Wednesday, March 07, 2018

Kenapa DAP Pilih Tun M, Bukan Pres PAS -Dato’ Zulkifli Noordin



AIDCNews -06/03/18 –Ada sebab DAP memilih Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon Perdana Menteri (PM) dan bukannya Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, ketika parti Islam itu bergabung dengan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR), kata bekas aktivis PKR, Dato’ Zulkifli Noordin.


Rumus Zulkifli, DAP tidak akan menyokong mana-mana tokoh yang tidak boleh berkompromi dengan prinsip perjuangan partinya itu.
Menceritakan lanjut, Zulkifli berkata dalam satu perbualan dalam aplikasi WhatsApp, aktivis PAN berbangga dengan pencalonan Dr Mahathir sebagai calon PM bagi pihak PH dalam jangka waktu yang singkat, sedangkan perkara itu tidak berlaku terhadap Abdul Hadi semasa menyertai PR.
Zulkifli berkata beliau menyokong kenyataan aktivis PAN itu kerana perkara itu sudah terkandung dalam Al Quran surah Al Baqarah : 120 yang bermaksud “Kaum Yahudi dan Nasrani (Kristian) sekali-kali tidak akan redha sehinggalah kamu mengikut cara hidup hidup mereka.”
“Itu jawapan saya kepada puak-puakk PAN dalam group WhatsApp ini. Dia (PAN) kata kita kagum dengan Mahathir dalam tempoh singkat DAP angkat sebagai bakal Perdana Menteri.
“Hadi Awang, dia kata bertahun-tahun (dalam PR), DAP pandang pun tidak kepadanya. Dia kata hebat Dr Mahathir.
“Saya kata betullah. Itu yang Allah sebut (dalam surah Al Baqarah : 120). Haji Hadi Awang tidak pernah mahu ikut cara hidup mereka (DAP). Bila datang hal Islam, dia (Abdul Hadi) cuba pertahan. Dia (DAP) tidak redha (dengan Abdul Hadi), sebab itu dia (DAP) cari jalan tegang.
“Tapi bila Dr Mahathir yang sentiasa u-turn. Sampai hari ini, dia (Mahathir) kata DAP parti yang bagus. Redhalah dia (DAP kepada Dr Mahathir),”kata Zulkifli dalam Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah Ke-10, bertemakan Pemikiran Politik Dalam Membina Geopolitik Malaysia di Putrajaya, hari ini.
Beliau berkata tindakan mencalonkan semula Pengerusi PH sebagai bakal PM berlawanan dengan sikap penentangan DAP terhadap Dr Mahathir yang pernah menjadi PM selama 22 tahun yang lalu
Walau bagaimanapun Zulkfili berkata soal Dr Mahathir mahu kembali menjadi PM bukan isu utama, tetapi yang lebih penting parti mana yang paling dominan menentukan siapakah PM.
“Isunya bukan isu siapa yang jadi PM. Isunya adalah siapa yang akan bentuk kerajaan dan siapa yang akan jadi dominan.
“Yang dominan dalam BN adalah UMNO.. Yang dominan dalam Pakatan Harapan adalah DAP. Semua orang tahu itu.
“Apakah Mahathir jadi PM akan mengubah dominan DAP. Tidak berubah. DAP tetap dominan. Dalam konteks itu, kalau kerajaan yang memerintah adalah Kerajaan DAP, adakah ia menjaga, memartabat, membela dan memperkasa agama Islam? Itulah persoalannya,”katanya lagi.
IKLAN
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki
Boleh walau Bukan Warga Malaysia
Dikehendaki Segera!! 
Tukang Gunting Rambut Lelaki 
-Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
-Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
-Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
-Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 

Kelebihan / Kemudahan 
- Majikan yang prihatin 
- komisyen dan gaji terjamin. 
- lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
oleh ramai penduduk. 
- Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
- kedai berhawa dingin. 

Boleh bukan warga Malaysia.
Lokasi : Cheras, Selangor. 
Cow Kit,KL.

Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 
011 33111321

4 comments:

Anonymous said...



Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 kali telah berkata 'Haram undi PAS, pahala undi HARAPAN'

Wah Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 kali pemimpin parti PANIPU khadam parti kafir harbi berlagak takbur, riak, ujud dan bodoh sombong seolah-olah dialah yang membawa pahala dari parti Islam PAS ke parti PANIPU dan Pakatan Tiada Harapan.

Ini bererti apabila Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 kali menyertai Pakatan Tiada Harapan, semua orang kafir harbi dalam parti kafir harbi DA-Pig mendapat pahala yang dibawa oleh Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 kali !

Sekarang pemimpin-pemimpin dan ostad-ostad parti PANIPU sedang mendukung biawak hidup yang bernama Sumbu Kuasa 10 Mimpi 15 kali !

Anonymous said...

LIM KIT SIANG LIDAH BERCABANG @ LIDAH BIAWAK?

Lim Kita Siang penasihat DAP pernah menulis dalam roketkini:


Ini menunjukkan adanya kebusukan di Malaysia, busuk dari reput yang bermula dalam tempoh 22 tahun Mahathir berkuasa, dan dimulakan oleh Mahathir sendiri!

Hari ini, Mahathir bersungguh-sungguh mahu menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri, tetapi bukan kerana beliau hendak menghilangkan kebusukan, atau untuk memulihkan kebebasan dan integriti kehakiman dan kedaulatan undang-undang; untuk mengakhiri campurtangan ke atas kebebasan dan profesionalisme institusi negara seperti perkhidmatan awam, polis, suruhanjaya pilihanraya atau agensi anti rasuah; membasmi rasuah yang bermaharajalela; atau memulihkan etika dan kejujuran dalam kehidupan awam; atau memulihkan sistem pendidikan; atau mengembalikan daya saing ekonomi Malaysia.

Mahathir mahu menjatuhkan Najib bukan untuk menghilangkan kebusukan yang dimulakan oleh Mahahtir sendiri sewaktu menjadi Perdana Menteri, untuk agenda peribadi beliau sendiri.


Sumber: https://www.roketkini.com/2015/02/12/dr-mahathir-anda-yang-cipta-kebusukan-dalam-tempoh-22-tahun-menjadi-perdana-menteri/

Dan sekarang DAP, PKR, Bersatu dan PAN bersetuju melantik Mahathir menjadi pengerusi Pakatan Harapan dan bakal PM Malaysia.

Menagap Pakatan Harapan melantik Mahathir menjadi pengerusi Pakatan Harapan dan bakal PM Malaysia? Siapa yang mempunyai lidah biawak atau lidah bercabang cakap tak serupa bikin ? Bolehkan barua-barua ternakan pakatan menjawab soalan ini?

Anonymous said...



PEMBETULAN KOMEN March 7, 2018 at 12:42 PM:

MENGAPA Pakatan Harapan melantik Mahathir menjadi pengerusi Pakatan Harapan dan bakal PM Malaysia? Siapa yang mempunyai lidah biawak atau lidah bercabang cakap tak serupa bikin ?

Bolehkan barua-barua ternakan pakatan menjawab soalan ini?

Anonymous said...

Pacacai DAP sudah mati angin, tak komen lagi. Tandanya DAP pun dah nak lingkup. Atau sedang menunggu dedak yang digandakan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails