Tuesday, March 06, 2018

Lagi Siri Ahli Keluar DAP Kerana Dr M -Prof Madya Dr Salawati



SHAH ALAM: DAP akan berdepan dengan banyak lagi siri ahli akar umbinya keluar parti berikutan masih ramai yang tidak puas hati parti itu menjalinkan hubungan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Penganalisis politik, Prof Madya Dr Salawati Mat Basir berkata DAP perlu akur percaturannya berganding erat dengan Dr Mahathir mencetuskan kemarahan ramai ahli akar umbinya.

"DAP paling tak puas hati bila (Pakatan Harapan) lantik Tun Mahathir sebagai ketua, sebab kita tahu DAP antara parti yang paling sakit dibawah pemerintahan Tun Mahathir dulu.

"Jadi kenapa perlu kita mengangkat orang yang pernah mengkhianati kita?," katanya ketika dihubungi Antarapos.

Beliau berkata demikian mengulas tindakan 38 ahli DAP Kampar dan Tapah  keluar parti semalam selepas hilang kepercayaan terhadap kepimpinan parti dan tidak setuju dengan kerjasama DAP dengan bekas Perdana Menteri itu.






Ini bukan kali pertama ahli akar umbi DAP keluar parti disebabkan Dr Mahathir.

Pada Februari 2017, seramai empat wakil rakyat DAP keluar parti - juga atas alasan yang sama.

Mereka ialah, Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him serta Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Duyong, Goh Leong San; Lim Jack Wong (Bachang) dan Chin Choong Seong (Kesidang).

Terdahulu pada Disember 2016, Perwakilan DAP, Shamseer Singh Thind mengisytiharkan beliau keluar parti berkuat kuasa serta-merta selepas berang DAP menerima Dr Mahathir sebagai sebahagian daripada pembangkang.

Mengulas lanjut Salawati berkata DAP mahupun Pakatan Harapan (PH) sedar masih ramai yang hingga kini tidak sepenuh hati menerima Dr Mahathir.

"Memang ada suara tersembunyi menganggap Tun sebagai liabiliti, cuma macam mana Pakatan Harapan memainkan isu itu, sembunyikan dan tutup (Dr Mahathir sebagai liabiliti).

"Dia cuba potretkan benda tu (sebagai) ok, tapi sebenarnya kalau kita cari suara-suara di bawah ini memang mereka tak suka (akan Dr Mahathir).

"Saya dapat lihat waktu AGM DAP memang ramai ahli yang marah dan kecewa dengan keputusan itu", ujarnya.

Salawati juga tidak menolak siri ahli akar umbi keluar parti tidak kira mana-mana parti akan lebih banyak dilaporkan selepas ini  memandangkan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) semakin hampir. 





IKLAN
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Boleh walau Bukan Warga Malaysia
Dikehendaki Segera!! 
Tukang Gunting Rambut Lelaki 
-Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
-Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
-Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
-Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 

Kelebihan / Kemudahan 
- Majikan yang prihatin 
- komisyen dan gaji terjamin. 
- lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
oleh ramai penduduk. 
- Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
- kedai berhawa dingin. 

Boleh bukan warga Malaysia.
Lokasi : Cheras, Selangor.

Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

7 comments:

Anonymous said...

WALAUPUN DI TANYA BERIBU2 KALI PANDUSTA MASIH TAK BOLEH MENJAWAB. AL MAKLUM KETUA HILANG PINGAT, MIMPI 15 KALI DAN BUSINESS SUMBU AJAIB JIMAT MINYAK

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

8:04 dan 8:07 adalah zionis, kumpulan mereka inilah yg membunuh saudara Palestin kita. Di Malaysia, mereka memecahbelahkan perpaduan Islam dengan provokasi, spin berita dan membakar semangat orang Islam agar bergaduh sesama sendiri. Kalau tak silap, komentar di atas dari blogger sendiri. Anda nilaikan sendiri.....

Apapun, mereka ni orang kafir yang memakaiguna nama Islam, bersembahyang seperti Islam tetapi tuhan mereka adalah Syaitan bukannya Allah swt.

Anonymous said...


Barua 9:10 AM ternakan DA-pig telah menerima upah dedak dari DA-Pig untuk menfitnah orang ramai yang menentang kejahatan, kezaliman , rasuah dan penipuan parti kafir harbi DA-Pig.

DA-Pig pula menerima dedak dari rejim pengganas Israel maka ini bererti barua-barua ternakan DA-Pig seperti barua 9:10 AM menerima upah dari rejim pengganas Israel untuk menjaja fitnah bagi pihak rejim pengganas Israel.

Anonymous said...


Woi balaci dedak Israel 9:10 AM , mengapa kamu tidak mengutuk sifu evangelis dan tuang punahsihat parti roket setelah bekas pemimpin roket mendedahkan parti roket menerima dedak rejim pengganas Israel ?

Kita tahu kamu adalah anjing ternakan rejim pengganas Israel yang amat memusuhi agama Islam dan umat Islam !!! Balaci Israel bangsat !

Anonymous said...

Pandagan Hebat dari Ustaz Ridhuan Thee


https://www.google.com/amp/s/www.ismaweb.net/2017/12/04/murid-solat-berjemaah-dipersoal-puasa-di-sekolah-bagaimana-kata-ridhuan-tee/amp/

Murid solat berjemaah dipersoal, puasa di sekolah bagaimana? kata Ridhuan Tee

BANGI, 15 Rabiulawal 1439H, Isnin – Kenapa ultra kiasu dan Melayu gagap al-Quran serta jahil Islam dan wartawan media liberal tidak mempersoalkan murid-murid Islam berpuasa di sekolah?

Mengapa mereka mempersoalkan cadangan mewajibkan solat berjemaah di sekolah kebangsaan, sedangkan kedua-duanya adalah Rukun Islam.

Demikian dipersoalkan pendakwan terkenal Ustaz Ridhuan Tee Abdullah ketika mengulas cadangan Pejabat Pendidikan Kuantan supaya pelajar solat berjemaah di sekolah sebelum pulang ke rumah, yang mendapat tentangan ultra kiasu dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) diketuai orang Islam sendiri.

Ikuti ulasan beliau dalam ruang Kolumnis Ismaweb.net hari ini.

Komentar Facebook

Anonymous said...


BERITA BAIK UNTUK UMAT ISLAM

Parti kafir harbi DA-Pig semakin lemah kerana sebilangan ahli dan pemimpin peringkat negeri telah keluar dari DA-Pig kerana mereka tidak mempercayai sifu evangelis dan tuang punahsihat DA-Pig yang menjadikan jawatan tertinggi dalam DA-Pig sebagai hak milik atau dinasti sifu evangelis. Mereka juga benci amalan salah laku dan skandal-skandal yang bermaharajalela dalam DA-Pig.

Akibatnya sebahagian kaum Cina telah hilang kepercayaan terhadap Pakatan Tiada Harapan pimpinan parti kafir harbi DA-Pig. Akibatnya ialah Pakatan Tiada Harapan pimpina parti kafir harbi DA-Pig akan kalah dalam PRU14.

Ini bererti Parti PANIPU, parti kak jah liberal dan parti mahafiraun akan kehilangan sebahagian undi kaum Cina dan kehilangan undi Melayu Islam secara total.

Selepas PRU 14, balaci dan pemimpin Pakatan Tiada Harapan boleh memohon jawatan kosong jaga parking haram.

Anonymous said...

Saudara 9:10 macai pangkat tinggi puak penentang islam. Kalau islam kembalilah kepada islam sebenar kalau bukan islam berimanlah pada allah masuk islam nescaya kamh akan lebih tenang walaupun terus dihina kerana rahmat allah itu lebih baik dari harta dunia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails