Monday, March 05, 2018

Jom Lawat Suku Mah Meri P/Carey, Dah Sampai Islam Ke Sana?

Mah Meri tribal shaman offers prayers
Seorang pawang dari suku kaum Mah Meri melakukan upacara Puja Pantai di atas sanggar di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar

Upacara Puja Pantai suku Mah Meri di Pulau Carey
Sanggar or altar for Puja Pantai
Sanggar merupakan tempat ritual 'Puja Pantai' dijalankan oleh masyarakat Orang Asli suku Mah Meri di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
Mah Meri tribesman march head to the beach
Kaum Mah Meri berjalan ke arah pantai untuk memulakan perayaan Puja Pantai bertujuan meraikan semangat nenek moyang mereka. Astro AWANI / Shahir Omar
Mah Meri tribesman  waiting for low tide before
Suku kaum Mah Meri menunggu air surut bagi menjalankan upacara Puja Pantai di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
Mah Meri tribes wears traditional dress
Kaum wanita Mah Meri memakai pakaian tradisi semasa upacara Puja Pantai di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
The next generation Malaysian indigenous Mah Meri
Anak-anak suku kaum Mah Meri turut sama memeriahkan upacara Puja Pantai di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
Mah Meri tribal shaman
Seorang pawang daripada kaum Mah Meri 'menurun' semasa upacara Puja Pantai di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar

Variety food place on the  "Sanggar"
Berbagai jenis makanan disediakan di atas sanggar semasa upacara Puja Pantai oleh masyarakat Mah Meri di Pulau Carey, Selangor, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
Peoples and tourists walks into the "sanggar"
Ketika air surut, orang awam dan pelancong berjalan di pantai di Pulau Carey, Selangor, di mana upacara Puja Pantai dijalankan sebelum itu, 20 Feb, 2018. Astro AWANI / Shahir Omar
Variety of  "Sanggar" or altar
Pelbagai jenis sanggar digunakan semasa ritual Puja Pantai di mana suku kaum Mah Meri menjalankan upacara memuja semangat laut. Astro AWANI / Shahir Omar
Mah Meri tribesman crafted mask
Suku Mah Meri merupakan satu daripada 18 kumpulan pribumi di Semenanjung Malaysia. Mereka merupakan sebahagian daripada kaum Senoi. Astro AWANI / Shahir Omar. 

Sudah sampaikah seruan Islam ke sana? Kalau berlaku perubahan ke arah Islam dalam PRU 14 ini di Selangor, kawasan ini pasti akan ditangani secara Islamik. Kemas, teratur dan sempurna dunia akhirat..

Bagaimana?


UNDILAH PAS dalam PRU14

PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

16 comments:

Anonymous said...

MENGAPA KITA AKAN MENGUNDI PARTI ISLAM PAS DAN MENOLAK PARTI PANIPU, PARTI KAK JAH LIBERAL DAN PARTI KAFIR HARBI DA-PIG

(1) Parti PANIPU telah ditubuhkan oleh pemimpin-pemimpin munafik setelah mereka gagal melemahkan atau memusnahkan parti Islam PAS atau merampas parti Islam dan menukarkan parti Islam kepada parti 'Islam' liberal.

(2) Parti PANIPU menjadi khadam kepada parti kafir harbi DA-Pig yang amat memusuhi ajaran Islam dan umat Islam untuk melakukan kerja-kerja kotor untuk melemahkan atau memusnahkan perjuangan Islam dan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam yang memperjuangkan agama Islam dan hak umat Islam.

(3) Pemimpin parti PANIPU menerima dedak cap roket dari parti kafir harbi DA-Pig dan DA-Pig pula mendapat dedak Zionis dari rejim pengganas Israel. Ini bererti pemimpin PANIPU mendapat dedak dari rejim pengganas Israel.

(4) Parti PANIPU juga berkerjasama dan bersekongkol dengan NGO dan parti politik sekular, liberal dan kafir harbi untuk menentang, menghina memburuk-burukkan dan memfitnah ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Contoh, seorang pemimpin PANIPU telah membuat kenyataan konon Sisters In Sins (SIS) adalah 'setaraf' dengan ulama Islam sedangkan kita semua telah mengetahui majlis fatwa telah membuat fatwa bahawa SIS adalah sesat.

(5) Pemimpin dan ostad parti PANIPU dan parti politik sekular dan liberal diam membisu seperti syaitan bisu atau membela dan menyokong pemimpin-pemimpin evangelis DA-Pig setiap kali mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan ajaran Islam.

(6) Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin dan ostad parti PANIPU bersekongkol dengan parti kak jah liberal dan parti kafir harbi DA-Pig menyokong kebebasan murtad di kalangan umat Islam dan membantu umat Islam yang mahu murtad dan selepas murtad.

Bahkan DA-Pig menuntut pihak berkuasa memberikan kebebasan kepada umat Islam untuk murtad.

Anonymous said...


BERSAMBUNG ....

(7) Parti PANIPU menyokong dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT, atheis dll. Sebagai contoh, pengerusi DA-Pig negeri telah memuji keberanian seorang pemimpin PANIPU mempertahankan Pesta Arak, Oktoberfest. Bahkan pemimpin PANIPU tersebut telah merestui kilang arak C dan pekerja Islam dan surau di kilang arak tersebut dan menyifat kilang arak tersebut sebagai mercu tanda ke Shah Alam.

(8) Beberapa pemimpin munafik PANIPU telah menyokong dan membela gereja dan agama Kristian dan mengetepikan agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi.

Apabila jabatan agama Islam menyerbu gereja kerana kes murtad , beberapa pemimpin munafik PANIPU telah menyertai puak gereja menyalahkan jabatan agama Islam yang berusaha mencegah murtad.

SEBILANGAN pemimpin PANIPU juga menolak majlis fatwa yang mengharamkan penggunaan kalimah 'Allah' oleh agama kafir dan menyokong kalimah Allah digunakan di gereja dan di dalam Bible dan membela kenyataan duta Vatican yang menghina agama Islam berhubung dengan kenyataan beliau menyokong penggunaan kalimah 'Allah' dikalangan bukan Islam di negara ini. Bahkan pemimpin PANIPU juga membela dan menyokong kewujudan kuil dikawasan penduduk Islam.

Adakah pemimpin-pemimpin PANIPU peduli tentang surau dan masjid?

Bahkan ketua gereja Katolik bagi 2 buah negeri telah melontarkan puji-pujian menggunung kepada seorang pemimpin PANIPU dan menyamakan dia dengan St Francis Assisi yang merupakan seorang tokoh Kristian Katolik pada kurun ke-12. Pujian ada makna tu !

Anonymous said...


BERSAMBUNG .....

Bukti Pengharaman Penggunaan Kalimah 'Allah' Oleh Agama Kafir:

KEPUTUSAN MAJLIS FATWA:

Hukum menggunakan kalimah Allah oleh orang bukan Islam adalah seperti berikut :

1. Penggunaan, pernyataan, penyebaran, percakapan, apa-apa bentuk penerbitan samada media elektronik atau media cetak menggunakan kalimah Allah oleh orang bukan Islam yang boleh mengeliru atatu memesongkan akidah kepada umat Islam sebagaimana termaktub dalam Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama-agama Bukan Islam No.5 tahun 1985 dan lain-lain istilah agama Islam yang dipakai oleh orang Islam untuk kegunaan agama Islam adalah tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam.

2. Kesalahan menggunakan kalimah Allah dan istilah agama Islam telah termaktub dalam Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama-agama Bukan Islam No.5 tahun 1989.

Sumber: http://mufti.pahang.gov.my/index.php/perkhidmatan/bahagian-fatwa/keputusan-fatwa/27-keputusan-fatwa-2008/113-hukum-menggunakan-kalimah-allah-oleh-orang-bukan-islam

Anonymous said...


BERSAMBUNG ....

(9) Pemimpin-pemimpin PANIPU sebagai khadam DA-Pig telah menentang dan menghina ajaran Islam termasuklah Hudud, undang-undang Syariah, mahkamah Syariah, mufti dan ulama Islam dll.

Bahkan mereka berkerjasama dengan parti kafir harbi DA-Pig menentang, memburuk-burukkan dan menghina pindaan RUU 355 untuk menakut-nakutkan umat Islam dan orang-orang kafir sedangkan kita semua mengetahui Pindaan RUU 355 bertujuan untuk memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah untuk kebaikan umat Islam dan pindaan RUU355 hanyalah untuk umat Islam sahaja dan tidak melibatkan orang kafir.

KESIMPULAN

Kita sebagai umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh NGO dan parti politik sekular, liberal dan kafir harbi dan puak evangelis.

Dan kita tetap memulau dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi kerana Allah dan RasulNya telah melarang kita dari menyokong dan melantik orang munafik dan orang kafir menjadi pemimpin:

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" An-Nisaa' : 144.

Anonymous said...

Barua munafik dan barua kafir harbi ternakan parti kafir harbi seperti barua dedak roket 4:30 PM dan 4:34 PM hanya pandai mencipta pelbagai fitnah untuk memaki hamun, menghina, menyumpah seranah , memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, umat Islam dan parti Islam PAS yang memperjuangkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Kita tidak terkejut melihat kejahatan dan dendam luar biasa barua-barua ternakan DA-Pig menghina perjuangan Islam kerana pemimpin-pemimpin evangelis DA-Pig sendiri telah memburuk-burukkan , menghina dan memfitnah ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Allah telah mencipta musuh untuk para Nabi dan RasulNya dan sekarang Allah telah mencipta musuh untuk ulama Islam, umat Islam dan parti Islam PAS sebagai ujian untuk pejuang-pejuang dan pendakwah Islam.

Dan musuh Islam sekarang adalah dalam bentuk NGO dan parti politik sekular, liberal dan kafir harbi.

Anonymous said...

memBURIT janda BERSAMA PAS.

Anonymous said...

ULAMA SEBENAR MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM, ularmak pas memperjuangkan segenggam dedak UMNO...

Anonymous said...


SOP murtad: Cadangan PH tidak masuk akal, bidas Nasruddin
Garis panduan kes murtad hanya galakkan lebih ramai keluar Islam


BANGI, 16 Jamadilakhir 1439H, Ahad – PAS menyifatkan cadangan Pakatan Harapan (PH) Sarawak yang mendesak kerajaan negeri itu, supaya meminda akta menyediakan satu garis panduan atau prosedur operasi standard (SOP) bagi kes-kes murtad sebagai tidak masuk akal.

Membantah keras cadangan itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin Hassan berkata, syor yang dikemukakan PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (PAN), seolah-olah menggalakkan lebih ramai pihak keluar daripada Islam.

Sumber: https://www.ismaweb.net/2018/03/04/sop-murtad-cadangan-ph-tidak-masuk-akal-bidas-nasruddin/

Anonymous said...


Barua-barua dedak cap roket ternakan DA-Pig telah mencipta pelbagai dakwaan karut terhadap parti Islam PAS pimpinan ulama Islam tetapi malangnya semua dakwaan tersebut tidak mempunyai sebarang bukti.

Kesimpulan: Barua-barua dedak cap roket ternakan DA-Pig adalah penjaja fitnah !

Anonymous said...

MEMBANGUN BERSAMA DEDAK

Anonymous said...

Dedaks for All

Anonymous said...

PAS AMBIK DUIT UMNO

Anonymous said...

#UP = #UMNOPAS. Up...up...and away

Anonymous said...

7:44 judi, ditaja oleh blogger kot, maklumkan dah kawan dengan UMNO.

Anonymous said...

ALLAH bersama-sama dengan orang yang menyerah sepenuhnya kehidupannya kepada Allah, bukan kepada dedak.....

Anonymous said...



ALLAH bersama dengan orang
yang berserah sepenuhnya kepada Allah
bukan kepada dedak cap roket,
bukan kepada sifu banglo terlajak diskaun,
bukan kepada Mike Selfie,
bukan kepada kak Jah,
bukan kepada mahafiraun.

ALLAH bersama orang yang berjuang di jalan Allah,
bukan di jalan sekularisme
bukan di jalan liberalisme
bukan di jalan pluralisme
bukan di jalam kafir harbisme
bukan di jalan Kleptokrasi
bukan di jalan hedonisme
bukan di jalan kronisme

Umat Islam, ulama Islam
dan parti Islam PAS
sebagai khalifah Allah di bumi
memperjuangkan agama Islam
membela hak umat Islam
menegakkan kebenaran
dan keadilan Islam
menentang kebatilan
supaya semua manusia
selamat sejahtera.

Pakatan sekular liberal
pimpinan kafir harbi
mencipta dan menyemai
benih fitnah siang dan malam
agar menjelma fitnah besar
supaya manusia
benci perjuangan Islam
benci ulama Islam
benci parti Islam
benci perjuangan Islam
supaya kemungkaran dan kesesatan
bermaharalela tanpa batas
sifu banglo dan tuang punahsihat
ketawa tergolek-golek
melihat khadam seperti zombie
zaman fitnah sedang berlaku
tanda kiamat semakin hampir !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails