyihatkan," lapor Al-Arabiya News, memetik penyelia maraton, Malek al-Mousa, sebagai berkata.
Acara itu dilakukan selepas Riyadh menganjurkan separuh maraton antarabangsa pertamanya lewat Februari lalu, yang mencetuskan rungutan beberapa media negara berkenaan mengenai kekurangan ketara peserta wanita.
Pihak berkuasa dijangka menganjurkan satu lagi maraton untuk wanita di Makkah pada 6 April ini, lapor akhbar Okaz.
Dikenali sekian lama dengan langkah konservatif, Arab Saudi mengadakan pelbagai program pembaharuan sosial termasuk membenarkan wanita memandu. - AFP
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kalau anda merasakan baik seperti suasana sosial Islam di Saudi terutama dalam hal wanitanya di negara yang paling kurang kes-kes jenayah di dunia itu, kita boleh wujudkan suasana begitu, di sini.
Suasana hidup dengan cara hidup Islam yang sesuai dan dituntut agama boleh  diwujudkan di negara ini. Mudah saja iaitu..
UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

13 comments:

Anonymous said...



Pakatan munafik pimpinan kafir harbi DA-Pig menyokong dan membela murtad di kalangan umat Islam. Marilah kita semua umat Islam menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 dan menolak pakatan Munafik-Kafir Harbi yang telah menghina ajaran Islam, menafikan hak umat Islam dan membela murtad. Jika pakatan munafik-kafir harbi ini wujud di zaman Rasulullah s.a.w. , kita yakin Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda akan menghapuskan pakatan munafik-kafir harbi ini.


Isu Murtad: Muslim Pakatan Jangan Jadi Munafik!

KUALA LUMPUR - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengingatkan semua pihak bahawa agama Islam bukan seperti pakaian yang boleh dipakai dan dibuka bila mahu.

Menurut beliau, Islam tidak boleh disamakan dengan agama lain kerana mereka yang memeluk Islam tidak mudah untuk murtad selepas mengucapkan dua kalimah syahadah.

“Dalam Islam ada ikatan kalimah syahadah iaitu perjanjian dengan Allah S.W.T. Mereka yang murtad dianggap mungkir janji dan mengkhianati Allah S.W.T.

“Sebab itu Islam memberi penegasan yang kuat bahawa mereka yang memeluk Islam tidak akan semudah-mudahnya boleh murtad,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengulas desakan Pakatan Harapan Sarawak supaya kerajaan membuat garis panduan yang jelas bagi mereka yang ingin meninggalkan Islam secara sukarela.

Desakan itu ditandatangani Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen, Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak, Baru Bian dan Pengerusi Parti Amanah Negara (PAN) Sarawak, Fidzuan Zaidi.

Abdul Hadi dalam pada itu mengingatkan Perlembagaan Persekutuan digubal oleh Suruhanjaya Reid di United Kingdom sewaktu negara ini mahu mengecapi kemerdekaan.

Menurut beliau, parti perikatan terdiri daripada UMNO, PAS, MCA dan MIC mencapai kesepakatan meminta Suruhanjaya Reid meletakkan agama Islam sebagai agama Persekutuan, manakala agama lain bebas diamalkan oleh penganutnya.

Kata beliau, atas faktor itu sewajarnya Islam sebagai agama Persekutuan dan dominan dalam negara ini terus diperkasakan, bukan cuba direndahkan seperti yang dicadangkan oleh Pakatan Harapan.

Malah, katanya, banyak ayat yang menunjukkan Allah S.W.T sama sekali tidak mengizinkan ada agama lain mengatasi Islam.

Justeru, katanya, mana-mana umat Islam yang bersikap sebaliknya dan dipergunakan oleh musuh Islam memiliki sifat-sifat orang munafik dan beliau turut mengingatkan urusan Islam hanya boleh diuruskan oleh umat Islam. – MYNEWSHUB.CC




Anonymous said...

Wahai Balaci PAN jangan marathonkan diri dengan lari dari fakta bahawa DAP adalah anti Islam

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2017/08/05/10-bukti-dap-anti-islam-dr-ridhuan-tee/amp/

10 Bukti DAP Anti Islam -Dr. Ridhuan Tee

AIDCNews -05/08/17 – Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

10 bukti itu adalah seperti berikut :

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,”katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

ABU JAHAL ANTI ISLAM MAKA ORANG ISLAM TAK TERBABIT DENGAN SEGALA USAHA ABU JAHAL.

TETAPI DAP ANTI ISLAM, CUMA PAN JADI TALIBARUT DAP

Anonymous said...

TENTERA AHZAB MODEN

Tentera Ahzab yang disebut didalam setiap kali takbir hari Raya ialah pasukan bersekutu, pakatan diantara golongan yahudi, ahli Kitab dan pemimpin musyrikin Mekah serta Kabilah kabilah Lain di Mekah yang sentiasa berusaha untuk menghancurkan Islam di zaman Rasulullah s.a.w..

Pakatan Mike Selfie Amoi , Kak Jah Liberal, MahaFiraun dan Sifu Evengelis adalah Tentera Ahzab di zaman moden yang telah mempromosi kemungkaran, kesesatan dan murtad dan menentang , menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam yang merupakan rakyat majoriti (65%) di negara ini.

Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

(An-Nisaa' 4: 138-139)

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu-padu mengalahkan musuh-musuh Allah dan RasulNya dengan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14.


ALLAH bersama dengan pejuang-pejuang Islam yang berserah sepenuhnya kepada Allah,
bukan kepada Sifu Evangelis Banglo Terlajak Diskaun,
bukan kepada Mike Selfie Dada Amoi,
bukan kepada Kak Jah Liberal,
bukan kepada MahaFiraun,
bukan kepada dedak cap roket,
bukan kepada sekularisme
bukan kepada liberalisme
bukan kepada pluralisme
bukan kepada kafir harbisme
bukan kepada Kleptokrasi
bukan kepada hedonisme
bukan kepada kronisme

Anonymous said...

Pakatan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig adalah pakatan sesat dan menyesatkan yang membela dan mempromosi kemungkaran dan kesesatan seperti murtad, LGBT, atheis, pesta arak terbuka, judi, zina dll.

Mereka adalah musang berbulu ayam, musuh dalam selimut dan gunting dalam lipatan yang cuba melemahkan dan memusnahkan ajaran Islam dan perpaduan umat Islam dan menafikan hak umat Islam. Mereka sentiasa berusaha untuk menyesatkan umat Islam dengan pelbagai tipu daya.

Menyokong mereka adalah seperti menempah tiket ke neraka untuk menemani iblis dan Fir'aun dll. Mahukah kita membiarkan mereka membawa ahli kelaurga kita ke neraka?

Marilah kita menggagalkan rancangan musuh Islam dengan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam, kekallah mereka di dalamnya. Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.

Seungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka itulah sebaik-baik makhluk.

Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal yang tetap), yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; kekallah mereka di dalamnya selama-lamanya; Allah reda akan mereka dan merekapun reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya.


(Al-Bayyinah 98: 6-8)

Anonymous said...

ORANG-ORANG MUNAFIK ADALAH LEBIH BERBAHAYA DARI ORANG KAFIR HARBI

Adakah wajar sebilangan pemimpin-pemimpin Melayu yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi pada waktu yang sama mereka bersekongkol dengan puak kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan membela dan mempromosi semua bentuk kemungkaran, kesesatan dan murtad untuk menyesatkan umat Islam?

Apakah jenis pemimpin-pemimpin Melayu ini? Adakah mereka munafik atau kafir harbi?

Munafik dan kafir harbi adalah sama sahaja kerana mereka menentang Allah dan RasulNya dan mereka kekal di dalam neraka !!!

Anonymous said...

Sembang boleh la. Bila Kantoi, gunakan alasan Fitnah . Terus tutup kes. Ini yg dikatakan keadilan perjuangan PAS. HAM PAS

Anonymous said...

Bagaimana kamu boleh dakwa PAS membawa keadilan kepada semua, sedang PAS sendiri cuba mengelak untuk melihat proses pengadilan terlaksana. Tubuh kan tribunal dalaman untuk pengesahan tuduhan. Orang melihat kini PAS MAKAN SUAPAN UMNO. Ini besar punya tuduhan bhai.

Anonymous said...

Siapa MUNAFIQ?. AKU, KAMU atau DIA?.

Anonymous said...

Perjuangan Agama yg dibawa oleh PAS penuh KEHIPOKRITAN. Iin Kun Tum Tak Malu,

Anonymous said...


Semua dakwaan-dakwaan yang ditulis oleh barua-barua ternakan DA-Pig adalah tidak berasas kerana barua-barua ini telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut mereka.

Inilah sikap munafiqun ternakan DA-Pig yang suka menjaja fitnah untuk memfitnah , menghina dan memburuk-burukkan perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam, umat Islam dan parti Islam PAS.

Berdasarkan Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim, Nabi Muhammad s.a.w mengatakan :

"Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan:

Pertama, apabila berkata-kata, dia berdusta.
Kedua, apabila berjanji, dia ingkari.
Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan), dia khianati".

Anonymous said...


PAKATAN MAT JENIN PIMPINAN SIFU EVANGELIS

Barua dan pemimpin Pakatan Mat Jenin pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sembang mahu lebat, habuk pun tarak.

Dan sekarang mereka sedang berpecah-belah dan bergaduh kerana berebut kerusi dan jawatan PM dll dalam pakatan. Belum PRU 14 bermula, mereka telah mendedahkan kerakusan hawa nafsu serakah mereka sendiri.

Yang paling beruntung ialah boss Pakatan Mat Jenin iaitu DA-Pig yang telah mendapat kerusi terbanyak dan loser ialah parti PANIPU kerana kerusi-kerusi parti Islam yang dilarikan oleh pemimpin PANIPU telah disamun oleh geng sendiri.

Malangnya pemimpin Melayu dalam Pakatan Mat Jenin sanggup dikencing hancing oleh sifu evangelis dan tuang punahsihat DA-Pig. Merekalah Lebai Malang yang mempunyai sifat yang lurus bendul, tamak, buta, pekak, bisu dan dungu kerana merelakan diri mereka menjadi alat parti kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Ini jelas membuktikan semua parti munafik sekular liberal dalam Pakatan Mat Jenin tunduk dan patuh kepada sifu kafir harbi evangelis banglo terlajak diskaun !

Jika mereka memenangi PRU14, kita boleh bayangkan apa akan berlaku kepada negara ini, agama Islam dan hak umat Islam.

UNDILAH PARTI ISLAM PAS PIMPINAN ULAMA ISLAM DALAM PRU14 UNTUK MEMBELA AGAMA ISLAM DAN HAK UMAT ISLAM DAN RAKYAT

Anonymous said...

Apa la makan suapan. Banglo terlajak diskaun tu aperrr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails